2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Weer een CX die een goed tehuis heeft gevonden!
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 11 augustus 2008 12:07 PM
  [ # 16 ]

He Eric,
Nogmaals gefeliciteerd!

Maaruh, waar laat je die 4e?

En nogmaals nogmaals gefeliciteerd, we vermoedden al zoiets toen je zei dat als je ooit nog een CX wilde, dat het nu moest…  Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 11 augustus 2008 12:45 PM
  [ # 17 ]

Gaan ze voor die 3500 euro die typische 2.0 olielekkage van het carter ook voor je verhelpen? Het hele subframe is nat van de motorolie

dat zal ik navragen;
de koppeling is al vervangen, dus het blok is eruit geweest.
Jammer dat hij toen niet meteen de carterpanpakking heeft gedaan.

Is dat te doen zonder de motor eruit te halen?

En nogmaals nogmaals gefeliciteerd, we vermoedden al zoiets toen je zei dat als je ooit nog een CX wilde, dat het nu moest… Wink

nou, zover is het nog niet; Ernst heeft gewoon goed opgelet in de vorige posts. We sluiten het alleen niet uit ...

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 11 augustus 2008 01:35 PM
  [ # 18 ]

Aha, ik zal mijn enthousiasme wat temperen…  Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 11 augustus 2008 03:32 PM
  [ # 19 ]

Kan wel heb ik begrepen, maar de motor moet wel gelicht worden.
De Familiale is binnenkort ook aan de beurt, want die olielekkage wordt er niet minder op. Het is een soort kurken pakking en aandraaien levert alleen meer lekkage op.

Tinfoil schreef:

Jammer dat hij toen niet meteen de carterpanpakking heeft gedaan.

Is dat te doen zonder de motor eruit te halen?

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 augustus 2008 03:34 PM
  [ # 20 ]
ernst23 schreef:

Kan wel heb ik begrepen, maar de motor moet wel gelicht worden.
De Familiale is binnenkort ook aan de beurt, want die olielekkage wordt er niet minder op. Het is een soort kurken pakking en aandraaien levert alleen meer lekkage op.

Tinfoil schreef:

Jammer dat hij toen niet meteen de carterpanpakking heeft gedaan.

Is dat te doen zonder de motor eruit te halen?

Het lichten van de motor is niet echt een succes voor deze klusjes. Het gaat namelijk eigenlijk nét niet…. Je moet behoorlijk veel mazzel hebben. De ervaring heeft geleerd dat het bijna altijd op uitbouwen van het blok uitloopt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 11 augustus 2008 04:22 PM
  [ # 21 ]
waterman771 schreef:

Het lichten van de motor is niet echt een succes voor deze klusjes. Het gaat namelijk eigenlijk nét niet…. Je moet behoorlijk veel mazzel hebben. De ervaring heeft geleerd dat het bijna altijd op uitbouwen van het blok uitloopt.

Wacht even hoor, we hebben het toch alleen over de carterPAN?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 augustus 2008 05:27 PM
  [ # 22 ]
garagestmarien schreef:
waterman771 schreef:

Het lichten van de motor is niet echt een succes voor deze klusjes. Het gaat namelijk eigenlijk nét niet…. Je moet behoorlijk veel mazzel hebben. De ervaring heeft geleerd dat het bijna altijd op uitbouwen van het blok uitloopt.

Wacht even hoor, we hebben het toch alleen over de carterPAN?

Ja, en die kan er bij een 20 niet zomaar onderuit! De 2400/2500 hebben een pan uit twee delen. Een 20 heeft dat niet én die heeft ook nog eens een heel lastige aanzuigbuis van de oliepomp die de boel nog veel lastiger maakt….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 11 augustus 2008 05:34 PM
  [ # 23 ]

Aha, dat wist ik niet. Ik leer toch elke dag weer bij.  Very Happy

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 11 augustus 2008 07:24 PM
  [ # 24 ]

da’s dan mooi kl*te ...

Ik zie het er niet van komen dat het blok er de komende tijd nog uitgaat.
Alhoewel; de veren van de versnellingshandel (-pook) moeten ook gesteld/vervangen worden; kan dat van binnenuit, of moet dat ook via het blok?

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 augustus 2008 07:32 PM
  [ # 25 ]
Tinfoil schreef:

da’s dan mooi kl*te ...

Ik zie het er niet van komen dat het blok er de komende tijd nog uitgaat.
Alhoewel; de veren van de versnellingshandel (-pook) moeten ook gesteld/vervangen worden; kan dat van binnenuit, of moet dat ook via het blok?

Veren van de pook Confused  Confused  Confused  een Cx pook heeft geen veren…. Wink  wat is de klacht dan??? Brak schakelen?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 11 augustus 2008 07:56 PM
  [ # 26 ]

ja, zoeken naar versnellingen en niet “vanzelf” van de 2 naar de 3 en van 3 naar 4 ...

zit een nieuwe koppeling in, die nog niet gesteld is; kan dat ‘t zijn?

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 11 augustus 2008 08:25 PM
  [ # 27 ]

Dus als je de pook in ‘z’n vrij’ zet, floept-ie niet netjes naar het midden?

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 11 augustus 2008 08:59 PM
  [ # 28 ]

dat nog net wel, maar ik moet hem naar links trekken, door een “knik” heen en vervolgens weer naar het midden duwen.

Ik heb dat wel eens ervaren met de “achteruit” van een BMW; daar schijnt het zo te horen ...

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 11 augustus 2008 09:10 PM
  [ # 29 ]

Ik denk dat in het hele schakelstangenmechaniek er het één en ander wat vast zit.

Als je even HIER kijkt, tweede bericht op die bladzijde en daarna even naar eerdere bladzijden kijkt, dan kom je foto’s tegen van zowat elk bewegend deel van de constructie. Daar kan best wat vuil zitten en dingen gangbaar gemaakt worden.

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 11 augustus 2008 09:38 PM
  [ # 30 ]

dankjewel,

dat klinkt al minder angstaanjagend;

ik zal dit onderwerp koesteren, voor het geval Bieberg het niet (meer) weet.
Het is niet de eerste keer dat hij aan een CX sleutelt, dus het zou best wel eens mee kunnen vallen ...

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook