












Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
freek schreef:
Nu dacht ik (en denkt vrijwel iedereen) dat de firma Oldtimer BV het monopolie heeft op de TRX banden. De prijs is er in ieder geval naar: € 272,- excl BTW! Ze uit engeland laten overkomen is zelfs goedkoper (incl vrachtprijs..). Maar het kan veel eenvoudiger:
DE FIRMA CLASSIC TIRE LEVERT DE TRX 210 BANDEN VOOR € 216,- (exc btw)!!!! Dat scheelt zeer aanzienlijk en het vreemde is dat blijkbaar niemand dit weet. Doe er je voordeel mee.
Freek
Voordat we met het halve CX-forum de firma Classic Tire gaan zitten spammen: heeft er al iemand gevraagd, wat zij kunnen leveren aan die andere zeldzame CX-banden: 185/80HR14? OldtimerBV rekent voor de 185HR14 bijna 220 euro EX btw…
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ja misschien als veel mensen banden nodig hebben dat we een korting kunnen krijgen….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
freek schreef:Feit is wel dat wij belgen geen andere banden onder een turbo kunnen leggen dan TRX’en alleen met trx banden is de cx gti turbo goedgekeurd… en dan ook niet de 190 banden maar wel de 210…dus we kunnen niet anders….
Ik neem aan dat de 190 TRX’en niet mogen omdat die maar tot 210 km/uur zijn toegestaan. Dat hier in nederland niet op gecontroleerd wordt bij de apk is op zich vreemd. Wel apart dat de belgische goedkeuring zelfs het bandtype (wel/geen TRX) betreft. Je zou toch verwachten dat je enige vrijheid in maten hebt zolang de rolomtrek, de toegestane belasting en de snelheidsaanduiding maar voldoen.
Aan de ene kant is het vreemd, aan de andere kant, je mag toch maar 120. Waarom zou je dan verplicht zijn banden te nemen die dit nooit zouden rijden.
Als je dan in Duitsland zo hard wil rijden dan zal je er even moet moeten letten dat je goede banden heb.
Aangezien de top van een Turbo 223 zou moeten zijn, dan kom je met 210 een heel eind. Ik neem aan dat 210 echte kms zijn, dus dan loop je op de teller alsnog een dikke 220
Toen ik mijn CX kocht zaten er achterop al 190ers, voorop moest ik nieuw en ik wou voor een 2de hands setje gaan, helaas was 210 niet makkelijk te vinden, dus is het 190 geworden. Voorlopig voldoen ze prima




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Arjan Verkade schreef:freek schreef:Feit is wel dat wij belgen geen andere banden onder een turbo kunnen leggen dan TRX’en alleen met trx banden is de cx gti turbo goedgekeurd… en dan ook niet de 190 banden maar wel de 210…dus we kunnen niet anders….
Ik neem aan dat de 190 TRX’en niet mogen omdat die maar tot 210 km/uur zijn toegestaan. Dat hier in nederland niet op gecontroleerd wordt bij de apk is op zich vreemd. Wel apart dat de belgische goedkeuring zelfs het bandtype (wel/geen TRX) betreft. Je zou toch verwachten dat je enige vrijheid in maten hebt zolang de rolomtrek, de toegestane belasting en de snelheidsaanduiding maar voldoen.
Aan de ene kant is het vreemd, aan de andere kant, je mag toch maar 120. Waarom zou je dan verplicht zijn banden te nemen die dit nooit zouden rijden.
Als je dan in Duitsland zo hard wil rijden dan zal je er even moet moeten letten dat je goede banden heb.Aangezien de top van een Turbo 223 zou moeten zijn, dan kom je met 210 een heel eind. Ik neem aan dat 210 echte kms zijn, dus dan loop je op de teller alsnog een dikke 220
Toen ik mijn CX kocht zaten er achterop al 190ers, voorop moest ik nieuw en ik wou voor een 2de hands setje gaan, helaas was 210 niet makkelijk te vinden, dus is het 190 geworden. Voorlopig voldoen ze prima
tof dat dat in nederland gaat!
maar in belgie is het een groot probleem…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!