Iemand een idee wat een setje brembo’s van 283 mm kosten om op een xm te prikken aan de voorkant ?
Blokjes gaan de ferrodo’s weer worden.
Oh ja…
Hoe lang doen jullie overigens met een setje staal onder een xm aan de voorkant ( 16v ) ?

Totaal aantal Berichten: 857
- XM V6 24V Exclusive
Staal? Oh, remschijven. Die gaan toch een autoleven mee?
Een auto is om mee te rijden, niet om mee te remmen
Nee, maar alle gekheid op een stokje, bij normaal gebruik zouden ze toch wel minimaal een jaar of 10 - 12 mee moeten kunnen gaan.
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Brembo’s
@ Gompy 58 :
Sorry, op die specifieke vraag helaas geen antwoord. Liet het uit tijdgebrek de laatste twee keer uitvoeren door een garage, dus de handelsprijzen zijn een beetje vervaagd in mijn geheugen. Ben wel geinteresseerd.
@ Paul Cornelisse :
10-12 jaar, vertel me je recept. Ik rijd 40.000 per jaar ( in een C5-I) en kan na 2 sets blokken (ongeveer 70-80.000 km) meestal de schijf weggooien omdat hij zo ingesleten is (incl uitstekende rand aan buitenzijde) en een derde set blokken daardoor extra snel zou slijten.
Is deze afstand bij jou gelijk aan 10-12 jaar, of moet ik de volgende keer echt andere schijven (en/of blokken) op de C5? Welke merken zijn aan te raden voor mijn auto (zie onderschrift)?
Huidige schijven zijn geloof ik TRW, blokken onbekend. Ik vraag na!
size=5]Er komt veel moois uit Frankrijk[/size]
Ah, nog een km vreter
Ik zit ongeveer op een 10k per maand momenteel. Ik heb een km of 10-15k terug nieuwe blokken eropgezet, ferrodo;s. ( perfecte blokken trouwens met een goede ” bijt “)
Toen bleek echter dat er een minimale schommeling in de bijrijdersschijf zat.
Nu is het zo dat als ik licht rem er wat fibratie optreed. Trap ik de rem wat dieper en wat langer in dan verdwijnt dit.
Het klopt dat mijn schijven voornamelijk aan de binnenzijde slijten. Ik vermoed dat de triling voortkomt uit kromme schijven. Hoe ik daaraan kom is een raadsel… de klauwen zijn wel goed.. geen speling en ze lopen soepel.
Overigens heb ik dus van het weekeinde ff in een skoda octavia gereden en vraag me niet waarom, maar die remmen zijn dus gewoon stukken beter…

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gompy: op thepartsbin.com zie ik brembo schijven, maar niet voor citroen. Een schijf voor een A6 kost $60, voor een 525 $79.
Paul Cornelisse schreef:Staal? Oh, remschijven. Die gaan toch een autoleven mee?
Een auto is om mee te rijden, niet om mee te remmen
![]()
Nee, maar alle gekheid op een stokje, bij normaal gebruik zouden ze toch wel minimaal een jaar of 10 - 12 mee moeten kunnen gaan.
Nah, bij mijn 307SW had ik toch elke 40k nieuwe schijven nodig. Maar ja, was lease dus dat telt niet….
Delphi blikken ttroep kost meen ik 180 euro voor een set bij de brezan..
dat kost je wat en dan heb je nog niks….

Totaal aantal Berichten: 820
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Blokken gaan bij mij 30K mee, schijven zijn op mijn C4 nog niet vervangen, dus die gaan de 90K wel halen !
Met mijn XM elke beurt (20K) nieuwe blokken. Schijven zijn bij 120K vervangen, was volgens de fakturen de eerste keer.
Domme vragen bestaan niet.

Totaal aantal Berichten: 1185
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Ik kom op 8 tientjes ex uit, lijkt me wel weinig voor een setje. Maar zover ik weet zijn ze niet per stuk te koop. Wel Brembo’s trouwens.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
ik zal es ff gaan bellen met mijn vaste adresje… Rondom was ik 300 kwijt met blokken erbij van bosch etc.
Moet wel zeggen dat ik vandaag voor de verandering es ff mijn bandenspanning heb gecontroleerd…
Die voorbanden waren wel ERG zacht geworden… ops:
scheelt wel al een hoop ops:
ops:
net gekocht voor mijn v6 uit 98 weet niet of dat dezelfde maat is, dacht een maatje groter net als de 2.5td.
Schijven en blokken bij elkaar 150 pleuro ex btw
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Totaal aantal Berichten: 1902
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Voorschijven zijn allen dezelfde maat behalve de allereerste modellen tot mei ‘90 geloof ik. Die hebben een kleinere diameter.
achter zijn er idd verschillen maar de regels daaromtrent zijn mij niet geheel duidelijk.

Totaal aantal Berichten: 16
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
Via MijnGrossier.nl kom ik voor mijn V6 op Brembo’s van € 79,40 per stuk aan de voorzijde en € 61,20 per stuk aan de achterzijde. Is exclusief BTW vermoed ik.
Dat tooltje geeft ook aan dat die schijven op alle XM’s na augustus 1994 zitten.
thnx. Wel grappig trouwens dat je wel een linkje plaatst maar er dan niet ff je username/passw. bijzet

Totaal aantal Berichten: 857
- XM V6 24V Exclusive
Nou ja,....ik rijd dus ongeveer 10000 Km per jaar, en dan gaat dat toch een hele tijd mee hoor.
In de BX zitten ze er al sinds aanvang op, da’s al 176000 km.
Zoals gezegd, om meer te rijden, niet om mee te remmen
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Paul,
Jij bent ouder
eXaMple schreef:Voorschijven zijn allen dezelfde maat behalve de allereerste modellen tot mei ‘90 geloof ik. Die hebben een kleinere diameter.
achter zijn er idd verschillen maar de regels daaromtrent zijn mij niet geheel duidelijk.
Niet dus…...
Een ES9J4, zoals verkuilm deze ook heeft, heeft iig grotere klauwen en schijven voor… In hoeverre een 2.5td dat ook heeft weet ik niet…
Xsara Coupe