Totaal aantal Berichten: 820
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Ik zie dat er ook een rode tussenstaat…
Kun je ook een Multimedia kopen, staat volgens mij op het forum een mooie te koop.
Domme vragen bestaan niet.

Totaal aantal Berichten: 1902
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Ga es ff snel inlezen!
Multimedia is weldegelijk V6
eXaMple schreef:
![]()
Ga es ff snel inlezen!![]()
Multimedia is weldegelijk V6
ach, 4 cillindertjes, 6 cilindertjes… wat maakt het uit, ze gaan allemaal op en neer
rood rijd natuurlijk daarentegen wel weer heel anders dan zwart. Maar dat wist iedereen al…
Die multimedia is wel iets bijzonders maar je moet er wel van houden hoor en de praktische kant bekijken. Beige alcantara is niet echt aan te raden als je guppies hebt. En de hoeveelheid waaibomen hout in dat dash ... tsja…
wankeltjes…. daar kunnen we ook wel een paar pagina’s over doorbomen

behalve bij boxertjes en wankeltjes natuurlijk maar daar gaat het niet over
Die renard V6 raad ik je overigens af…. Hoezeer ik renard ook waardeer, deze v6 heeft niet d ebeste paintjob… sinasappel huidje…. als je goed kijkt en voor dat bedrag… mag je gewoon een poepstrakke wagen vragen…
Misschien dat een goed epolijstjob daar verbetering in brengt, maar let er bij deze iig wel ff op.

Totaal aantal Berichten: 820
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
De Multimedia is gemaakt in mei/juni 1998 en is van modeljaar 1999. Eerste serie van dit modeljaar uiteraard.
Verder inderdaad een V6 24v automaat en het magisch mooie interieur icm rouge d’enfer.
Als ik naar mijn eigen kijk dan rijden er weinig XM’s zo goed. Vooral qua vering heb ik nog nooit zo’n fijne gehad. Motor is natuurlijk zalig en ook de ZF 4HP20 is grandioos. Al met al een geweldige auto.
Ik ken de verkoper en What you see is what you get.
Domme vragen bestaan niet.
@eXaMple: okee, handig om te weten
@Simmetje: Bedankt voor de tip! Ik heb ‘m in m’n lijstje toegevoegd.
@gompy58: Bedankt voor de info; scheelt me weer een ritje die kant op, Renard is voor mij niet naast de deur. Op die foto kan ik weinig details zien; je kan net niet genoeg inzoomen. Ik heb ‘m in ieder geval van m’n lijstje geschrapt. Ehm… rood rijdt anders dan zwart? Wat rijdt er anders aan dan?
Dit is btw m’n bijgewerkte lijstje:
1. (Zwart:)
2. (Bruin:) http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http://auto.marktplaats.nl/citroan/182880523-citroen-xm-v6-aut-exclusive-bj-1999.html?return=eJwFwVsKgCAQAMC7eACtj%2FpYiY4SGxqKjxZ3EyS6ezMIM7wRJsuwLqDKsEGEwJjuW7rJV12wJaGMKKxrNg%2F7hq7EasrQFGiXQX47o%2BPjws7Kfj%2B4VB4M&df=1[/URL]
3. (Zwart:) http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http://auto.marktplaats.nl/citroan/189820492-citroen-xm-2-9-v6-exclusive-aut.html?return=eJwFwVsKgCAQAMC7eACtj%2FpYiY4SGxqKjxZ3EyS6ezMIM7wRJsuwLqDKsEGEwJjuW7rJV12wJaGMKKxrNg%2F7hq7EasrQFGiXQX47o%2BPjws7Kfj%2B4VB4M&df=1[/URL]
4. (Rood:)
5. (Zwart, Duitsland:)
6. (Zwart, Duitsland:)
7. (Zwart, zonder foto, twijfelachtig:)
8. (Zilvergrijs:)
het is niet zo dat die v6 heel slecht is hoor, het viel mij gewoon op de laatste keer dat ik daar was en er echt goed naar stond te kijken. Op sommige plekken is die wagen gewoon niet als je zou verwachten qua paint. Ik heb geen idee of het origineel is of overgespoten, maar mij viel het iig tegen en ik weet dat ik ze iig af fabriek mooier heb gezien. Het is iig wel zo dat zwart een heel moeilijke kleur is, maar dat zal je zelf ook inmiddels wel hebben gemerkt.
Wat ik iig wel zeker durf te stellen is dat je daar niet in de zeik genomen zult worden. Technisch zal de wagen dus absoluut goed zijn als Nard heb in zijn zaak neerzet.
Ik moet even zeggen dat ik niet het hele topic heb doorgelezen, maar wil je nog wel even waarschuwen. Je zegt zelf niet handig te zijn met auto’s maar wel een es9j4 te willen. Een es9j4 KAN een heeeeeeeeeeele dure kostganger zijn, en ik spreek uit ervaring. Mijn es9 staat momenteel in de stalling en daar is in 1.5 jaar denk ik een 5500 euro in gegaan… Ook de es9j4 heeft wat bekende problemen…
En ik ben niet de enige, ik heb al verhalen gehoord van mensen die hem korter hebben dan ik en er al het dubbele of meer in hebben zitten aan onderhoud. De 4HP20 automaat is een automaat waar je van moet houden. Ik vind het een onding, schakelt op de meest vervelende momenten.. Daarbij heeft die de sterke neiging rond de 150.000 kapot te gaan, wat neerkomt op een reparatie van 3500 euro.
Ik wil het je niet uit je hoofd praten, maar bedenk je dat het een dure auto is om te rijden…
Xsara Coupe
Hakuna ,
De nummer drie heb ik mijn bedenkingen bij.
Ik heb over het betreffende bedrijf niet al teveel goeds gehoord.
Ook een tijdje geleden nog weer een voorval meegemaakt.
Mijn 4HP20 automaat schakelt in een woord fantastisch .
Denk dat je goed moet opletten wat je koopt en rijden met die kar om
alles goed te checken . Heb ik indertijd ook gedaan .
Na 2.5 jaar geen onkosten eraan gehad alleen onlangs een lekke
condensor.
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën
Ik heb geen ervaring met de 4HP20 bak. Wel sinds kort met de 4HP18 in combinatie met de oude V6. Een heerlijke combinatie! Wel wat minder vermogen dan de ES… Maar ook een voordeel. Geen distributieriem maar ketting. Kan in onderhoud schelen.
En persoonlijk vind ik 10.000 tot 15.000 Euro voor een niet bijzondere XM met meer dan 100.000 km aan de dure kant. Een Multimedia is dan wel bijzonder. Haal je de XM uit Duitsland dan komt er ook nog BPM bij.
Ik zou eerder de helft of nog minder uitgeven en wat je bespaart bij aankoop reserveren voor onderhoud. Of je laat het nodige onderhoud preventief doen.
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Hier hebben de heren een goed punt. De ‘oude’ V6 is een erg fijne motor hoor. Het geluid deed mij altijd aan een opstijgende lancaster denken ( maar mijn blok was ‘moe’ volgens de garage )

Totaal aantal Berichten: 4871
- Xsara Scootertje.
Dit gaat nog spannond worden!!
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “