GPS
Arno
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 29-08-2004

Gepost: 10 mei 2005 08:05 PM

Ik wil graag een pda of portable navi-systeem aanschaffen voor mijn C5. Wie heeft er ervaring met de kwaliteit van de gps-ontvangst middels het warmtewerende voorruit?

Een dag niet gecitroend is een dag niet geleefd.
(Vrij naar T.H.)

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 10 mei 2005 08:25 PM
  [ # 1 ]

Bij iedere auto is er over het algemeen een zogenaamd ‘tolgat’ in de zonwerende laag voor tolapparaatjes. Het gat zit net achter je achteruitkijkspiegel. Voor de Citroens en plaatsen van een TomTom Go is er deze site http://tomtomgo.jouwsites.nl/gj_s_waarplaatsen.php?id=95 wel handig. M.b.t. portable routeplanners, daarin kun je 2 keuzes maken:

- PDA met GPS functionaliteit
- Navigatie only

In het eerste geval moet je denken aan een Mitac Mio 168/Palm Thungsten met TomTom erop. Voordeel hiervan is de extra PDA functionaliteit die je eventueel zou kunnen gebruiken. Nadeel is vaak de extra kabels in de auto bij een losse GPS ontvanger als bij de Palm. Oplossing hiervoor is weer een bluetooth GPS ontvanger die wat meer pesos kost.

In het tweede geval moet je denken aan een TomTom Go of een Mitac of een Garmin navigatiesysteem. Voordeel hiervan is dat deze dingen over het algemeen wat steviger zijn dat de PDA’s en dat autohouder en lader meegeleverd zijn.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 10 mei 2005 09:16 PM
  [ # 2 ]

Ik heb een TomTom GPS voor mijn Palm. De warmtewerende voorruit houdt praktisch alle GPS signalen tegen maar naast de spiegel zit een stuk speciaal voor dit soort toepassingen waar je je ontvanger kan bevestigen zodat je toch signaal krijgt. Dat is dat stuk met al die kleine zwarte puntjes en dat werkt perfect

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 10 mei 2005 11:29 PM
  [ # 3 ]

Ik heb een Mitac Mio 168 met geïntegreerde GPS-ontvanger en Tom Tom Navigator. Ik bevestig mij Mio gewoon met de houder aan de voorruit, en dat werkt perfect. De (meegeleverde) bijkomende externe antenne gebruik ik niet. De enige kabel die ik gebruik, is de stroomkabel.

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 mei 2005 12:06 AM
  [ # 4 ]

zelf heb ik een HP iPaq 2210 met tomtom 3 Smile

daar heb ik zelf goeie ervaringen mee.

gebruik zelf deze software erbij, geeft netjes de bekende snelheidscontroles aan (legaal)
 

Profiel  
 
kikker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 65
Geregistreerd: 13-03-2004

Gepost: 11 mei 2005 05:00 PM
  [ # 5 ]

Re: GPS

Arno schreef:

Ik wil graag een pda of portable navi-systeem aanschaffen voor mijn C5. Wie heeft er ervaring met de kwaliteit van de gps-ontvangst middels het warmtewerende voorruit?

Ik heb mijn C5 nog maar kort, maar ben al wel even bezig met de GPS-ontvangst.
Werk met TT3 en TT bluetooth GPS.
De GPS op het dashboard geeft heel wisselende resultaten; het ding heeft duidelijk last van de warmtewerende laag.
Heb nu het metalen plaatje waarop je de ontvanger (middels de magneet) kunt plaatsen met dubbelzijdige tape links naast de binnenspiegel geplaatst (het “gat in de ruit”).
Ontvangst is en blijft nu perfect…

Profiel  
 
Tsunami
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 15-02-2005

Gepost: 11 mei 2005 05:04 PM
  [ # 6 ]

Ikzelf rij met een C4 met warmtewerende voorruit en heb een hele goede ontvangst onder mijn achteruitkijkspiegel

Citroen C4

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 11 mei 2005 09:22 PM
  [ # 7 ]
c5breakhdi schreef:

Ik heb een Mitac Mio 168 met geïntegreerde GPS-ontvanger en Tom Tom Navigator. Ik bevestig mij Mio gewoon met de houder aan de voorruit, en dat werkt perfect. De (meegeleverde) bijkomende externe antenne gebruik ik niet. De enige kabel die ik gebruik, is de stroomkabel.

Idem dito…..fantastisch apparaat en nog voor een redelijke prijs ook. Smile
Ik gebruik hem nu sinds augustus 2004….en kan hem geen dag meer missen. Cool
(in 08-04 kostte hij nog 399.- euro incl route 66 software, maar dat is een regelrecht fiasco, is niet te installeren Rolling Eyes ....daarom maar snel Tomtom-3 er opgezet.

Profiel  
 
Blade_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 563
Geregistreerd: 10-02-2005

Gepost: 14 mei 2005 04:22 PM
  [ # 8 ]

Je kunt ook gewoon de GPS antenne plaatsen bij het ruitje LA of RA in de auto. Heb je geen last van de warmtewerende voorruit en perfect ontvangst. Kunt hem zelfs onder de plastic kap plaatsen zodat je er niks van terugziet.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook