2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

DS en klok(jes)
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035

Gepost: 15 oktober 2008 12:07 AM
  [ # 16 ]

Mjah neen. Hij zit in zijn 2de jaar horlogemaker (hoogste score van de klas ) maar hij moet het wel wat onderhouden. En dus daarom zoekt hij klokjes om op te ‘oefenen’.

Hij heeft al andere Jaegertjes hersteld ook trouwens. Wil jullie niet verplichten maar wou jullie eerder waarschuwen dat je met oliën op de verkeerde plaats meer kwaad doet dan goed (en dat er dan uiteindelijk niets meer te herstellen valt)

Profiel  

pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1234

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 15 oktober 2008 01:21 AM
  [ # 17 ]

Ik heb naar aanleiding van dit draadje ook maar eens mijn klokje eruit gehaald. Liep ook niet meer. 
De tips van Peter doen wonderen, het loopt weer, en ... ik wist niet dat er verlichting in het klokje zit. Het lampje bleek stuk te zijn. Nadat er een nieuw lampje in zit heb ik prachtige verlichting in mijn klokje!
Soms wordt je van simpele dingen zo blij.

Hoi Jeroen.
Het zal wel niet bij alle klokjes werken maar bij mij werkt het al bijna een jaar. Very Happy
Ik heb het klokje net weer een minuut of drie teruggezet, het loopt nog steeds iets te snel.
Misschien kan ik dit wel bijstellen, maar ik draai maar nergens meer aan.
Ben al veel te blij dat het weer loopt.!

Groeten Peter.

Profiel  

gerardeux
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 315

Gepost: 15 oktober 2008 01:07 PM
  [ # 18 ]
pavang schreef:

Misschien kan ik dit wel bijstellen, maar ik draai maar nergens meer aan.

Voor bijstellen hoef je alleen het klokje maar uit het dash te halen. Bovenop zit een rond gat met een antiek plakbandje eroverheen. Even loshalen en daaronder kun je met een klein schroevendraaiertje een beugeltje verschuiven + of -

Profiel  

GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 586

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 15 oktober 2008 07:25 PM
  [ # 19 ]

Een klokje van een Renault 5, 9, 21 en 19 past ook. Ik heb het binnenwerk van zo’n Renaultklokje met de cijverplaat en voorkant van het DS-klokje gecombineerd. Ik heb nu zelfs een secondewijzer. Nadeel: ‘s-nachts is het oranje verlicht. Hieraan moet ik nog eens sleutelen.

Profiel  

Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3422

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 24 oktober 2008 05:41 PM
  [ # 20 ]
gerardeux schreef:

Voor bijstellen hoef je alleen het klokje maar uit het dash te halen. Bovenop zit een rond gat met een antiek plakbandje eroverheen. Even loshalen en daaronder kun je met een klein schroevendraaiertje een beugeltje verschuiven + of -

Onder het plakbandje, in het gaatje, zit iets met drie karteltjes eraan. Is dat dat ‘beugeltje? En zo ja, welke kant moet ik het dan op verschuiven om het klokje iets sneller te laten lopen?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  

gerardeux
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 315

Gepost: 25 oktober 2008 05:00 AM
  [ # 21 ]

Jep dat is inderdaad het beugeltje. Als je de wijzerplaat naar je toe hebt en je doet de drie karteltjes naar rechts dan wordt de lange ronde opgerolde veer die eronder zit korter en gaat het klokje sneller lopen. Zo niet dan heb ik verkeerd gekeken en is het precies andersom Laughing

Profiel  

Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 25 oktober 2008 11:49 AM
  [ # 22 ]
gerardeux schreef:

Jep dat is inderdaad het beugeltje. Als je de wijzerplaat naar je toe hebt en je doet de drie karteltjes naar rechts dan wordt de lange ronde opgerolde veer die eronder zit korter en gaat het klokje sneller lopen. Zo niet dan heb ik verkeerd gekeken en is het precies andersom Laughing

Gisteravond natuurlijk ongeduldig geweest, en maar wat gegokt. Waarschijnlijk dus goed gegokt Smile

Profiel  

ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 794

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 25 oktober 2008 03:18 PM
  [ # 23 ]

Naar links is langzamer lopen?

Profiel  

Jeroen ID19P
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 463

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 25 augustus 2009 06:58 PM
  [ # 24 ]

Klokje werkt weer

Misschien dat iemand er wat aan heeft…..
Vandaag mijn klokje uit elkaar gehaald (eerste type dashboard ID). Het mechanisme werkte nog soepel maar toch deed íe het niet. Blijkt dat achter de onrust een contactje zit (soort sleepcontactje) die nog maar net de onrust raakte. De onrust wieberde door dit slechte contact alleen maar een beetje. Ik denk dat het (sleep)contactje na 45 jaar wel versleten is. Nu heb ik het hele stangetje waar het contactje op zit iets naar de onrust gebogen en jawel….HIJ DOET HET WEER!!!!! Laughing  Waarschijnlijk dat iemand anders dit ook eens kan proberen als zijn klokje het na het olieen nog steeds niet doet.

Nu nog geduld hebben om de snelheid af te stellen en ik heb weer de tijd in m’n ID. Very Happy

Groet,

Jeroen.

Profiel  

gctwnl
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 244

Gepost: 25 augustus 2009 07:52 PM
  [ # 25 ]
BunnY schreef:

Je hebt er wel materiaal voor nodig. Het is niet gewoon uit elkaar gooien ofzo Confused

Maar wil het gerust vragen hoor Smile . Zal dan wel van een random mechanisch klokje zijn, want een DS klokje hebben we niet.

Er zou toch iemand moeten zijn die een klokje kan doneren voor zo’n goed doel? Ik wil de mijne wel opsturen als ik hem weer werkend terugkrijg, want ik heb er maar één.

Profiel  

alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 25 augustus 2009 08:45 PM
  [ # 26 ]

Re: Klokje werkt weer

Jeroen ID19P schreef:

Misschien dat iemand er wat aan heeft…..
Vandaag mijn klokje uit elkaar gehaald (eerste type dashboard ID). Het mechanisme werkte nog soepel maar toch deed íe het niet. Blijkt dat achter de onrust een contactje zit (soort sleepcontactje) die nog maar net de onrust raakte. De onrust wieberde door dit slechte contact alleen maar een beetje. Ik denk dat het (sleep)contactje na 45 jaar wel versleten is. Nu heb ik het hele stangetje waar het contactje op zit iets naar de onrust gebogen en jawel….HIJ DOET HET WEER!!!!! Laughing  Waarschijnlijk dat iemand anders dit ook eens kan proberen als zijn klokje het na het olieen nog steeds niet doet.

Nu nog geduld hebben om de snelheid af te stellen en ik heb weer de tijd in m’n ID. Very Happy

Groet,

Jeroen.

Bedankt voor de tip Idea
Ik heb mijn eerste dashboard klokje vorig weekend aangesloten en deze werkt ook niet, ben benieuwd!

MVG

Profiel  

erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5830

- ID/DS D-Super
Gepost: 25 augustus 2009 11:33 PM
  [ # 27 ]

je kan er toch gewoon een nieuw doch stijlvol binnenwerk inzetten Wink

Profiel  

alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 26 augustus 2009 12:45 AM
  [ # 28 ]
erik wijngaarden schreef:

je kan er toch gewoon een nieuw doch stijlvol binnenwerk inzetten Wink

Laughing  Laughing  Laughing  Waar kan ik die kopen?  Laughing

Profiel  

Marcel Gosselink
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 379

Gepost: 27 augustus 2009 12:50 PM
  [ # 29 ]

Mijn klokje loopt iets te enthousiast: ca. 3 minuten per dag te hard! Hoe krijg ik het uit het dashboard? Gewoon eruit wippen?

Groet Marcel

DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:

Profiel  

Brian
> 3000 berichten

Gepost: 27 augustus 2009 12:56 PM
  [ # 30 ]

Ja, maar als je de kans op beschadigingen aan klokje of dashboard wil verkleinen, kan je ook de asbak eruit halen. Dan kan je met je hand achter het klokje komen en er gewoon uit duwen.

Profiel  

2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook