Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het is idd in lijn met je eerdere teleurstellende berichten waar geen foto’s in staan
Wie weet komt het ooit nog
misschien wel,
maar als ik zorg dat W. de foto’s niet op haar pc krijgt, hoef ik ook niet bang te zijn dat ze gepost worden!
CX GTi Turbo 2 - All Black

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik zie geen deukjes….
grrr
nee aan de rechterkant zitten ze anders wel, zodanig dat ik waarschijnlijk beide portieren een keer zal vervangen…
vanaf volgende week zal ik een complete set hebben om een tussenkoeler te monteren. Dan meteen ook kleppen stellen… En bougies vervangen.
blijkt dat een 2cv en een cx GTiT dezelfde bougies hebben, alleen andere electrodeafstand…..
weet iemand overigens de juiste weerstand voor bougiekabels van een GTiT?

- CX 25 GTi Turbo 2
Ik heb het een keer in mijn topic gepost
Moet je maar doorheen klikken
Heb de mijne toen ook doorgemeten, waren allemaal binnen de marges
Arjan Verkade schreef:Inmiddels de weerstand van de kabels gevonden:
500 mm 2300 Ohm
700 mm 3450 Ohm
825 mm 4150 Ohm
900 mm 4550 OhmMet een tollerantie van 10%.
juist

- CX 25 GTi Turbo 2
boardcomputers zijn mij te lastig in het gebruik, ik kan nu ook voor de gein het codepaneeltje van de startonderbreker monteren die ik nog heb…. of iemand moet er intresse in hebben….?
weet iemand hoe de ontvanger-unit van de CV er uitziet die bij de zender hoort en waar die precies gelocaliseerd is? IN de prestige zit een goede werkende en die moet eigenlijk over naar de GtiT..
verder is de Turbo/intercooler bijna compleet dus misschien zaterdag even kleppenstellen, en intercooler monteren…. En dan zien of die 2cv bougies echt passen…..?
echt feest! de accu loopt nog steeds leeg, maar doet er nu dus langer over Ik ga binnenkort dus maar even over de zekeringen meten of ik de (andere) verbruiker kan identificeren….....
Het relais voor de CV zit schuin onder de kachelbediening aan de bijrijderskant. Even dat opstaande rapijtje weghalen en je ziet hem zitten. 5cm breed 10 cm lang en lichtgrijs.
Deze heb ik vervangen door een radiografische. Werkt namelijk een stuk beter. Weet niet exact of deze ook de ontvang gegevens van je afstandbediening opslaat.
Succes!
ah ok! ik zal dit weekend even kijken of als ik dat kastje omwissel de cv het met de ab gaat doen….
Verder blijft de luchtomloopklep van de airco constant te werken als de accu is aangekoppeld, ook met afgezet contact? Iets in die kabelboom klopt van geen kanten….. Ik heb die klep even losgetrokken. Met als gevolg dat de stationairafstelling van slag was…. Dus dat is nu bijgeregeld.
Ik vermoed dat zo’n klep ook aardig wat stroom eet, in ieder geval weer een stukje op weg naar een goed functionerende en betrouwbare (?) auto…
Dus vandaag besloot de ruitenwissermotor maar eens gek te doen: accu pluspool er weer op na de accu weer eens geladen te hebben omdat ie nog steeds leegliep…. COntact aan: ruitenwisser begint te bewegen met de schakelaar in 0-stand. Schakelaar van de bedrading af: ruitwisser doet het niet. Maw het ligt niet aan de bedrading….. De schakelaar zag er ook goed uit van binnen. Ik verdenk de 0-afslag van de RW-motor. De as is gelukkig nog spelingsvrij. Ik ga dit weekend ook maar eens een andere motor op zoeken die het wel doet…. En dan meteen ook het wiswaspompje vervangen…..

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Een CX is nooit af.
nee, nogal.
Ik gisteravond ff naar Leiderdorp gereden: niks aan de hand. Nog even gestopt om te pinnen onderweg. Ook geen probleem: starten en lopen. Kom ik na 2,5 uur weer terug bij die wagen. Startmotor ging rond, maar aanslaan ho maar.
T enige wat ik heb veranderd was de luchtklep (ondersteuning voor auto’s met airco) ontkoppelen omdat deze altijd bleek actief te zijn en zo de accu leeg trok. En het stationair lucht register iets uitdraaien, maar daar liep ze gisteren ook gewoon goed mee.
Het begon na even doorstarten wel naar brandstof te ruiken….
Vanochtend nog een poging gedaan om de dame aan de praat te krijgen: ff alle contacten met contactspray maar dit mocht ook niet baten.
maw ik ben weer onder de pannen.
eerst t onstekingstraject eens nazien…..

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Stekkers van de BDP sensoren beginnen…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!