Hoi,
Voor m’n pas aangeschafte XM is’t einde verhaal door een ontiegelijk stomme fout van de onverlaat waarvan ik hem heb gekocht. Heb nu even geen zin om’t verhaal weer eens helemaal op te ratelen, dus meteen to the point! De XM wordt helaas gesloopt, dus heb ik onderdelen te koop! Het lederen interieur is al verkocht op het stuurwiel na. Ook twijfel ik over de automaatbak. Deze schakelt perfect, maar wil ik misschien zelf bewaren, omdat ik een mooie Exclusive met kapotte automaat kan kopen. Voor de rest is alles te koop. Motor, aircopomp(nieuw!), grille, koplampen,velgen, plaatwerk, 13e ruit enz enz….
Stuur gerust een Pb’tje , Maar bellen mag ook. 0619730874. Ik sta jullie uiteraard met alle plezier te woord!
http://www.mijnalbum.nl/Album=KW67GYY6
Groet,
Rudmer























Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Re: Einde verhaal voor m’n V6 exclusive: onderdelen te koop!
Rudmer'86 schreef:Hoi,
Voor m’n pas aangeschafte XM is’t einde verhaal door een ontiegelijk stomme fout van de onverlaat waarvan ik hem heb gekocht. Heb nu even geen zin om’t verhaal weer eens helemaal op te ratelen,
Groet,Rudmer
Maakt me toch nieuwsgierig wat er mis is gegaan met de aankoop.
laat es horen wat je voor die wielen wilt hebben ? Welke maat zit daar op ?
Dat stuurwiel, das leer? heb je er stuurbediening op zitten en wat moet het kosten ?
enneuh, is dit soms de blauwe xm van Roy geweest ?
gompy58 schreef:laat es horen wat je voor die wielen wilt hebben ? Welke maat zit daar op ?
Dat stuurwiel, das leer? heb je er stuurbediening op zitten en wat moet het kosten ?
enneuh, is dit soms de blauwe xm van Roy geweest ?
Nope, heb hem van iemand anders






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Maak anders ff een apart topic met het verhaal aan… ik ben ook erg nieuwsgierig
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Donderdagavond ging ik richting Hoorn om de XM op te halen. Halverwege de afsluitdijk krijg ik telefoon van de verkoper. D’r was een probleem met de auto: ze kwam niet meer omhoog. De auto had gelekt, dit was provisorisch gerepareerd en het hydraulisch syteem was bijgevuld. Niks bijzonders dacht ik bij mezelf, even ontluchten en klaar is kees. Dat was op dat moment even niet mogelijk wegens het ontbreken van een sleuteltje 12 en een zaklamp. Wat heb ik vervolgens gedaan: nog wat van de prijs af geluld en vervolgens de auto in de laagste stand, zonder rem en stuurbekrachtiging een kilometer verderop op een parkeerplaats gezet. Ik moest vrijdag weer in de buurt van Hoorn zijn voor m’n werk, dus kon ik dan wel even rustig naar de auto kijken. Vrijdagochtend: rond half 12 kom ik bij de auto met de gedachte “Effe ontluchten en wegwezen” Maarrrrrr….. de auto kwam niet omhoog toen ik het boutje een beetje los draaide en tot m’n grote schrik kwam er water uit ipv LHM toen ik hem nog wat verder opendraaide! Kortom: vorige eigenaar heeft water gebruikt ipv LHM. Dit had ik natuurlijk niet gezien doordat het donker was en olie op water drijft. En omdat een hydraulisch systeem waar water in heeft gezeten altijd voor problemen blijft zorgen wordt de auto gesloopt. Want daar zit ik niet op te wachten en een eventuele volgende eigenaar al helemaal niet.
Oja, voor m’n werk zit ik bijna overal in Nederland, dus als je denkt: ik heb wel belang bij een onderdeel, maar wil daarvoor niet helemaal naar Zuid-Denemarken rijden , Neem dan even contact met me op, want ik kom binnenkort vast wel bij je in de buurt!
Sjonge, wat een akelige tegenvaller.
Maar, als het water onder de olie zit, er zit geen lucht in en het heeft er maar heel kort in gezeten, zou het dan echt zó erg zijn?
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Sjonge, wat een akelige tegenvaller.
Maar, als het water onder de olie zit, er zit geen lucht in en het heeft er maar heel kort in gezeten, zou het dan echt zó erg zijn?
JA, dat water zit idd onder de olie, dus dat zuigt ie zowat als eerste aan. Het feit dat er olie uit of langs de ontlastbout kwam spreekt al boekdelen. Er is water door het systeem gegaan.
Toch, als het er maar kort heeft ingezeten, zou het er wellicht nog wel uit te spoelen zijn.


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ach, voor de 50,- ofzo euro die het kost om een zooi liters LHM in te slaan, en even het systeem te spoelen, zou je het wellicht even kunnen proberen of ie het weer gaat doen zonder te lekken…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Een vriend van me en tevens Citroen specialist heeft precies hetzelfde gehad met een bx. Dat bleef een drama. Ook na spoelen, ontluchten e.d. Dit is de beste oplossing zo. Voor mezelf vind ik het niet zo erg. M’n geld krijg ik terug met de verkoop van de onderdelen en ik hoef over een tijdje geen auto te verkopen waarvan het hydraulisch systeem niet optimaal is. Dat zou mezelf geen goed gevoel geven en het is niet correct tegenover de volgende eigenaar natuurlijk.
Vind het vooral erg jammer voor het beestje zelf. Vorige week zaterdag ging ze nog als een speer….
Oja nog wat extra foto’s en info!
http://www.mijnalbum.nl/Album=KW67GYY6
Velgen: 15inch, bandenmaat:205/65. Voorbanden glad, achterbanden prima.
Aircopomp: Kon zo even geen merk ontdekken. Het enige wat ik kon vinden is: sd7vaa s13. Dit stond op de pomp, aan de kant van het schutbord. Pomp is echt nieuw, check de foto.
Stuurwiel: Nette staat, maar wel een slijtageplek, daar waar je linkerhand normaal gesproken zit.






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Wat een #*&%$
Wie gaat nou in godsnaam WATER erin doen…
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Tjerk schreef:
![]()
![]()
Wat een #*&%$
Wie gaat nou in godsnaam WATER erin doen…
Ik wil z’n telefoon nummer wel even geven… Kan jij het hem ook even vertellen
You have no access to this album.
Nu werkt ‘ie wel als het goed is






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Rudmer'86 schreef:Tjerk schreef:
![]()
![]()
Wat een #*&%$
Wie gaat nou in godsnaam WATER erin doen…
Ik wil z’n telefoon nummer wel even geven… Kan jij het hem ook even vertellen
![]()
Graag
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3