3 van de 42
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Evans Gti Turbo: laadstroomlampje kuren?
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 25 augustus 2008 01:55 PM
  [ # 31 ]

En wéér niet willen aanslaan!
Met de contactspray nu maar wéér alle aansluitingen in de motorruimte gedaan, gevolg na een hoest en proest loopt het ding weer als vanouds. De aansluitingen van de verlichting waren ook lekker gecorrodeerd.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 25 augustus 2008 09:27 PM
  [ # 32 ]

Heerlijk!
en dat met een te stugge voorbol, 2 gladde banden, rammelende uitlaat en iets onregelmatige stationairloop.

Even de 180 aangetikt, ik had echt niet het gevoel zo hard te gaan.

Daarna even in een 6 cilinder Merc cabrio gereden en daar had ik bij 80 al meer |snelheidsgevoel| dan met 180 in mijn GtiT Smile


nu dus de brug op en het subframe er van onder halen….

koppelingsset ligt er al bij, die vervangen we in een moeite door, ik verdenk in ieder geval het druklager en koppelen gaat niet heel soepel…

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 25 augustus 2008 10:11 PM
  [ # 33 ]

Goed bezig, ga zo door.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 augustus 2008 10:16 PM
  [ # 34 ]
Evan schreef:

Even de 180 aangetikt, ik had echt niet het gevoel zo hard te gaan.

Ik weet precies wat je bedoeld Laughing

Rot stekkers trouwens altijd… Rolling Eyes

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 25 augustus 2008 10:18 PM
  [ # 35 ]

Langzaam maar zeker worden bij the Beast dan ook al die connectors vervangen door gesoldeerde contacten.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 25 augustus 2008 10:32 PM
  [ # 36 ]
garagestmarien schreef:

gesoldeerde contacten.

wordt eventuele demontage dan niet heel moeilijk? Ik kan me voorstellen als je alles doorsoldeert dat het wel fault-proof is…. Maar als je dan een onderdeel of sensor moet verijderen dan kom je toch in de problemen? of bedoel je iets anders?

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 augustus 2008 10:44 PM
  [ # 37 ]

Ik denk dat je het dan idd weer los zal moeten solderen, of afknippen als het toch stuk is. Het nieuwe onderdeel kan je dan weer solderen Wink

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 25 augustus 2008 10:50 PM
  [ # 38 ]

Klopt, maar je zal minder vaak stil komen te staan dan met corroderende connectorretjes. En als het goed is, hoeft er niks vervangen te worden. Toch?

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 25 augustus 2008 10:51 PM
  [ # 39 ]

mmm is inderdaad een goede optie, maar ik houd het voorlopig bij mijn rotte contactjes, er zijn eerst andere (belangrijker) dingen, en voor t betrouwbare heb ik straks toch een cx TD break…. Smile

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 26 augustus 2008 02:15 AM
  [ # 40 ]

Schade valt op t eerste gezicht wel mee, klein lekje op de retour van de hoogteregelaar voor, even aandrukken en verholpen.

rotte plekken in de dorpel bdz onder/na de A stijl….doorlopend in de bodem.

links afgeplakt met kit en plaatstaal en een bitumen matje, goedzo!

rechts een grote plaat erin gekit, nog mooier!

dat is best te verhelpen allemaal, prima ,


Maar dan! 

het achtersubframe heeft ook zijn beste tijd gehad blehh

dwz de asbuis ligt aan beide zijden ongeveer deels los en bdz moet aan de onderkant en aan de bovenkant niuwe stukken erin. Nouja, gelukkig ging ze toch al van het subframe af, kan ik dat gelijk meepakken.

Toch wel jammer dat er in het verleden een of andere clown aan heeft zitten knoeien met een lasapparaat. Dat maakt het er voor mij niet makkelijker op…...

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 26 augustus 2008 02:35 AM
  [ # 41 ]

En nou is de volgende clown stukjes plaatstaal aan het kitten????
Doe het nou in één keer gewoon goed en ga geen schilderijtjes voor lelijke plekken hangen, alsjeblieft. Anders ben je volgend jaar wéér bezig.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 26 augustus 2008 03:45 AM
  [ # 42 ]

ik heb het misschien niet duidelijk gezegd, maar al dat gekit was in het verleden. Je weet nu toch wel dat ik alleen herstel met hitte en staal?
Trouwens die dorpels zijn momenteel zo slaecht dat ik daar eigenlijk niet meer mee durf te rijden nu ik dat gezien heb, de dragende plaat bestaat niet eens meer eigenlijk alles wat nog staat is de buitenhuid…..

EN het vervolgens goed afwerk!
Smile

Feest morgen met dus eerst het achtersubframe delen vervangen, dan pas lossen van de koets en dan de bovenzijde aanpakken Smile Ik ben een klein beetje bang dat ie anders teveel zou kunnen vervormen…

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 26 augustus 2008 02:38 PM
  [ # 43 ]

misschien wordt het nu toch tijd om foto’s te nemen, .....

gewoon om een herinnering te hebben hoe rot die kar was voordat ie het niet meer was.

een ding kan ik nu niet zonder en dat is de luchtbeitel, ideaal om roest uit naden te kloppen en om stukken staal weg te slopen waar het in de weg zit….

Er wordt hier in ieder geval weer geroepen dat ik gek ben om zo’n lijk nog aan te pakken. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk ook aan mijn eigen geestelijke gezondheid begin te twijfelen…...

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 26 augustus 2008 07:21 PM
  [ # 44 ]

achterasophanging aan het subframe wordt momenteel met op origineel lijkende delen van de originele dikte vervangen waar nodig.

Deze wagen kan binnenkort weer zijn 180pk (en mogelijk in de toekomst meer) veilig op de weg zetten…!

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 augustus 2008 09:54 PM
  [ # 45 ]
Profiel  
 
 
3 van de 42
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook