als ie me dan niet laat staan zal het verder altijd wel loslopen lijkt me…..
CX GTi Turbo 2 - All Black
Gisteren bij trekken van aanhanger weer een bijna gekookt eitje (onder de kap wel te verstaan). Vandaag op de brug bij vdL maar even beide slangen van de warmtewisselaar vervangen. Tevens een begin gemaakt om de wastegate in te draaien ( dat was de actie van EJ, vond ie het leuk )
Er zit nog een bonk links in de voortrein, daar moet dan vrijdag eens naar gekeken worden….
enne….morgen of overmorgen komen in principe mijn nieuwe slofjes binnen….. Eindelijk kan ik dan mijn 15” LM eronder schroeven!

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
en dan willen we een foto.

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Als hij geen foto maakt, doe ik ‘t wel…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
ik verbied het!
je zult m binnenkort live mogen zien, W. tot die tijd moet je maar geduld hebben…...

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
En dan mag ik een foto maken en die plaatsen?
vast wel.
mijn bandjes zijn binnen: michelin energy vreters, 195/65R15 V

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Waarom die maat als ik vragen mag?
205/60r15 was ineens niet meer verkrijgbaar.
ohjee, ik zie net dat mijn LM velgjes 7J zijn, hopen dat ze passen achter…..
hmmm ops:
vooralsnog ziet het er goed uit kwa pasvorm, ik denk dat ze ver genoeg naar binnen breed zijn….
maar….. Ik houd nu dus 1 van mijn eindpijpjes in de hand. Die zat gevaarlijk los…..
Nouja nu kan ik ze echt mooi uitlijnen, want ik las m er natuurlijk op de gewoonlijke manier weer stevig aan vast

Nergens voor nodig zo’n eindpijp .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
tja ik heb altijd zo mijn bedenkingen bij types die in een cx rijden zonder sierstrips en eindpijp
de 7J LM velgjes lopen overigigens net niet aan in de achterwielkasten! Ik moet dus geen bredere banden dan 195 erop stoppen want dan wordt het wEl een probleem…..
Voor zijn de wielkasten veel meer gevuld dus dat staat wel mooi. Nu nog de prestaties van die banden, dat zullen we morgen wel ondervinden…..

Mooi dan heb je net een smal uitgevallen 7J, die passen inderdaad net. Ik denk dat je dan ook nog wel wat bredere bandjes zou kunnen hebben.
Bredere banden aan de voorkant zou wel gaan…. Maar aan de achterzijde niet, daar lopen ze echt NET langs de inspectieluikjes (en ik voel m al komen, maar ze gaan er niet uit!) Overigens schijnen deze velgen met 196/65 band van een Turbo af te komen…. Echter waren het wel H banden die erop zaten.
De uitlaat ziet er nu echt top uit van achteren! In het verleden waren de beide pijpjes niet uitgelijnd en staken ze beide een andere kant op, dat is nu gecorrigeerd.
Ik heb meteen een verbindingsstukje tussen de eindpijpjes gelast. Zodat ze niet onafhankelijk van elkaar in trilling komen. Mijn idee is dat ze er zo langer op blijven zitten….