2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Welke AUTOMOBIEL uit Frankrijk?
Richard Kruizinga
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 22 april 2005 09:36 PM
  [ # 16 ]

1. C6 (had liever klokken gehad, dan digitaal dashboard, zal overigens wel allemaal snel kapot gaan… blijft Citroën)
2. 607 (vind het nog steeds een erg mooie auto, zowel van buiten als van binnen (is geen flop geweest, dat was nog voor de lancering!).

Vel Satis… non, merci! Misschien apart, maar mist elke vorm van charme, geeft me geen warm en fijn gevoel. Dan liever een Alfa of Lancia.

Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 22 april 2005 11:56 PM
  [ # 17 ]
M&M schreef:
dieterwieter schreef:

- Toyota Prius (maar dat beseffen de meesten voorlopig nog niet…)

Sorry hoor ...  :kots   misschien vooruitstrevend Rolling Eyes  maar verder Shocked

Very Happy Wink

Jaja, is de prius ook op lpg leverbaar? Anders istie economisch niet interessant (die verbruikscijfers haal ik zowel met de 205 als de Xant ook)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 april 2005 01:20 PM
  [ # 18 ]

als het echt maar 1 op 16 is vin ik het maar triest.
als ik zuindig doe haal ik dat ook Confused

voor 1 op 16 ga ik zeker geen lelijke auto rijden… Smile

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 24 april 2005 01:18 AM
  [ # 19 ]

1 op 16… de laatste keer dat ik een auto had die 1 op 16 reed…. wacht… nog nooit een gehad die 1 op 16 reed Smile. Maar ehhh, als je rustig doet, hoort die Prius toch 1 op 25 te halen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 24 april 2005 01:23 AM
  [ # 20 ]
sans-pareil schreef:

Maar ehhh, als je rustig doet, hoort die Prius toch 1 op 25 te halen.

Okee, dan istie net iets zuiniger dan onze 205. Die haalt onder gunstige omstandigheden 1:21.
Heb dat één keer met de Xant verbeterd, maar daar moest ik echt vreselijk mijn best op doen.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 24 april 2005 02:10 AM
  [ # 21 ]
Weefje schreef:

Laten we Bram en dieterwieter kielhalen! Hoe durven ze!!!  Wink

Smaken verschillen. Dat blijkt wel weer….

Ik heb op de C6 gestemd. Volgens mij mooier dan de DS! En de DS was voor mij de mooiste auto aller tijden….

Als de C6 in het echt net zo mooi is als op de plaat…. (zucht…).

Smaken verschillen inderdaad, heb zelf op de Peugeot 607 gestemd Wink
Zal wel iets te maken hebben met mijn sterrenbeeld, ben een Leeuw, GRAUWW Wink

Krijg ik nou een Ban ConfusedWink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 april 2005 01:41 PM
  [ # 22 ]
EW schreef:
sans-pareil schreef:

Maar ehhh, als je rustig doet, hoort die Prius toch 1 op 25 te halen.

Okee, dan istie net iets zuiniger dan onze 205. Die haalt onder gunstige omstandigheden 1:21.
Heb dat één keer met de Xant verbeterd, maar daar moest ik echt vreselijk mijn best op doen.

met de Xantia zuiniger dan 1 op 21, das dan wel diesel zeker?
ik vind dat je dat niet kan vergelijken met die prius.
lijkt me niet dat je met een benzine Xantia 1 op 21 kan halen..

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 24 april 2005 02:07 PM
  [ # 23 ]
EW schreef:
sans-pareil schreef:

Maar ehhh, als je rustig doet, hoort die Prius toch 1 op 25 te halen.

Okee, dan istie net iets zuiniger dan onze 205. Die haalt onder gunstige omstandigheden 1:21.
Heb dat één keer met de Xant verbeterd, maar daar moest ik echt vreselijk mijn best op doen.

Ja, begrijp ook niet waarom ze als ontbrandingsmotor niet een diesel hebben gedaan met een goed roetfilter, dan had ie zeker ver boven de 1 op 30 gezeten. Had je zelfs op bio diesel kunnen laten lopen voor ultieme milieuvriendelijkehid. Maar op benzine is het een beetje een half werk ding.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 24 april 2005 02:30 PM
  [ # 24 ]
sans-pareil schreef:
EW schreef:
sans-pareil schreef:

Maar ehhh, als je rustig doet, hoort die Prius toch 1 op 25 te halen.

Okee, dan istie net iets zuiniger dan onze 205. Die haalt onder gunstige omstandigheden 1:21.
Heb dat één keer met de Xant verbeterd, maar daar moest ik echt vreselijk mijn best op doen.

Ja, begrijp ook niet waarom ze als ontbrandingsmotor niet een diesel hebben gedaan met een goed roetfilter, dan had ie zeker ver boven de 1 op 30 gezeten. Had je zelfs op bio diesel kunnen laten lopen voor ultieme milieuvriendelijkehid. Maar op benzine is het een beetje een half werk ding.

Ik vind het wel knap dat de Prius met flink trappen nop 1 op 16 haalt. Met een benzinemotor als primaire aandrijving nog wel!! Je kan geen appels met peren gaan vergelijken. Een compacte middenklasser als deze vergelijken met een AX of een diesel is dus niet erg eerlijk. Neem dan een BX, Xsara of C4. Met een C4 mag je blij zijn als je met ultra brandstofbesparen nog 1 op 16 haalt. Realistischer is 1 op 12 met een normale rijstijl. Met een diesel was ie natuurlijk nog zuiniger geweest. Maar je gaat daarmee wel voorbij aan het feit dat Toyota een wereldweid opererend concern is.  Feit is dat diesel eigenlijk vooral in Europa lekker wordt verkocht maar dat het in andere landen (amerika, japan) helemaal niet zo hot is.  Ook met roetfilters zal de diesel nog steeds de grootste moeite hebben om emissie eisen te halen terwijl dat met benzine geen probleem is. Niet zo vreemd dus dat Toyota met een benzine uitvoering komt. Zij kijken verder dan alleen west-europa.

Niet dat ik die Prius nu zo’n mooie auto vind, maar in technisch opzicht is het echt wel een heel bijzonder dingetje. Dus als je de behoefte hebt om em af te zeiken kom dan met overtuigende argumenten, maar niet met bijv. de reden dat een ong. 2 x zo licht “truttenschuddertje” van 10 jaar geleden ook al net zo zuinig is. Dat mag ook wel met 2 x zo weinig massa. Misschien dat de AX op benzine wel 1 op 25 kan halen bij flink doortrappen als je er Prius techniek in zou zetten.

Over de 607, C6 en Vel Satis? Ik vind de C6 mooi, de 607 erg mooi en de Vel Satias lellik. De C6 wint het toch vanwege de hydropneumatica.

Gr,
Marten

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 24 april 2005 02:32 PM
  [ # 25 ]
sans-pareil schreef:
EW schreef:
sans-pareil schreef:

Maar ehhh, als je rustig doet, hoort die Prius toch 1 op 25 te halen.

Okee, dan istie net iets zuiniger dan onze 205. Die haalt onder gunstige omstandigheden 1:21.
Heb dat één keer met de Xant verbeterd, maar daar moest ik echt vreselijk mijn best op doen.

Ja, begrijp ook niet waarom ze als ontbrandingsmotor niet een diesel hebben gedaan met een goed roetfilter, dan had ie zeker ver boven de 1 op 30 gezeten. Had je zelfs op bio diesel kunnen laten lopen voor ultieme milieuvriendelijkehid. Maar op benzine is het een beetje een half werk ding.

Inderdaad, my point exactly! Bovendien was ie dan ook nog economisch interessant geweest door de lagere verbruikskosten.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 24 april 2005 03:22 PM
  [ # 26 ]

Heb ik een verkeerde URL ingetikt? of is dit een Toyota-Forum geworden Wink

Die Prius is een mooi staaltje techniek, maar wat comfort betreft kan een Toyota niet tegen een Franse auto op, het blijft dus appels met peren vergelijken.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 24 april 2005 03:33 PM
  [ # 27 ]
M&M schreef:
dieterwieter schreef:

- Toyota Prius (maar dat beseffen de meesten voorlopig nog niet…)

Sorry hoor ...  :kots   misschien vooruitstrevend Rolling Eyes  maar verder Shocked

Very Happy Wink

Honda had nog altijd 2 of 3 jaar eerder de Honda Insight, maarja daar hoor je(en terecht) niets meer van…

1tip voor autofabrikanten,  bouw geen lectrische/hybride/waterstofauto’s voor de markt. 15jaar geleden kwam Citroën met de AX electrique…en hoeveel electrische auto’s rijden er nu rond? juist ja…vooruitstrevend he Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 24 april 2005 07:19 PM
  [ # 28 ]

@Marten

Ik begrijp ook wel waarom ze er benzine in hebben gedaan, maar in mijn optiek is dat aan compromis waarvan ik me afvraag of het wel zo briljant was. Daardoor hebben ze ipv van een machine met een echt indrukwekkend verbruik, een machine met een voor zijn klasse zeer goed verbruik gemaakt. Zoveel moeite was het niet geweest om een dieselversie voor de europese en een paar andere markten te maken. Dan was er echt een demonstratie van de mogelijkheden geweest, maar dit ding blijft naar mijn mening dus half werk. Door een auto te maken die 1 op 25 rijdt gaan mensen hem vergelijken met andere auto’s die dat al lang deden. Het is niet correct, maar wel menselijk, en denk ik dus, zeker in europa, waar mensen er ook nog eens aan voorbij zullen gaan dat het een benzine auto is en dus ook lekker met een vw lupo diesel van 1 op 30 gaan vergelijken, dat ze beter ook een diesel variant hadden kunnen bouwen. Dan had ie misschien wel 1 op 35 of 1 op 40 gehaald. Daar heeft niemand van terug, en ze hadden daar echt bergen van verkocht, op de eerste plaats denkt me namelijk nog steeds met zijn portemonee. De beperking tot benzine is dus denk ik een een PR blunder te noemen. Als je er LPG in zet dan ben je natuurlijk wel meteen erg goed uit, maar dat zal toch niet dezelfde PR coup zijn als deze wagen met diesel had kunnen worden.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 24 april 2005 10:53 PM
  [ # 29 ]

Natuurlijk de Citroen C6!!!

Niet alleen om het merk, maar vooral om het uiterlijk. Ik vind de lijnen van de C6 heel mooi. Ook het interieur en de technische foefjes spreken mij wel aan. En last but not least, het hydractive veersysteem.
De keuze zou voor mij snel gemaakt zijn…..  Cool

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook