Modelauto’s
Dagobert II
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 301
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 24 september 2003 11:41 PM

Behalve interesse in Citroën/Xantia heb ik nog meer autogerelateerde interesses. Zoals modelauto’s. Wie nog meer?
Natuurlijk heb ik een aantal Citroëns. Maar ook modellen van auto’s die ontworpen zijn door Giugiaro/ITALDesign en Touring Superlegerra en racers die in de 24h du Mans hebben meegedaan (1955-1975).
Ik koop weinig nieuw (alleen de Le Mansracers). De meeste koop ik op de rommelmarkt en knap ik op.
Zijn er meer mensen die een verzameling hebben of bezig zijn op te bouwen? Of tips voor het restaureren.

Michaël,

Xantia 1.8 X, 1993,ORGA 5996,Opera Rouge, 185.000 km,  http://www.xantiaclub.net lid, kentekenplaathouder,
Er is meer dan Xantia alleen…

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 25 september 2003 07:36 PM
  [ # 1 ]

ik heb een Citroën XSARA WRC serie een,
telegeleid,
een NIKON ÉVOLUTION…

ik rijd er niet vaak mee…
aandrijving op de achterwielen…
totaal onbestuurbaar (of toch bijna)

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 17 mei 2004 02:22 AM
  [ # 2 ]

Ik heb ook een Nitro auto schaal 1/10..
Bloedsnel(was de snelste en beste wagen toen ik hem kocht Cool , 0/100 in 3 seconde)
Helaas past de Xsara kap van Pro-Line niet ...
Daarom ben ik nou opzoek naar een 2e hands elektro model van het merk HPI en het type Sprint GTI, daar hebben ze namelijk speciaal een Saxo kap voor gemaakt…..
En om even wat plaatjes erbij gezocht…

De Xsara 1/10   190mm breed

En de Saxo 1/10

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 17 mei 2004 05:37 AM
  [ # 3 ]

Een tip voor de verzamelaars van model-auto’s.
In Lille, Frankrijk (net over de grens bij Kortrijk) is er een winkel die heel veel model auto’s verkoopt. Soms is hij duurder dan wat hier te krijgen is. Ik heb daar bijvoorbeeld een 406 Coupe en een Peugeot RC (rode) gekocht voor 39 euro. Zo een prijs zie ik hier bij de modelzaken in NL niet zo snel.

Het zaakje kun je vinden in het Centrum van Lille. Als er interesse is, dan kan ik hier een korte route beschrijving plaatsen, hoe je er kan komen.
Ik hoor het wel.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 17 mei 2004 01:14 PM
  [ # 4 ]

Maar ik ga niet dagelijks naar Lille Laughing
Maar mocht err ooit in de buurt zijn dan ga ik wel kijken…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 17 mei 2004 04:10 PM
  [ # 5 ]

Afgezien van de model-auto’s zaak, is Lille ook gewoon een leuke stad om te bezoeken. Toen ik nog een lease auto had van de zaak, ging ik 2 keer per maand er naar toe. Binnenkort ga ik weer met mijn eigen ZX, ben er al een tijdje niet meer geweest.

De winkels daar zijn tot 19:00 open, behalve op zaterdag en zondag is alles dicht. Blijkbaar nog nooit van een koopzondag gehoord daar Confused

Profiel  
 
robb
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-12-2003

Gepost: 18 mei 2004 01:53 AM
  [ # 6 ]

( Twisted Evil daar gaat-ie weer: STERreclame Twisted Evil )
De enige echte plek om aan je Citroënmodellen te komen is Marpytoys in ‘s-Gravenzande. Nee, ik heb geen aandelen   Rolling Eyes 
Staat elke twee maanden op de NAMAC-beurs in Houten.
Meestal goedkoper dan winkels in Frankrijk. En ruimer gesorteerd…..

Kijk op mijn website voor het telefoonnummer.

Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.

http://www.citroenmodelcars.nl

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 18 mei 2004 01:55 AM
  [ # 7 ]

Ach als je toch langs Lille rijdt…. Laughing
En het winkeltje ‘t Citrofieltje?
Ben je daar weleens geweest…?

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 18 mei 2004 05:21 AM
  [ # 8 ]

‘s-Gravenzande?? hehe, daar heb ik ooit mijn 1e auto van de zaak in elkaar gereden (niet mij schuld), zo een golf. Om daarna opgehaald te worden door een collega met een Xantia, een andere collega met een Evasion bracht me thuis. Later kreeg ik een Xsara als auto van de zaak. Razz
Mijn Golf-3 knalde frontaal tegen een Golf-4 lesauto, instructeur reed zelf.

Maar nu weer even terug bij het topic, ik zal er eens bij ze informeren of ze de 307 CC en/of 407 al hebben?? In Frankrijk zullen ze al leverbaar zijn, die kerel daar zij ergens in april/mei.
Sorry, ben helaas ook een Peugeot-Freak Surprisedops:

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 18 mei 2004 01:36 PM
  [ # 9 ]
ZX1.4i schreef:

‘s-Gravenzande?? hehe, daar heb ik ooit mijn 1e auto van de zaak in elkaar gereden (niet mij schuld), zo een golf. Om daarna opgehaald te worden door een collega met een Xantia, een andere collega met een Evasion bracht me thuis. Later kreeg ik een Xsara als auto van de zaak. Razz
Mijn Golf-3 knalde frontaal tegen een Golf-4 lesauto, instructeur reed zelf.

Maar nu weer even terug bij het topic, ik zal er eens bij ze informeren of ze de 307 CC en/of 407 al hebben?? In Frankrijk zullen ze al leverbaar zijn, die kerel daar zij ergens in april/mei.
Sorry, ben helaas ook een Peugeot-Freak Surprisedops:

Dat mag toch? Ik heb laatst ook bij een een paar mooie, antieke Jaguars staan kijken. Beetje gebabbeld over klassiekers (met name Jaguars) met de eigenaar. Erg gezellig!

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook