4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
Weer een CX die een goed tehuis heeft gevonden!
docitro
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 15-09-2006

Gepost: 05 oktober 2008 07:47 PM
  [ # 46 ]

Ik snap niet goed wat je bedoeld met die stekkertjes op de slede. De slede is gewoon een metalen frame, waar de radio in vast klikt. Er zitten geen stekkers op.

Voor het aansluiten heb je inderdaad een verloopstekker nodig, van de oude aansluiting naar een DIN-aansluiting. Ik kan me herinneren dat ik toch de oude stekkertjes afgeknipt heb en daarna de draden met de draden van de nieuwe DIN-stekker verbonden heb met van die knijpstekkertjes. Dit is allemaal wel te koop bij b.v. Halfords. Mooier is natuurlijk een kant en klaar verloopstukje.

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 05 oktober 2008 09:24 PM
  [ # 47 ]

de slede is dicht aan de achterkant;
de stekkers zitten vast in de onderkant van de slede, zodat je de radio als het ware “in de stekkers klikt”.

ik denk dat jouw oplossing inderdaad de meest praktische is;
ik zal een dezer dagen eens bij de halfords binnen lopen en kijken voor de verloopstekker.
Anders inderdaad puzzelen met de draden van de DIN, al heb ik geen idee wat wat is ...

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
Grompie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 26-08-2005

Gepost: 05 oktober 2008 11:12 PM
  [ # 48 ]

CX

Die slede moet je dus weggooien ,inderdaad bij halfords een frame halen voor je Sony ,draadjes doorverbinden , radio aansluiten ,in frame drukken en rijden maar Wink

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 05 oktober 2008 11:25 PM
  [ # 49 ]
Tinfoil schreef:

de slede is dicht aan de achterkant;
de stekkers zitten vast in de onderkant van de slede, zodat je de radio als het ware “in de stekkers klikt”.

ik denk dat jouw oplossing inderdaad de meest praktische is;
ik zal een dezer dagen eens bij de halfords binnen lopen en kijken voor de verloopstekker.
Anders inderdaad puzzelen met de draden van de DIN, al heb ik geen idee wat wat is ...

din stekkers draden zijn standaard.
kijk ook maar eens in het boekje van je radio. anders kun je typespecifiek manual bijna altijd online ergens vinden.
de kleuren van de draden van speakers v/a en li/re staan in het handleidingsboekje van je auto. heb je dat boekje ?

dat heb je zo uitgevogeld !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 05 oktober 2008 11:42 PM
  [ # 50 ]

Ha, fijn dat je haar hebt. Is ze nu helemaal af of moet ze nog terug naar Joop voor de laatste dingetjes?

De slede die er nu in zit (met die stekkers op de achterkant) moet je er gewoon uithalen, waarschijnlijk is het een restant van een eerdere radio ofzo. Draadjes doorverbinden en klaar. Leuk klusje, en anders kun je het laten doen, bij Catshoek ofzo, voor een paar tientjes. Maar is best zelf te doen.
Het achterste vak is (in principe) een opbergvak dus je radio zou in de voorste moeten passen. DIN is enkel de aanduiding van het formaat en aansluiting van de radio, is voor alle (moderne(re)) auto’s gelijk.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 07 oktober 2008 10:49 AM
  [ # 51 ]

Maar is best zelf te doen.

... ik kom wel een keer langs ...

ik heb nu uit eerste hand het genot mogen proeven met een CX te zweven; in één woord: geweldig!

Op dit moment “teutert” ze nog een beetje, maar dat zou kunnen zijn omdat ze in de afgelopen 3 jaar niet tot nauwelijks gewerkt heeft.
Het werken met de choke en het gas bij de koude start ging vandaag al een stuk beter, waardoor ze ook iets beter loopt. Vreemd is wel, dat het “teuteren” ook doorgaat bij hogere snelheden (ca. 80 km/h).
Voor alsnog het ik er gewoon euro 95 ingegooid; kan dat het het zijn?

Ik heb ook het idee dat ze snel (erg) warm wordt, al was dat ook bij de langere rit naar Arnhem al beduidend minder dan bij de 15 km naar mijn werk ...

Maak ik mij onnodig zorgen en moet ze gewoon weer even ingewerkt worden, of moet ik nog even verder zoeken?

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 07 oktober 2008 11:13 AM
  [ # 52 ]
Tinfoil schreef:

Maar is best zelf te doen.

Op dit moment “teutert” ze nog een beetje, maar dat zou kunnen zijn omdat ze in de afgelopen 3 jaar niet tot nauwelijks gewerkt heeft.
Het werken met de choke en het gas bij de koude start ging vandaag al een stuk beter, waardoor ze ook iets beter loopt. Vreemd is wel, dat het “teuteren” ook doorgaat bij hogere snelheden (ca. 80 km/h).
Voor alsnog het ik er gewoon euro 95 ingegooid; kan dat het het zijn?

Ik heb ook het idee dat ze snel (erg) warm wordt, al was dat ook bij de langere rit naar Arnhem al beduidend minder dan bij de 15 km naar mijn werk ...

Maak ik mij onnodig zorgen en moet ze gewoon weer even ingewerkt worden, of moet ik nog even verder zoeken?

teuteren ?  wat doet ze precies ?
anders overleg met waar je haar hebt gekocht.
carburateur - injectoren - ......

hoe warm precies ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 07 oktober 2008 03:53 PM
  [ # 53 ]

“teuteren” is stotteren, inhouden, niet soepel lopen ...

In koude toestand kan ik het me voorstellen, maar warm is dat anders, lijkt me.
Ik heb geen idee van de exacte temperatuur, mijn 20RE heeft geen temperatuurmeter ...

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 07 oktober 2008 04:39 PM
  [ # 54 ]

Kan vanalles zijn, maar bij mijn CX was het na het schoonmaken van de carburateur en de sproeier verholpen.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 09 oktober 2008 01:13 PM
  [ # 55 ]

Lijkt me in elk geval een goed begin.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 11 oktober 2008 11:31 PM
  [ # 56 ]

terug naar de radio:

vandaag werd duidelijk hoe de zaak in elkaar zat.
Toen ik uiteindelijk na veel proberen, waarbij het gat in de middenconsole toch echt veel groter was dan de radio, het vakje uit het andere gat haalde (ze zaten toch al omgewisseld ten opzichte van de tekening in het instructieboekje) bleek dat er in het voorste gat iemand dapper met de slijptol bezig was geweest. Het achterste gat is exact DIN-formaat; het voorste mist de extra randjes ...

Draadjes van de auto aangesloten op female DIN-connectoren, deze aan de radio geklikt en voilà; geluid!

Nu blijken alleen de achterspeakers niet tot nauwelijks te werken ...

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 12 oktober 2008 01:18 AM
  [ # 57 ]
Tinfoil schreef:

terug naar de radio:

vandaag werd duidelijk hoe de zaak in elkaar zat.
Toen ik uiteindelijk na veel proberen, waarbij het gat in de middenconsole toch echt veel groter was dan de radio, het vakje uit het andere gat haalde (ze zaten toch al omgewisseld ten opzichte van de tekening in het instructieboekje) bleek dat er in het voorste gat iemand dapper met de slijptol bezig was geweest. Het achterste gat is exact DIN-formaat; het voorste mist de extra randjes ...

Draadjes van de auto aangesloten op female DIN-connectoren, deze aan de radio geklikt en voilà; geluid!

Nu blijken alleen de achterspeakers niet tot nauwelijks te werken ...

dat is beetje bagger. blijft geen enkele DIN schacht/radio er meer goed in zitten. heeft Bieberg toevallig niet nog een correcte middenconsole liggen?

geluid = fijn.

achter zitten (als ze al geinstalleerd zijn) alleen hoge tonen speakertje van ong 5 cm diameter in de deuren, verwacht er dus niks van.
er zijn meerdere met een hoedenplank oplossing. zie forum, zoek functie.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 28 oktober 2008 06:36 PM
  [ # 58 ]
Mulder schreef:

He Eric,
Nogmaals gefeliciteerd!

Maaruh, waar laat je die 4e?

En nogmaals nogmaals gefeliciteerd, we vermoedden al zoiets toen je zei dat als je ooit nog een CX wilde, dat het nu moest…  Wink

... nu mag je wel feliciteren ...

vanmorgen de eerste echo gehad.
Eén “bijkomstigheidje”: “nummer 4” komt niet alleen; hij/zij neemt ook nog een broertje/zusje mee ...  Surprisedops:

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 28 oktober 2008 06:57 PM
  [ # 59 ]

very good Gefeliciteerd!
Zoals je al zei, had je nu toch maar een Familiale gekocht…  Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
hendrik69
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007

- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Gepost: 28 oktober 2008 06:58 PM
  [ # 60 ]

Olala TWINS. Gefeliciteerd, dat is dubbel pret. Laughing

Enneh nu linken

Wink

“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook