Bij hoeveel km/h te hard komen ze achter je aan dan?

Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Matthijs2006 schreef:Bij hoeveel km/h te hard komen ze achter je aan dan?
Wat verwacht je zelf? Niet als je 110 rijdt waar je 130 mag…..
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Willem schreef:
De vraag was ook: bij hoeveel km/h te hard... wat begrijp je daar niet aan, Willem?
en als je echt te hard jaagt wordt je staande gehouden door een heuze blauwe impreza wrc
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
xm'metje schreef:en als je echt te hard jaagt wordt je staande gehouden door een heuze blauwe impreza wrc
Ervaring mee?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90

- C5 V6 Exclusive BVM5
Matthijs2006 schreef:Willem schreef:
De vraag was ook: bij hoeveel km/h te hard... wat begrijp je daar niet aan, Willem?
Het gaat er niet om hoe hard, maar hoe hard in welke situatie…..Dat doet de politie hier ook.
Toen ik in mei m’n trip door de USA deed, werd ik ook aangehouden. Ik ging minstens 40 mph terwijl 25 was aangegeven, de agent hoefde niet eens te laseren om te zien dat ik te hard ging (of kwam dat door de knalrode Mustang ). Doordat ik het dorp uit ging en er geen hond op de weg was, liet ‘ie me gaan, anders had ik nu nog vastgezeten.
Gaan we nu weer een beetje ONtopic?
THX
Hey Harm, leuk artikeltje in de AutoWeek, maarreh… geen betrouwbare wagen, de XM?
Hoe is het intussen met het starten gesteld? Gaat dat soms moeizaam, en dan vooral als de wagen een tijdje stilgestaan heeft, of juist als-ie warm is? Ik heb een vergelijkbaar euvel, zoals je ooit gelezen hebt. Startmotor nagelopen, die is goed, dus wij vermoeden thuis aardprobleem.
Groetjes Erik!
Hoe is het intussen met het starten gesteld? Gaat dat soms moeizaam, en dan vooral als de wagen een tijdje stilgestaan heeft, of juist als-ie warm is? Ik heb een vergelijkbaar euvel, zoals je ooit gelezen hebt. Startmotor nagelopen, die is goed, dus wij vermoeden thuis aardprobleem.
Die heeft nog steeds karakter. Soms moet ik ‘m meerdere keren proberen te starten, meestal gaat het in 1 keer goed. Ik heb de indruk dat ‘t erger is als ie warm is. Tot nog toe heeft ie 1 keer echt geweigerd, maar een half uur later deed ie ‘t alsnog.
Vandaag maar eens een beurtje gedaan: olie, oliefilter, bakolie, engine flush en ruitenwissers. 135 euro bij elkaar.
Sapjes verschonen was zo gebeurd, en ook duidelijk wel nodig. Door alle vakantieritten was de vorige beurt alweer 20k km geleden. Bakolie was best wel zwart, maar er zat niet echt veel slijpsel aan het magneetje. De motorolie was ook best wel zwart.
Toen ik lekker op m’n rug onder de auto lag, zag ik echter iets verontrustenders. De rechter voorband (Fulda, zit er nu 50k km op) was aan de binnenkant helemaal kaal gesleten, op sommige plekken zag je het canvas er doorheen komen. Het gekke is dat dat tijdens de AW-keuring in mei en het vervangen van de remslang aan die kant (een paar weken terug) nog niet zo was. Dat is dus in relatief korte tijd heel erg hard gaan slijten. En dan te bedenken dat ik er morgen mee naar Duitsland ga, dat had die band niet fijn gevonden.
Er ligt nu dus even een reservewiel op, binnenkort maar eens nieuwe voorbanden (die waren toch al bijna op) en goed kijken waarom de uitlijning blijkbaar zo verkeerd is.

Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Harm schreef:Hoe is het intussen met het starten gesteld? Gaat dat soms moeizaam, en dan vooral als de wagen een tijdje stilgestaan heeft, of juist als-ie warm is? Ik heb een vergelijkbaar euvel, zoals je ooit gelezen hebt. Startmotor nagelopen, die is goed, dus wij vermoeden thuis aardprobleem.
Die heeft nog steeds karakter. Soms moet ik ‘m meerdere keren proberen te starten, meestal gaat het in 1 keer goed. Ik heb de indruk dat ‘t erger is als ie warm is. Tot nog toe heeft ie 1 keer echt geweigerd, maar een half uur later deed ie ‘t alsnog.
Laat ik mijn startmotor avontuur hier eens tegenover stellen.
Het betreft een standaard diesel waar de startmotor overlijd. gezien alle roest ook de hoop maar op gegeven. Als nood een startmotor van een standaard benzine erop. Starten en lopen. Mooi nu rustig op www naar een 2e hands gekeken.
In die 2 weken nooit een startprobleem, alleen als die goed warm was en je had hem net uitgedaan. Dan kreeg die hem net niet rond. Alsof de accu leeg was.
Logisch natuurlijk een benzine startmotor heeft wat minder vermogen. Maar waarom alleen bij een warme motor? Ik vermoed dat het aan de thermostaat ligt oftewel als die nog lekker warm is staat de thermostaat open en moet die het koelwater door heel het systeem pompen. Als die even stilstaat is de thermostaat gesloten en hoeft die alleen maar door blok te pompen.
Na het plaatsen van een orginele diesel startmotor was mijn probleem ook weer opgelost.
Maar ik denk dat die van jou een beetje overlijd en zijn vermogen kwijt raakt.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Startmotoren leveren minder vermogen als ze zelf warm zijn. Door stralingswarmte van je blok kun je soms wel eens net wat vermogen tekort komen, zeker als je startmotor al niet meer van de frisse is…
Die stralingswarmte is bijvoorbeeld een bekend euvel bij de Golf I (automaat), waarbij sommigen zelfs een oplossing hebben gezocht in het plaatsen van een extra hitteschildje om de startmotor (met goede ervaringen)
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Vandaag naar Francemobile geweest, eigenlijk vooral met als doel de XM eens een keer op de top te rijden. Dat is aardig gelukt:
Op de heenweg hebben we de 222 op de GPS gehaald, op de terugweg hebben we ‘t rustiger aan gedaan en maar net de 220 op de teller gezet.
Dat doet ie toch best lekker, hij is er duidelijk voor gemaakt.

Totaal aantal Berichten: 1902
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
gaaf Ik was al blij dat ik 180 op de teller had staan afgelopen vakantie…

- C5 V6 Exclusive BVM5
Harm schreef:Vandaag naar Francemobile geweest, eigenlijk vooral met als doel de XM eens een keer op de top te rijden. Dat is aardig gelukt:
Op de heenweg hebben we de 222 op de GPS gehaald, op de terugweg hebben we ‘t rustiger aan gedaan en maar net de 220 op de teller gezet.Dat doet ie toch best lekker, hij is er duidelijk voor gemaakt.
Grappig, de laatste keer dat ik dat had gedaan (met m’n V6 automaat die nu als sloper wordt aangeboden op marktplaats) had ik bij dat tempo het gevoel dat er nog meer in zat
Onder het mom van “wie niet slim is wil snel zijn”?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )