Totaal aantal Berichten: 2967
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Om moedeloos van te worden
Tjonge jonge wat een pech allemaal . Maar de waslijst is gelukkig een stuk kleiner dan eerst. En mijn duimen doen al zo zeer
. Ben bijna in staat om je een weekend te komen helpen.
Citroën-das-pas-fën schreef:3 keer = scheepsrecht?
Yep, we blijven overeenkomsten houden. Bij mocht ze ook pas na de derde keer legaal de weg op….
Vergeleken met je vorige kluslijst stelt dit niet veel voor toch?
Maar ik snap je teleurstelling.
Nog even volhouden..
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Citroën-das-pas-fën schreef:
-Bevestigingspunt van spatbord LV in wielkast is zo rot dat het niets meer vasthoudt. (Wist ik, maar vorige keuring geen opmerking over gekregen)
Dit is misschien nog wel een lastige. Is het spatbord rot, of het bevestigingspunt op de bumper (daar heb je een reparatiedeel voor)?
Overigens was dit bij mij ook weggeroest en dat maakt niet veel uit, dat spatbord zit toch wel vast met de moer vooraan.

Totaal aantal Berichten: 1234
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Dit is wel mooi waardeloos, zeker omdat de dagen toch al zo kort zijn.
En met een kleine erbij zal je wel niet veel tijd overhouden.
veel succes met de roestoratie.
groeten Peter.
Balen dat het weer niet gelukt is met de APK.
Met het oog op de komende korte en koude winterdagen zou ik het aanbod om binnen te sleutelen toch serieus overwegen. Kun je daar bijvoorbeeld ook niet ‘s avonds terecht?
Bijkomend voordeel is dat je je auto kunt schorsen en van die vervelende APK prenten af bent, waardoor je ook nog eens rustiger kunt sleutelen en er naar toe kunt werken om je dame in het voorjaar APK klaar te hebben.
In ieder geval succes nog met de laatste loodjes.

Totaal aantal Berichten: 486
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Iedereen bedankt voor de opwekkende woorden. Hoewel ik geen moment aan opgeven denk (stronteigenwijs enzo) had ik die toch even nodig .
Erict schreef:Kun je daar bijvoorbeeld ook niet ‘s avonds terecht?
Jammer genoeg niet. Die man is vrijwel gepensioneerd, volgens mij is de garage meer bezigheidstherapie voor hem, en om contact te houden met mensen. Hij zal eerder om half vijf al naar huis gaan dan dat hij denkt: kom, ik ga nog ff een uurtje door. En gelijk heeft -ie.
Qua kans op bekeuringen merkte Wolfman terecht op:
Wolfman schreef:Vergeleken met je vorige kluslijst stelt dit niet veel voor toch?
En dat is ook zo. Fluidphreak had echter ook gelijk toen hij schreef dat het spatbord nog weleens een lastig klusje zou kunnen worden om op te lossen. Ik ben het ook met hem eens dat het weinig uitmaakt, aangezien zo’n spatbord voor op de bumper ook nog vast zit, en er legio dames met een rot bevestigingspunt fluitend door de keuring komen. Aan de andere kant: dat bevestigingspunt zit er vast niet voor niets. Ik heb op mijn werk beugels gezien voor kabelgoten, die lijken op dat bevestigingsoog wat daar zit. Met wat geluk is het spatbord nog niet zo rot of ik kan zo’n beugel erop lijmen. Moet ik maar even bekijken als ik haar zaterdag weer opgehaald heb.
Korte dagen hinderen mij trouwens niet zo, ik werk bij een zaak die in elektrotechniek en verlichting doet, remember?
Ik heb een fraai waterdicht armatuur gekocht (voor wénig) en dat geeft echt voldoende licht voor zelfs de meest lastige klusjes, blijkt in de praktijk. Met een standaard looplamp ben je inderdaad nergens, da’s één en al frustratie.
Flinke regen houdt me echter wel tegen, en dat komt steeds meer voor de laatste tijd.
Ach ja, ook hier slaan we ons wel weer doorheen. Het zijn voornamelijk simpele klusjes, alleen dat spatbord zou nog weleens een lastige verrassing kunnen zijn.
Mocht een en ander zo tegenvallen dat het lang gaat duren, dan overweeg ik zeker om de dame daar neer te zetten en te schorsen. Ik kan natuurlijk het spatbord eraf slopen en mee naar huis nemen, bijvoorbeeld. Kan ik er toch door de weeks iets aan doen.
Grappige anekdote: Gisteren sta ik in mijn tuin. Komt er een stel langs lopen. (Ze konden mij niet zien) Vrouw blijft letterlijk stilstaan zodra ze de hoek om komt en zegt: “Hé, waar is die oude Citroën nou gebleven?”
Man: “Geen idee, die staat er de hele week al niet meer. Misschien werd het hem toch teveel, en heeft ie hem weggedaan?”
Vrouw: “Ik hoop het niet. Het was een plezier voor het oog.”
En dat over mijn roesthok! Overigens is het ook opvallend dat de plek waar ik de Dame Blanche altijd parkeer, vrijwel de hele week vrij is gebleven. En dat terwijl er bij ons in de straat een chronisch gebrek aan parkeerplaatsen is. Blijkbaar weten Corsa- en Mazdarijders instinctief hun plaats. (pun not intended)
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
ik ben geschokkeerd. Slechte apk-zaak.
Die ophangrubber zijn geen punt,
Je kunt die ophangpunten gewoon kopen en dan vast bouten. vier gaten boren en klaar. Wellicht de kortse weg.
Trouwens, in je kofferbak kijken hooeft/mag helemaal niet. De apk man moet van buiten/ beneden zin keuringdoen. Zelfs bij de RDw kijkt men nooit binnen het kofferruim.
Even doorbijten!
.komma

In reactie:
Stoelbevestiging uit de bodem, of frame (hoogteverstelbaar?) kapot? Heb nog wel frame voor je, mocht het probleem daar zitten.
Uitlaat moet deugdelijk vastzitten, hoeft echter niet per sé met rubbers (gaat wel brommen, maar voor APK mag je brommen )
Lekzak LA los? Zit vuil in als je beetje pech hebt, hoe kan dat nou los schieten?? Heb je er nog mee gereden, met name in de regen/nat wegdek soms?
Binnenoog spatbord is nieuw leverbaar, maar moet je dan lassen. Je kunt ook stukje plaat omzetten en vastpoppen op groter vlak stuk dat je weer vastzet in het binnenspatbord op de juiste plaats. Spatbord is niet dragend, dus daar mag je creatieve oplossingen toepassen
Profiel voorbanden wordt AC-code op APK-rapport: er is minimaal één band aanwezig met profiel 1.6 - 2.5 mm
Kofferbak wordt gecontroleerd op scharnierpunten en sluiting (aanrijdingen), verder wordt chassis hier gecontroleerd: dus moet open (en dicht) kunnen.
Succes en veel mooi sleutelweer…
O ja, je kunt trouwens (NOGMAALS!) bekeuring krijgen voor niet-apk gekeurd zijn!
vlietmansje schreef:O ja, je kunt trouwens (NOGMAALS!) bekeuring krijgen voor niet-apk gekeurd zijn!
Volgens mij heeft C.D.P.F. dat al aan den lijve ondervonden.
Kan je niet even een spatbord lenen van iemand?
En het is zeker vreemd dat ze daar op afgekeurd is.
Heb ik zeker mazel gehad dat die hele beugel er bij mij afgerot is. Konden ze ook niet zien dat hij daar hoorde te zitten…. ops:
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Wolfman schreef:Heb ik zeker mazel gehad dat die hele beugel er bij mij afgerot is. Konden ze ook niet zien dat hij daar hoorde te zitten….
ops:
Als iets ontbreekt kunnen ze ook niet vaststellen dat het los zit….
Heb ooit een Alfa door de keuring zien gaan (bij de dealer!) met uitgelopen stabilisatorstangrubbers.
Deze moesten besteld worden.
Op mijn vraag wat er zou gebeuren bij steekproef van RDW kwam het laconieke antwoord: dan halen we hem er even onderuit, zonder stang hoef je ook geen rubbers te hebben

Totaal aantal Berichten: 1533
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Grappige anekdote: Gisteren sta ik in mijn tuin. Komt er een stel langs lopen. (Ze konden mij niet zien) Vrouw blijft letterlijk stilstaan zodra ze de hoek om komt en zegt: “Hé, waar is die oude Citroën nou gebleven?”
Man: “Geen idee, die staat er de hele week al niet meer. Misschien werd het hem toch teveel, en heeft ie hem weggedaan?”
Vrouw: “Ik hoop het niet. Het was een plezier voor het oog.”![]()
En dat over mijn roesthok! Overigens is het ook opvallend dat de plek waar ik de Dame Blanche altijd parkeer, vrijwel de hele week vrij is gebleven. En dat terwijl er bij ons in de straat een chronisch gebrek aan parkeerplaatsen is. Blijkbaar weten Corsa- en Mazdarijders instinctief hun plaats.
It is all about RESPECT!
en zo hoort het…
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Vrouw: “Ik hoop het niet. Het was een plezier voor het oog.”![]()
En dat over mijn roesthok! Overigens is het ook opvallend dat de plek waar ik de Dame Blanche altijd parkeer, vrijwel de hele week vrij is gebleven. En dat terwijl er bij ons in de straat een chronisch gebrek aan parkeerplaatsen is. Blijkbaar weten Corsa- en Mazdarijders instinctief hun plaats. (pun not intended)
Kan zo in mijn favoriete topic: Wat vinden jullie het leukst aan je DS?
Volg je hart, gebruik je hoofd.

Totaal aantal Berichten: 486
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Toelichting: Er moest in mijn kofferbak gekeken kunnen worden omdat daar mijn LPG-tank zit. (Toestand van slang en leiding, 80 procent klep, testen of magneetafsluiter wel werkt)
Ook had ik gevraagd om te kijken naar de veiligheid, dus de man wilde zicht kunnen hebben op de longerons en de kofferbodem. That’s all.
Stel je een kofferbak voor die volgepropt zat tot recht onder de klep
Ik vond het zelf i.i.g. een begrijpelike en terechte vraag.
Morgen ga ik haar weer ophalen. Het jeukt nu al
vlietmansje schreef:Lekzak LA los? Zit vuil in als je beetje pech hebt, hoe kan dat nou los schieten?? Heb je er nog mee gereden, met name in de regen/nat wegdek soms?
Geen idee waarom die losgeschoten is. Misschien doorgerotte slangklem? Ik heb inderdaad 1 keer in de regen gereden. Het wordt hoe dan ook niet alleen simpel weer vastzetten, maar helemaal uit elkaar halen, inspecteren en reinigen en dan pas weer opnieuw monteren. Ik heb geen zin in geklooi bij mijn achterwielophanging of veersysteem.
vlietmansje schreef:Binnenoog spatbord is nieuw leverbaar, maar moet je dan lassen. Je kunt ook stukje plaat omzetten en vastpoppen op groter vlak stuk dat je weer vastzet in het binnenspatbord op de juiste plaats. Spatbord is niet dragend, dus daar mag je creatieve oplossingen toepassen
Dat gaat inderdaad een creatieve oplossing worden daar
Qua profiel voorbanden wil ik inderdaad hooguit een AC-code. Bij mijn inspectie leek het profiel me ruim voldoende (4mm. ongeveer) dus of ik nou iets over het hoofd gezien heb? Morgen weten we meer, dan lopen we samen even alle punten na.
Dirkman schreef:Even doorbijten!
Ga ik zeker doen. GRRR!!
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…