Beter laat dan nooit in elk geval
Grappig, de laatste keer dat ik dat had gedaan (met m’n V6 automaat die nu als sloper wordt aangeboden op marktplaats) had ik bij dat tempo het gevoel dat er nog meer in zat
Lijkt me redelijk onmogelijk: een 12v automaat heeft een officiele top van 220 geloof ik, en bij mij was 219 echt wel het maximale wat ie op vlakke weg kon volhouden. Plankgas dus…
Harm schreef:Vandaag naar Francemobile geweest, eigenlijk vooral met als doel de XM eens een keer op de top te rijden.
Met de reserveband linksvoor?
Harm schreef:
Wat brandt er helemaal links voor oranje lampje?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX






Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Het lampje sport stand natuurlijk!
Harm, heb je bij mijn snelheidsproef de toeren gezien die ik maak op topsnelheid?
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):









Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Ik ga wel mee met Willem, Citroen is meestal nogal voorzichtig met de officiele top. Mijn C4 ging naar 227 waar dat officieel 210 is. Uiteraard op de GPS.
Nou valt me inderdaad op dat de motor op top nogal weinig toeren maakt. Ik kan me zo voorstellen dat met iets meer vermogen er meer in zou zitten en na 350K zal je altijd wel iets power kwijt zijn. Volgens mij had Willem er iets van 170K op zitten.
Domme vragen bestaan niet.
Met de reserveband linksvoor?
Natuurlijk niet!
Rechtsvoor…












































Totaal aantal Berichten: 27962
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb je zaterdag helemaal niet gezien in Duitsland
Blauwe XM met LPG is me ook niet echt opgevallen
Harm schreef:Met de reserveband linksvoor?
Natuurlijk niet!
Rechtsvoor…
Gelukkig maar…
Ik ga natuurlijk niet met een reservewiel linksvoor 220 rijden he!
Overigens heb ik gisteren nieuwe banden besteld, het worden Bridgestone Turanza’s. Komen er dinsdag onder, en dan wordt ie meteen uitgelijnd.
Zo, weer een paar kleine ergernisjes opgelost. Zo heb ik gisteren het cv-motortje in de achterklep vervangen. Die ging af en toe wel, meestal niet mee op slot. Ook is vandaag de startmotor vervangen voor de gereviseerde die ik al een jaar op voorraad had. Klinkt toch wel weer anders..
Daarnaast net nog even de stuurwielsensor vervangen, die bleef maar storingen geven. Ik ben benieuwd of deze het beter doet.
Harm schreef:Zo, weer een paar kleine ergernisjes opgelost. Zo heb ik gisteren het cv-motortje in de achterklep vervangen. Die ging af en toe wel, meestal niet mee op slot. Ook is vandaag de startmotor vervangen voor de gereviseerde die ik al een jaar op voorraad had. Klinkt toch wel weer anders..
Daarnaast net nog even de stuurwielsensor vervangen, die bleef maar storingen geven. Ik ben benieuwd of deze het beter doet.
Hopelijk heb je nog wel wat probleempjes laten zitten.
Dat komt vast wel goed.
Ich bin ein Breaker
Gisteren hadden we van het Autoweek een Autobahnmeeting… afgesproken bij een raststatte, een stukkie planken en weer terug.
Dat ging erg lekker! Zo’n XM ligt bij 220 toch nog lekker stabiel op de weg, het lawaai valt ook erg mee en het voelt vertrouwenwekkend aan.
Paar foto’s en filmpjes:
http://s276.photobucket.com/albums/kk28/Ivar1990/15-16nov/?action=view¤t=MVI_0303.flv
http://s276.photobucket.com/albums/kk28/Ivar1990/15-16nov/?action=view¤t=MVI_0304.flv
http://s276.photobucket.com/albums/kk28/Ivar1990/15-16nov/?action=view¤t=MVI_0305.flv
http://s276.photobucket.com/albums/kk28/Ivar1990/15-16nov/?action=view¤t=MVI_0325.flv
http://www.youtube.com/watch?v=Y5xZRDhOIBQ
http://www.youtube.com/watch?v=Y7rk3VQTxWs
Leuk. 220 rijden is ook best leuk, mijn V6.24 ligt dan ook nog steeds erg goed op de weg. Toch eens kijken hoe hard mijn V6 automaat wil, dat heb ik nog niet echt bekeken.
Gaaf zo’n Duits hard rijdt uitstapje. Daar wil ik ook eens aan meedoen als mijn 6.24 klaar is.
Test