




















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Dat de tweeliter (of liever: de carbgevoedde) wagens een tikkie lastig zijn met de choke-afregeling kan kloppen: dat blijft altijd wat mieren.
Zodra je rijdt kan de choke dieper weggedrukt worden, totdat je bij een verkeerslicht aankomt….dan kan ze weer uit!
Warmworden:
in stadsverkeer etc worden ze inderdaad snel warm, mijn fan blaast dan ook regelmatig.
Daar heb je op de snelweg geen last van.
Boxen in de hoedenplank:
je kunt, wat ik ook heb gedaan, volstaan met wat kleine gaatjes prikken door de hoedenplankbekleding en in de kofferruimte er boxen onder hangen (uiteraard nadat je het voorgeponste gedeelte uit de hoedenplank hebt verwijderd):
hierdoor wèl geluid, maar geen ‘lilleke’ gaten in je hoedenplank.
Voor nu: veel plezier in je RE!
‘Spirit of avant-garde’
@Pascal:
de choke heb ik inmiddels redelijk door; starten met volle choke en daarna meteen terug naar 1/3. Dan een tijdje spelen met het gas en uiteindelijk, na een minuutje of anderhalf, twee, kan je het gas loslaten met de choke die alleen nog “aan” staat (als in een deur die aan staat ..)
Stationair draait ze nu mooi op 900 tot 1000 toeren, verbruik op de eerste tank: 1 op 9,15. (euro 95; heb er nu 98 ingedaan om eens te proberen wat het verschil is).
Het geluid is voorlopig voldoende; ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de radio weinig aan heb om goed naar de auto te luisteren en gewoon te genieten van het rijden ...
Donderdag de eerste echte lange rit: Nijmegen - Nieuwegein en v.v.
Ik ben ben benieuwd ...
Hendrik: dank voor de link, maar ik blijf voorlopig even bij mijn blauwe dame ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Tinfoil schreef:
Stationair draait ze nu mooi op 900 tot 1000 toeren, verbruik op de eerste tank: 1 op 9,15. (euro 95; heb er nu 98 ingedaan om eens te proberen wat het verschil is).
Dat klinkt redelijk prima, zowel het toerental als het verbruik.
Verschil 95 of 98 zit hem vooral in de literprijs, verbruiksverschil heb ík tussen de twee nooit gemerkt..
‘Spirit of avant-garde’
ik moet zeggen dat ik ook in het lopen geen verschil merk, zelfs niet nu het kouder wordt.
V.w.b. de literprijs: de tank 95 van 3 weken geleden had dezelfde literprijs als de tank 98 van afgelopen vrijdag ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250