1 van de 42
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Evans Gti Turbo: laadstroomlampje kuren?
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 10 december 2007 04:48 PM

Ik bezit al wat langer (enkele maanden) een GTiT. Deze stond eerst op de nominatie om gedemonteerd te worden. Echter is besloten haar toch op te knappen.
De minpunten zijn:
redelijk wat laswerk aan de bodem
ontbrekende hemelbekleding
toplager wat geluid maakt
slechte spoiler
roest aan achterklep en wat vouwtjes aan de rechterzijde.
turbovelgen zijn lelijk

Er is een donor aangeschaft, die moet nog opgehaald gaan worden deze week.

Echter nu ik afgelopen zondag even de achterband wilde gaan oppompen, wilde ze eerst wel starten op 2 cilinders. (een van de eerste auto’s die op 2 pitten blijven lopen) Er was wel vonk op alle bougiekabels.
Toen ik daarna de stekerverbindingen in de motorruimte nagelopen had wilde ze helemaal niet meer aanslaan.

Waar moet ik nu gaan zoeken?
(er zit nog wel brandstof in de tank)

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 10 december 2007 11:11 PM
  [ # 1 ]

Als de cx wel een vonk heeft op alle cilinders,maar op 2 cilinders loopt,krijgt hij op sommige cilinders geen branstof.
Je weet zeker dat het blok goede compressie heeft?.
Onder bij de koplamp zit een blauw stuurrelais van bosch,is een onderdeel van de injectie.
Vaak zijn de contacten slecht,dit zou de oorzaak van het niet aanslaan kunnen zijn.
Loopt de benzinepomp als je start?.

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 11 december 2007 10:52 AM
  [ # 2 ]

Een van de bobines stuk of bedrading niet goed daar?

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 12 december 2007 10:40 PM
  [ # 3 ]

kan ik gewoon een brandstofslang losttrekken om te zien of er druk op zit?

als alle vier de cilinders vonk krijgen lijkt met het verder niet dat er problemen met de bougiekabels of de bobines zijn.

ik ga ervan uit dat er verder qua compressie niets mee aan de hand is omdat ze eerder gewoon normaal op 4 cilinders liep en goed vooruitkwam ook.

ik zal iig dat relais even checken.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 12 december 2007 11:35 PM
  [ # 4 ]

Weet je welke cilinders niet meedoen?

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 13 december 2007 12:04 AM
  [ # 5 ]

Je kunt altijd een stekker van de injector loshalen om te kijken welke cilinder niet meedoet.
Benzinepomp moet je horen lopen als je gaat starten,gewoon iemand mee laten luisteren.
Je kunt de cx ook onder de kap starten,toevoer iets open draaien op de injectiegalerij.
Echt maar even starten,want als de pomp werkt staat er veel druk op.

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 13 december 2007 10:56 AM
  [ # 6 ]

als alle vier de cilinders vonk krijgen lijkt met het verder niet dat er problemen met de bougiekabels of de bobines zijn.

Sorry, niet goed gelezen…  Surprisedops:

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 13 december 2007 11:07 AM
  [ # 7 ]

Maar een vonk is nog geen VONK. En bij een injectie is dat net even meer van belang, geloof ik.
Is het al duidelijk welke cilinders niet meedoen?

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 14 december 2007 01:11 AM
  [ # 8 ]

ik ben er verder niet mee bezig geweest.
in ieder geval deden eerder de 2 middelste cilinders niet mee. maar dat is wel raar omdat die volgens mij alle vier op de zelfde injectiegalerij zitten. of zijn de injectoren per 2 geschakeld?

wat de vonk betreft: er springen vonken over redelijke afstand als je de bougiekabels van de bougie trekt dus volgens mij krijgt hij genoeg vonk.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
J-Roen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-11-2006

Gepost: 14 december 2007 02:04 PM
  [ # 9 ]

Injectoren zijn per twee geschakeld als ik me niet vergis, maar geloof niet de buitenste twee en binnenste twee. Je kunt de stekkers wel volgen vanaf de injectoren, komen in twee aparte aderparen uit.

Kan ook een probleem zijn van de massaverbinding van de injectoren naar het blok. Zitten als het goed is aan de inlaatbrug die over het blok heen loopt.

Karakter herken je aan de auto…

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 25 maart 2008 09:27 PM
  [ # 10 ]

Pasen heeft mij gebracht: een complete CX gtiT in onderdelen. we hebben in 2 dagen de donor gtiT gesloopt. het interieur komt in aangepaste vorm in de Turbo D break. De overige onderdelen zullen worden gebruikt om de GtiT op te knappen. technisch was deze auto op de banden na in goede staat. echter kwa plaatwerk en subframes was het huilen….

wel illustratief om zo;n auto te demonteren. je begrijpt ineens veel beter hoe het zit en hoe het werkt Smile

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 01 april 2008 03:51 AM
  [ # 11 ]

even iets anders: t valt mij op dat de turbodrukmeter in je dash ook oploopt als je je gas plots loslaat. Nu ben ik niet zo op de hoogt van de karakteristieken van een turbo, maar wordt in de gtiT nu gewoon de inlaatspruitstukdruk gemeten of zit ik verkeerd te denken?

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 04 mei 2008 04:53 PM
  [ # 12 ]

GROM!!!!

het stomme ding wil maar niet aanslaan. Nu begint het gebrek aan kennis van elektronische onstekings- en injectiesystemen me behoorlijk parten te spelen.

de stand is nu als volgt, er is voldoende vonk. en de pomp gaf geen opbrengst. de pomp is goed, aanzuigslang vanaf de tank is vervangen. en op de draad die van het relais rechts voorin in de motorruimte komt komt maar af en toe spanning waardoor er niet voldoende opbrengst is. Als ik een proefdraadje vanaf de accu trek dan doet de pomp het goed. nu dacht ik even wijs te zijn en dus maar proberen te starten met de pomp direct gevoed via de accu maar ook dan geeft ie een of 2 klappen en dan stopt ie weer. 

ik zal me blijkbaar ergens moeten gaan inlezen maar heb niet echt een idee waar te beginnen.

is het zo dat je pomp pas spanning krijgt op het moment dat je contactslot in de startstand staat?

iemand een idee waar ik het nu moet gaan zoeken?

(handen in het haar!)

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 04 mei 2008 09:49 PM
  [ # 13 ]
Evan schreef:

even iets anders: t valt mij op dat de turbodrukmeter in je dash ook oploopt als je je gas plots loslaat. Nu ben ik niet zo op de hoogt van de karakteristieken van een turbo, maar wordt in de gtiT nu gewoon de inlaatspruitstukdruk gemeten of zit ik verkeerd te denken?

Dat klopt, de turbodrukmeter is niets meer dan een vacuummeter alleen is er bij een turbo dus geen vacuum maar overdruk. Bij de gti t komt dit signaal via de mapsensor naar de AEI en die geeft het signaal door aan het dashboard metertje.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 04 mei 2008 09:54 PM
  [ # 14 ]
Evan schreef:

GROM!!!!

het stomme ding wil maar niet aanslaan. Nu begint het gebrek aan kennis van elektronische onstekings- en injectiesystemen me behoorlijk parten te spelen.

de stand is nu als volgt, er is voldoende vonk. en de pomp gaf geen opbrengst. de pomp is goed, aanzuigslang vanaf de tank is vervangen. en op de draad die van het relais rechts voorin in de motorruimte komt komt maar af en toe spanning waardoor er niet voldoende opbrengst is. Als ik een proefdraadje vanaf de accu trek dan doet de pomp het goed. nu dacht ik even wijs te zijn en dus maar proberen te starten met de pomp direct gevoed via de accu maar ook dan geeft ie een of 2 klappen en dan stopt ie weer. 

ik zal me blijkbaar ergens moeten gaan inlezen maar heb niet echt een idee waar te beginnen.

is het zo dat je pomp pas spanning krijgt op het moment dat je contactslot in de startstand staat?

iemand een idee waar ik het nu moet gaan zoeken?

(handen in het haar!)

Hij zou het moeten doen als je de bransdstofpomp relais doorverbindt. Als hij dan nog niet start, zit het niet in die pomp. De pomp moet, als je het contact aan zet dus even lopen, maar in principe niet door blijven lopen, hij moet het als ik het goed heb een aantal seconden doe als het contact aan gaat, en pas constant doordraaien tijdens het starten en als ie loopt.

Dat ie bij contact aan het ‘even’ doet zou dus kloppen. Als hij dus brandstof heeft, op alle cylinders goed vonkt, dan zou ik gaan kijken bij ontstekingstijdstip om mee te beginnen. Is je BDP sensor niet gewoon stuk zoals zo vaak bij CX’en het geval is? Meestal heb je dan helemaal geen vonk, maar ik heb ook permutaties gezien waar de halve tand beschadigd is of het nokje afgebroken…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Gepost: 04 mei 2008 11:10 PM
  [ # 15 ]

De pomp krijgt inprincipe pas stroom als je start en de motor loopt, dus op contact mag/kan de pomp geen stroom krijgen.

Mijn eerste gedacht is de blauwe relais, deze moet de pomp stroom geven maar ook de injectie en ontsteking.
Volgens mij gaan de injectoren niet open en doet de motor een poging tot lopen enkel op de koudstart injector welke niet bediend word door de injectie stuurdoos.

Heb zelf gelijkaardig probleem gehad met mijn CX
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=164977&highlight;=

Maar zoals sans-pareil al zei kijk de BDP sensoren eens na.

Mijn CX vonkte ook en toch zat het probleem in de AEI die gewoon weg geen stroom kreeg.

Ik zou zeggen pak er een schema bij en een multimeter en kijk of er stroom toekomt bij de AEI en de injectie stuurdoos.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
 
1 van de 42
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook