2 van de 42
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Evans Gti Turbo: laadstroomlampje kuren?
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 05 mei 2008 12:40 AM
  [ # 16 ]

zijn dus een aantal dingen die ik kan gaan nakijken nav ook het andere topic: de computer, de sensoren tpv het vliegwiel en de bedrading Smile

maw eigenlijk het gehele systeem, ik zal volgend weekend me er weer eens over buigen en dan neem ik meteen alle sensoren en spul mee van mijn donorblok.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 03 augustus 2008 10:28 PM
  [ # 17 ]

vandaag flink wat zitten frotten met zaken aangaande de injectiedraadboom. een andere computer haalde niet veel uit, het blauwe en zwarte relais rechtsvoor vervangen leek ook niet veel te doen.

Wel opmerkelijk was dat het leek of ze soms iets langer aanhield met lopen.
de benzineretour opbrengs was behoorlijk,  hetgeen leek te duiden op een goede pomp.
de bdp sensor en die andere die ernaas zit schoonmaken deed ook niets.
De injectorenbank, wanneer losgenomen, gaf geen straaltjes benzine.
toen ik echter de injectoren weer opnieuw gemonteerd had en alle stekers had teruggestoken sloeg ze wel goed aan en bleef lopen.

Nu weet ik de oorzaak nog steeds niet, maar ben wel blij dat ze nu weer getransporteerd kan worden. Er ligt nog steeds een body-off bodemrestau in het verschiet.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 03 augustus 2008 10:47 PM
  [ # 18 ]

Frustrerend he? Weer lopen en niets kunnen vinden. Het kan dus heel goed een vuile connector geweest zijn.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 03 augustus 2008 11:01 PM
  [ # 19 ]

Dat kan bijna niet want die had ik eerder al bijna allemaal gehad. Of het moet die connector geweest zijn die onder de 4e injector zit, die aan de kant van de passagier, enig iedee waar die van is? is een 2 polige op het blok.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 21 augustus 2008 10:47 PM
  [ # 20 ]

hij blijft het gewoon doen!

volgende week in ieder geval een ritje maken van 90 km op op het garageadres te komen….. ik verheug me nu al Smile

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 augustus 2008 11:05 PM
  [ # 21 ]
Evan schreef:

vandaag flink wat zitten frotten met zaken aangaande de injectiedraadboom. een andere computer haalde niet veel uit, het blauwe en zwarte relais rechtsvoor vervangen leek ook niet veel te doen.

Waar zitten die precies rechtsvoor?

Mooi dat die weer rijdt Cool

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 21 augustus 2008 11:28 PM
  [ # 22 ]

bij een GtiT 1 voor het luchtfilterhuis, onder de koplamp

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 augustus 2008 11:33 PM
  [ # 23 ]

Oké helemaal in de hoek dus, bij een snelle blik vallen ze dus niet op Wink

Wat doen deze relais precies?

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 21 augustus 2008 11:44 PM
  [ # 24 ]

iets met de injectie Laughing

zo erg thuis ben ik er ook niet, maar als die blauwe geen stroom doorgeeft doet oa de pomp het niet volgens mij…..

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 augustus 2008 11:47 PM
  [ # 25 ]

Ik vind mijn Turbo soms nog wel eens wat schokken vooral in lage versnellingen in lage toeren, dus vandaar dat ik dacht daar ook eens te moeten gaan kijken Wink

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 829
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 22 augustus 2008 01:40 AM
  [ # 26 ]

Ik vind mijn Turbo soms nog wel eens wat schokken vooral in lage versnellingen in lage toeren

Hiervoor is een gti turbo(2) erg gevoelig Arjan. Eerste verdachte is de electroden afstand en staat van de bougies. Daarna komen vele andere oorzaken in beeld zoals alle verbindingen van de injectie/ontsteking.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 augustus 2008 01:44 AM
  [ # 27 ]

Even offtopic.

Bougies zijn net nieuw. Kabels heb ik gemeten en de weerstand klopt met de opgave die ik heb staan.

Vandaar dat ik aan stekkers en relais zit te denken Wink

Als dit een probleem blijft komt er een appart topic voor.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 22 augustus 2008 01:51 AM
  [ # 28 ]
Arjan Verkade schreef:

Even offtopic.

ga je gang hoor….. Rolling Eyes

 


Laughing

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 22 augustus 2008 02:46 PM
  [ # 29 ]
Arjan Verkade schreef:

Even offtopic.

Bougies zijn net nieuw. Kabels heb ik gemeten en de weerstand klopt met de opgave die ik heb staan.

Maar klopt de electrode afstand? 0.8-0.9mm geloof ik volgens de revue technique, maar ik ben notoir slecht in het onthouden. Iig, een boel bougies komen op 0.7mm uit het doosje en moeten dus verder open gebogen worden!

Oh ja, een bougie het bougiegat in laten vallen bij montage kan er ook nog in resulteren dat ie op minder dan 0.8mm komt te staan.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 22 augustus 2008 04:29 PM
  [ # 30 ]

volgende week lekker stukje turbo rijden, ik verheug me er nu al op…..

gelukkig heeft deze wel werkende fans, hetgeen betekent dat snelheden boven de 100 ook kunnen. Bij de sloper liep dan de olietemp te hoog op…..

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
 
2 van de 42
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook