Iemand met ervaringen met "Cyclone"?
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 632
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 10 oktober 2008 07:37 PM

Op het forum van Autoweek kwam ik een berichtje tegen van iemand die goede ervaringen heeft met een zgn. “cyclone”.

Het is een ring waardoor de inlaatlucht gaat wervelen waardoor uiteindelijk het brandstofverbruik zou dalen, minder uitstoot en meer trekkracht.

Zie de website:  

Is hier iemand die er ervaring mee heeft?

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 10 oktober 2008 08:54 PM
  [ # 1 ]

Re: Iemand met ervaringen met "Cyclone"?

jhvink schreef:

Op het forum van Autoweek kwam ik een berichtje tegen van iemand die goede ervaringen heeft met een zgn. “cyclone”.

Is hier iemand die er ervaring mee heeft?

Het gemiddelde van de ervaringen en onderbouwde meningen hier is ongeveer dat het onzin is of moet zijn.

Goede ervaringen op dergelijke fora zijn vaak spam van handlangers van de fabrikanten van dat soort produkten.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 10 oktober 2008 10:14 PM
  [ # 2 ]

Ik zou zeggen, investeer een paar tientjes in een K&N open luchtfilter, een vervangfilter danwel een complete kit (indien beschikbaar voor je auto).

Mijn K&N inlegfilter in combinatie met katloze uitlaat zorgt voor stukken meer souplesse onderin.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 13 oktober 2008 01:39 PM
  [ # 3 ]

Re: Iemand met ervaringen met "Cyclone"?

jhvink schreef:

Op het forum van Autoweek kwam ik een berichtje tegen van iemand die goede ervaringen heeft met een zgn. “cyclone”.

Persoonlijk denk ik dat je even goed een dode kip rond uw inlaat kunt hangen ...
Vroeger is er ook nog vanalles te doen geweest rond magneten aan de inlaat hangen etc ... Deze klep lijkt mij een variatie op hetzelfde thema.
Als er een wetenschappelijke publicatie te vinden is die de positieve invloed van dit toestelletje aantoont, zal ik mijn mening herzien Wink .

Profiel  
 
Segerfan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 333
Geregistreerd: 16-08-2006

- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
Gepost: 13 oktober 2008 01:44 PM
  [ # 4 ]

Re: Iemand met ervaringen met "Cyclone"?

C4sohier schreef:

Persoonlijk denk ik dat je even goed een dode kip rond uw inlaat kunt hangen ...
Vroeger is er ook nog vanalles te doen geweest rond magneten aan de inlaat hangen etc ... Deze klep lijkt mij een variatie op hetzelfde thema.
Als er een wetenschappelijke publicatie te vinden is die de positieve invloed van dit toestelletje aantoont, zal ik mijn mening herzien Wink .

Ik wil mij hier graag bij aansluiten. Als er inderdaad zoveel besparing zou zijn, dan hadden alle nieuwe auto’s dit ding heus wel al standaard in het pakket zitten. De enige die er volgens mij beter van wordt is de fabrikant van dit prulletje.

Profiel  
 
BIG charlie
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 797
Geregistreerd: 24-07-2005

Gepost: 13 oktober 2008 01:46 PM
  [ # 5 ]

Ikzelf heb het ooit gemonteerd in één van mijn vorige wagens ( kan me niet direct herinneren in welke Surprisedops:  ) en de ervaring was toen dat het geen enkel verschil uitmaakte in vermogen met of zonder de cyclone.
ook het verbruik bleef hetzelfde…
Dit product is ook al jaren op de markt, maar is toch nooit een succes gebleken.
Een dode kip rond de uitlaat hangen gaat toch wel een zekere geurhinder geven peins ik. Very Happy

Greetz

BIG charlie

Picasso was niet alleen een schilder…......

Profiel  
 
robb
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-12-2003

Gepost: 14 oktober 2008 12:24 AM
  [ # 6 ]

Re: Iemand met ervaringen met "Cyclone"?

Ik heb een Cyclone in mijn C5 zitten. Ik houd wel van een experimentje (zo heb ik ook een zonnecollector en zonnepanelen op mijn huis liggen).

Ik kan niet hard aantonen dat er een besparing met gerealiseerd wordt.
Ik heb het idee dat er wat meer trekkracht is bij lage toerentallen.
Maar dat kan heel goed tussen mijn oren zitten.
Ik rijd iets zuiniger, maar ook dat hoeft niet door die Cyclone te komen. Het kan net zo goed zijn dat ik onbewust mijn rijstijl aanpas.

Zoals ik op het C5forum al schreef zijn er te veel parameters die variëren. Het weer, de rijstijl, belading, gemiddelde snelheid, verkeersbeeld, noem het maar. Een zuivere meting kan alleen in een lab gedaan worden. Dat zou gedaan zijn bij TNO. En de resultaten daarvan zijn niet beschikbaar.

eviltwin schreef:

Goede ervaringen op dergelijke fora zijn vaak spam van handlangers van de fabrikanten van dat soort produkten.

Toevallig net naar Trosradar zitten kijken, waarin melding wordt gemaakt van infiltratie van de commercie in internetfora.


PS. Zonnepanelen en -collectoren helpen wel!!!  Razz

Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.

http://www.citroenmodelcars.nl

Profiel  
 
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 632
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 14 oktober 2008 12:36 AM
  [ # 7 ]

Ok, bedankt voor jullie reacties. Duidelijk, niet doen dus.

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 14 oktober 2008 12:39 AM
  [ # 8 ]

Ach ja, als iets te mooi klinkt om waar te zijn dan is het meestal te mooi om waar te zijn. Dat geldt ook voor investeringen in Carribean comfort, Legiolease en de verkiezingsbeloften van een gemiddeld politicus.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook