





















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Tis een VSX. Alleen Etoiles waren zeker niet standaard op een VSX.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
boukewerff schreef:Volgens mij is het wel te zien op citroen.service.
Is dat service.citroen.com? En dan een account aanmaken?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Xsara Coupe schreef:Neehoor, hydractive is niet altijd geleverd… Na augustus 1997 heeft geen enkele 2.0 16v het, daarvoor zijn er ook type 2’s zonder, geen idee welke wel en welke niet…
Ik heb anders wel een 2.0 16v met hydractief






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
par eXeMple! schreef:Xsara Coupe schreef:Neehoor, hydractive is niet altijd geleverd… Na augustus 1997 heeft geen enkele 2.0 16v het, daarvoor zijn er ook type 2’s zonder, geen idee welke wel en welke niet…
Ik heb anders wel een 2.0 16v met hydractief
Type 3’s hebben volgens mij altijd Hydractive, alhoewel, we hebben wel proefgereden in een 2.1 TD uit 2000 zonder Hydractive…
Geen Hydractive lijkt me eigenlijk best wel fijn, het is een stuk comfortabeler!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Tjerk schreef:
Geen Hydractive lijkt me eigenlijk best wel fijn, het is een stuk comfortabeler!
Waarom? Als hydractief goed werkt, is het net zo comfy






















Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
par eXeMple! schreef:[Waarom? Als hydractief goed werkt, is het net zo comfy
Ik vind hydractief toch nog altijd een stuk beter rijden dan gewoon .
En spijtig genoeg was dat in Belgie een peperdure optie waardoor je dat hier maar op weinig wagens tegenkomt .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
gompy58 schreef:Xsara Coupe schreef:Neehoor, hydractive is niet altijd geleverd… Na augustus 1997 heeft geen enkele 2.0 16v het
ik denk dat eea gewoon te maken heeft met de BPM die in NL van toepassing is. De wagen moest toch betaalbaar blijven en dus worden er dingen uitgehaald.Nee joh, auto’s zonder Hydractive zijn puur voor echte citrofielen die geen sportstand willen (en dan kan het ook niet kapot
)











Totaal aantal Berichten: 1185
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
idd even een account aanmaken, is gratis. Kun je ook perfect onderdelen opzoeken en met de bestelnummers naar de dealer. Ook heb je meteen de prijs.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
ik heb iig een type 2 met hydradinges 2 uit 94… oh ja, d’r liggen 4 cillinders voorin… Die andere 2 heb ik gezocht maar kan ze niet vinden






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Smultie schreef:gompy58 schreef:Xsara Coupe schreef:Neehoor, hydractive is niet altijd geleverd… Na augustus 1997 heeft geen enkele 2.0 16v het
ik denk dat eea gewoon te maken heeft met de BPM die in NL van toepassing is. De wagen moest toch betaalbaar blijven en dus worden er dingen uitgehaald.Nee joh, auto’s zonder Hydractive zijn puur voor echte citrofielen die geen sportstand willen (en dan kan het ook niet kapot
)
Inderdaad. Waarom ook een sportstand, overhellen vind ik leuk.
Ontopic maar weer
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Ik weet sowieso dat citroen er een potje van heeft gemaakt.
Een VSX uit 1998 kan wel, maar dan is het ofwel een import auto, in DE was in ieder geval die aanduiding nog, of het is ene uitloopmodel. Officieel bestond in 1998 in NL de aanduiding VSX niet meer.
Hoe het zat met hydractive wel of niet weet ik niet 100% zeker zoals ik eerder schreef, maar ik weet wel dat een 2.0 16v van 1997 en later het standaard niet heeft.
Maar ik ben ook 1999 xm’s tegen gekomen zonder zij-airbags waar die al 2 jaar standaard waren… Lijkt er op dat citroen ook oude interieurtjes heeft over getrokken ed…
Xsara Coupe
Ik heb een break SX met linker display (voor leuke waarschuwingen) en climate control. De climate control was een actie van Citroen NL. Ooit zaten er van die hele lelijke wieldoppen onder, nu mooie Speedlines
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
XMTurboCT schreef:Ik heb een break SX met linker display (voor leuke waarschuwingen) en climate control. De climate control was een actie van Citroen NL. Ooit zaten er van die hele lelijke wieldoppen onder, nu mooie Speedlines
![]()
Groet, Arjan
En mooie Etoiles, die nu onder de XM hier zitten.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
XMTurboCT schreef:Ik heb een break SX met linker display (voor leuke waarschuwingen) en climate control. De climate control was een actie van Citroen NL. Ooit zaten er van die hele lelijke wieldoppen onder, nu mooie Speedlines
![]()
Groet, Arjan
Arjan, jouw break is dus een type 3, die zoals ik schreef, niet onder het kopje sx/vsx past zoals die op de type 2 van toepassing was…
Xsara Coupe
Pardon ops: Maar er staat volgens mij wel SX op m’n kentekenbewijs…
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!