Uit mijn auto is het Jaeger tableau gestolen (samen met leren armsteun, hoofdsteunen en radio en achterlichten!) Dit was alweer een paar jaar geleden. Sindsdien staat de auto stil.
Ik ben net als jij een ‘69 tableau aan het samenstellen, maar dit schiet niet op. Ik ben benieuwd wie jou helpt met het jouw dashboard.
grt Wido
DS 21 Pallas ‘69
Ik ben net als jij een ‘69 tableau aan het samenstellen, maar dit schiet niet op.
Hoi Widootje,
Waar ligt dat aan? Gebrek aan klokken of ander matriaal?
Voor klokken kun je ook eens kijken op
Groet,
Mathieu.

Totaal aantal Berichten: 1423
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Hoi Wido,
Heb je misschien nog een foto van het Jaeger tableu wat gestolen is?
Als dat een origineel 69 tableau was kan het mij helpen hoe een 69 tableau er echt uit hoort te zien.
Ik zal je de info over de klokken wel pb-en.

Totaal aantal Berichten: 2967
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
widootje schreef:Uit mijn auto is het Jaeger tableau gestolen (samen met leren armsteun, hoofdsteunen en radio en achterlichten!)
Diefstal is ook mijn angst bij parkeren/stallen, heb de hoofdsteunen er nooit in zitten, tijdens evenementen laat ik het middenarmsteuntje ook thuis. Radio is standaard model uit de jaren 80, geen luxe speakers.
We zijn altijd blij de auto weer heel terug te vinden…en het is heus geen bijzonder exemplaar (voor ons wel natuurlijk ).

Totaal aantal Berichten: 777
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
vlietmansje schreef:tijdens evenementen laat ik het middenarmsteuntje ook thuis. (...) we zijn altijd blij de auto weer heel terug te vinden….
Wat is dit toch voor wereld van ‘liefhebbers’? Liefhebbers van elkaars voiture’s zeker?
En wat betreft die Jeagertableaux, ik snap eigenlijk niet zo goed dat iedereen dat zo graag wil hebben? Zeldzaam zijn ze zeker en misschien dat ze daarom zo begeerlijk zijn. Maar qua vormgeving vind ik ze echt niet mooier (en dat is nog een understatement…) dan de standaard dashboards. Die zijn toch prachtig ontworpen af-fabriek door een kunstenaar nota-bene! Het sensitieve van zo’n dashboard past naar mijn smaak veel beter bij de hele auto dan zo’n bord met lukraak (te)veel ronde klokken erop geplaatst?
(en dan te weten dat ik een wagen heb met het unisex-laatste dashboard dat overigens af-fabriek van… Jeager is!)
Maar dat neemt niet weg dat ik je zoektocht heel integer vind en veel succes gewenst bij het vinden van het juiste dashboard!

- 2CV 6 Club
Ik vind in het zwarte 69-er dash een Jaeger tableau prachtig!! Dat zal wel een kwestie van smaak zijn. Ten 2de hebben die oud type dashboards geen toeren teller en met het jaeger tableau heb je dat wel.
Wat ik ook vind is dat veel mensen in een DS rijden omdat het een mooie maar vooral ook een apparte auto is, zo’n jaeger tableau maakt het nog net wat apparter en daar ben ik dus niet vies van.
Overigens vind ik het jaeger tableau in het 3de dashboard niet mooi, daar vind ik de originele klokken veel mooier!
Maar om terug te komen op waar dit topic om begonnen is, er is weinig te vinden over Jaeger tableaus en ik zou graag een overzicht willen maken hoe een jaeger tableau er per bouwjaar uit hoort te zien.
In Seppe heb ik een afspraak gemaakt, wellicht krijg ik dan eea compleet. Er is mij ook een aantal kopietjes beloofd uit Jaeger documentatie, dus misschien eindelijk het gewenste overzicht. ... .
grt Wido
DS 21 Pallas ‘69
heren, misschien kan iemand wat meer info verstrekken over de geschiedenis hiervan??? Ik ben wel bekend met het “jeager-tableau” fenomeen, maar was het een accesoire of een fabrieksaf optie???
Hallo Wido,
Gelukklig ben je weer wat verder met je tableau! Ik heb het boekje over het jaegertableau inmiddels ontvangen. Het is denk ik samengesteld door enkele leden van de franse DS club op basis van oud materiaal. Deze week laat ik een copie maken.

Totaal aantal Berichten: 794
- ID/DS DS23H Pallas
Dit vond ik toevallig vanavond bij het doorbladeren van 1 van m’n DS boeken. Is in ieder geval wel foto van originele accessoire. Er staat geen datum bij vermeld…

- 2CV 6 Club
Als het goed is is m’n 69-er tableau binnekort klaar! Als ik et heb plaats ik uiteraard foto’s!
Ben begonnen aan een blogsite met info over jaegertableau’s
Is dit wat voor jullie?
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

- 2CV 6 Club
Wel bizar zeg, koop je een ID omdat je een DS te duur vind (in 1968), bestellen er wel mensen een Jaeger tableau bij