De kleur van de auto is Gris Perle (zelfde kleur als velgen), met een iets donkerder voorscherm.
De kleur van de velgen is na het spuiten ongeveer “BX chic grijs”, maar dan met iets meer metalic effect.
Ik heb de (kleine) beschadigingen voorbewerkt met korrel 100 (de lichte krassen) en daarna de hele velg natschuren met korrel 600.
De echte stoeprandschade gaat er niet uit, maar de gewone krassen eerst opschuren met korrel 100 en dan met 600 nat naschuren. Daarna goed afspoelen en afdrogen. Aftapen, en dan in iets van 4 lagen dekkend spuiten uit alle verschillende richtingen om alle hoekjes en gaatjes mee te spuiten. En ik heb daarna nog eens 5 lagen gedaan om wat dikte/stevigheid te krijgen.
Gaat iets van 2 uur per velg in zitten.
De motip verf was niet echt gevoelig voor het schuren viel me op. Het hoeft niet perfect. Schuurkrasjes komen niet door de verf heen.
Wel moet ik even opmerken dat de velgen nu satijnglans zijn, en niet meer hoogglans, maar dat maakt het naar mijn mening wel mooi. Schijnbaar kun je het om hoogglans te krijgen nog afwerken met blanke lak.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ziet er erg goed uit zeg en je werkwijze heb ik laatst ook gebruikt, is bij mij ook bijzonder goed gelukt
Als je je aan de basisregels van het spuiten houdt, is het heel erg makkelijk.
Tip:
Krijg je toch een loper of stofjes in de lak?
natschuren met korrel 1200/1600 , en daarna met polijstmiddel erover. Dan zie je er niets meer van.
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
Vandaag eens een vrije dag, en aangezien ik een “oude” PDA met navigatie over had, maar eens besloten om deze eens proberen in te bouwen.
De beste plek leek het bakje bovenop het dashboard. Het bakje eruit, en met karton eens een frame gebouwd. De bedoeling word dat hij omhoog komt door een veer, met hetzelfde systeem als dat van de asbak en muntenbak.
Zie resultaten:
Van bestuurdersplek (er lijkt veel schittering op de foto, maar het scherm is goed zichtbaar):
Nu nog in hout of polyester bouwen, waarschijnlijk wordt het hout. Even wat dun hout vinden. Iemand nog tips wat ik kan gebruiken om het hout te bekleden, zodat het niet te erg afsteekt tegen de rest?
ps ik bouw meteen een lader in, en hij wordt aangesloten via de aux in van m’n radio voor de mp3’s
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
updeet.
De houten versie is klaar, net ff snel zwart gespoten.
Morgen fotooos!
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
Cool!
Ik heb nog zo’n VDO Dayton navigatie liggen die ik op de plek van dat bakkie wou inbouwen, dus volg je verrichtingen met grote interesse?!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Totaal aantal Berichten: 6201
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports

Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Netjes man!
Ik ben erg benieuwd naar het resultaat!!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Tof! Is dit met zo’n 6” schermpje van een full-map navigatie?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Nee, dit is een 7 inch scherm met een PC eraan geknoopt, alleen issie nog niet klaar.. Het scherm enzo wel, maar de rest nog niet…
@deur63
ziet er erg netjes uit. Is dat met een touchscreen? heb ook al eens aan een Carputer zitten denken, maar nog geen tijd en geld gehad om er aan te beginnen.
Ik heb er voor gekozen om het scherm zo te monteren dat het op de parkeerplaats verborgen kan worden, want mijn auto staat regelmatig de hele dag in maastricht geparkeerd, en daar tikken ze regelmatig een ruitje in.
Nog iets moeten doen om plaats te maken voor het scherm onder het bakje? Want erg ruim is het niet.
Misschien is dit een idee:
@all
De nieuwe foto’s van de houten versie, er moet wel nog worden afgewerkt, maar dat komt wel. Eerst nog een veer/klapmechanisme vinden dat geschikt is. Misschien iets met een klein electromotortje ofzo.
Tips/ideen zijn altijd welkom.
Nu nog een oud dashboardkast-deurtje vinden om de bekleding van af te slopen, en die op deksel van de navigatie te plakken.[/url]
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
Ziet er interessant uit, Mighel!
De optie van Mark vind ik ook wel interessant, maar de gedachte aan het gevaar van inbraak levert bij mij ook de voorkeur op van een mogelijkheid om de boel weg te klappen…
Als je dan toch de klep van een dashboardkastje gaat slopen, zou je ook het klapmechanisme misschien kunnen overzetten? Tenminste, dat is zo een eerste gedachte die bij me opkomt. Of maakt de navigatie de boel te zwaar?
Ja, klopt.. Ik wilde het ook naar beneden klapbaar maken, maar volgens mij was daar geen plaats voor.. Het is overigens gewoon een 7 inch scherm zonder touchscreen. Het heeft een composite ingang, dus echt geschikt voor een PC is het niet (mocht je interesse hebben, ik heb er nog een aantal liggen).
Ik heb eens gekeken naar zo’n VDO systeem wat Geert zei, en ik denk dat ik me er zo eentje in ga knutselen, mogelijk met 7 inch, anders met 5.8 inch scherm… Ik ga er binnenkort eens mee beginnen..
Maar, back to topic: leuk project joh, ik heb het ook van hout gemaakt. Die curve erin maken is moeilijk, maar wel te doen (is mij ook gelukt). Hoe je het netjes af kan werken weet ik niet..
Mijn deksel volgt het dashboard niet helemaal. Het hoekje dat er in de bovenkant in zit, zit er bij niet in.
Qua afwerken; alle gaatjes en kiertjes volsmeren met houtlijm, laten drogen, en daarna schuren.
Qua scharnier; ik moet iets hebben dat het complete kastje naar boven duwt. Dus iets met een veer ofzo. Ik dacht zelf aan een systeem zoals het gebruikt wordt voor de asbak en muntbak, maar die zijn niet sterk genoeg. Een andere optie is iets electrisch maken, maar dat heeft geen haast. Het is voor mij een leuk hobbyproject. Als ik niks te doen heb, werk ik eraan. En als ik ooit eens geld overhoud (is moeilijk als er iedere week 90 euro in die tank gaat), dan komt er een complete carputer in.
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH