Totaal aantal Berichten: 2967
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Maandje verder, héééél stil geworden, kou en sneeuw eisen hun tol?

Totaal aantal Berichten: 1659
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Heb ik ook al…....in geen weken tijd gehad om door te gaan. Af en toe even naar haar kijken in de stalling en dan een beetje kwijlen en dromen…...
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Totaal aantal Berichten: 486
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Inderdaad is het momenteel echt te koud om op straat te knutselen. Bovendien is de Decembermaand bij uitstek geschikt om lekker knus van ons prille gezinnetje te genieten.
Gelukkig ben ik zo verstandig geweest om alle afkeurpunten nog te verhelpen vóór het echt koud werd. Er liggen nieuwe Michelins voorop, en de middendemper hangt in nieuwe rubbers. Ook heeft het linkervoorspatbord een prachtig glimmend nieuw beugeltje.
Nu is het dus wachten op de (her)herkeuring. Tot eind van het oude jaar had mijn mannetje geen tijd, en nu ligt er hier een laag pekel van 2 cm dik, bij wijze van spreken.
Hopelijk kan ik binnenkort voor de herkeuring terecht, voor die tijd moet ze nog even aan de acculader en moet ik nog iets creatiefs verzinnen voor de chokeknop die losgeschoten is.
Als er dan plaats is bij de garage vrees ik dat ze toch maar even door de pekel moet.
Kortom: ik ben wel bezig geweest, maar ben niet zo actief op forum geweest. Vandaar de radiostilte. Als ik al achter de PC zit, spit ik meer de bekende sites door op zoek naar een goedkope Xant of XM.
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Steek de vlaggen uit en laat de loftrompetten schallen!!
Vanaf vandaag is er weer een dame terug op ‘s heren wegen, wedergeboren, aan de vergetelheid ontrukt, gered van de sloop, voor de dood weggehaald, etc. Want:
Mijn fraaie dame is goedgekeurd!
Voor mij is het dus vandaag een
Nu kan ze mooi even de Xsara vervangen, waarvan vorige week de remvoeringen van de remschoenen af gevroren zijn
Dus komende week wordt er ‘s avonds -weather permitting- eerst gesleuteld om de Xsaar weer pico bello te maken, ook vanwege het feit dat ik die ga verkopen. Maar dan!
Ik heb een hele waslijst aan items die ik wil nakijken/vervangen/repareren nu ze netjes gekeurd is. Oh man ik kan haast niet wachten.
Kosten van de herkeuring werden overigens keurig geregeld: die vorige herkeuring hoefde ik niet te betalen. Zonder zeuren of aandringen, gewoon uit eigen beweging van de garage. Alle lof voor de garage dus, eindelijk eens een Citroën dealer (pardon, concessionaire) waar ik met een glimlach vandaan kom.
Blij, blij, blij, lalalalalala! Hopelijk wordt dit draadje nu weer iets vaker geüpdate, maar dat kan haast niet anders.
The game is on!
(Had ik al gezegd dat ik ontzettend blij ben?)

Totaal aantal Berichten: 10299
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed hoor! Gefeliciteerd!!!
Maar eh, remvoering van de remschoenen afgevroren (van je Xsara)?
Veel plezier met de dame!
Citroen!

[jaloers mode aan] GRRRR…..hij weer wel[jaloers mode uit]
Sans flauwekul…....TOPPIE
Copain van DS-TT

Totaal aantal Berichten: 1425
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Nou leuk man! Gefeliciteerd! En nou rije met dat ding!!

Totaal aantal Berichten: 10631
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gefeliciteerd!!!
Maarreh, gaan we nu je verhaaltjes missen? Neetoch!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Totaal aantal Berichten: 2967
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Voltanken, brandstof is goedkoop!
Gefeliciteerd!
Ennuh vooral blijven schrijven over je dame!
:smt202 Dit is heel goed nieuws!
Gefeliciteerd. Zo zie je maar weer de aanhouder wint.
En ik ben echt niet bang dat we nu je verhaaltjes moeten gaan missen. Uit eigen ervaring weet ik dat het sleutelen nu pas goed begint. Want als je gaat rijden komen er steeds meer zaken aan het licht die of niet goed zijn of waar je je aan gaat ergeren maar die je eerst voor lief nam.
Veel plezier met je dame! :smt201
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Allemaal bedankt voor de felicitaties!
Ik kan het niet laten om even te reageren:
DriverD schreef:Maar eh, remvoering van de remschoenen afgevroren (van je Xsara)?
Ik weet het, ongelooflijk he? Is al de tweede keer dat me dit overkomt. (originele remschoenen) Met imi schoenen geen problemen…
Inmiddels heb ik de remtrommel eraf weten te peuteren, dus al sal reg kom. Vandaag origineel setje voor bevestiging schoenen + zelfstellend mechanisme besteld.
GW-tje schreef:[jaloers mode aan] GRRRR…..hij weer wel[jaloers mode uit]
Ben jij nog steeds bezig met je handremblokjes dan? Ik heb er inmiddels het juiste gereedschap voor, als je dat wil lenen? Of zit je nog met andere problemen? En hoe bedoel je “weer” ? Dit is voor het eerst dat ze goedgekeurd is, sinds ik haar baasje ben.
CLL Martin schreef:Nou leuk man! Gefeliciteerd! En nou rije met dat ding!!
Oh geloof maar dat er gereden is, gisteren en vandaag! Zojuist een ritje gemaakt met een goede vriend van me, die was ook helemaal hyper
jantje1948 schreef:Gefeliciteerd!!!
Maarreh, gaan we nu je verhaaltjes missen? Neetoch!
Nah. Sterker nog: als het weer het toelaat, wordt er nu weer vaker gesleuteld. Tot nu toe zat ik echt te wachten op goedkeuring.
vlietmansje schreef:Voltanken, brandstof is goedkoop!
Vooral LPG
Erict schreef:Ennuh vooral blijven schrijven over je dame!
Jahaa! Ik beloof je dat ik je op de hoogte houd d.m.v. de meest lijvige epistels. Deed ik eerder niet, dus…
Wolfman schreef:Gefeliciteerd. Zo zie je maar weer de aanhouder wint.
Dat is nog zacht uitgedrukt. Bij de laatste afkeuring was ik bijna in staat om de handdoek in de ring te gooien. Maar zulks ligt niet in mijn eigenwijze karakter. En belangrijker: dan zou ze nog steeds niet officieel terug op de weg zijn.
Wolfman schreef:Uit eigen ervaring weet ik dat het sleutelen nu pas goed begint. Want als je gaat rijden komen er steeds meer zaken aan het licht die of niet goed zijn of waar je je aan gaat ergeren maar die je eerst voor lief nam
You’re damn right. Tot nu toe was de prioriteit puur gericht op APK. Nu komt het vlekkeloos en zijdezacht lopend krijgen van de motor, cosmetische werkzaamheden, die verdomde toerenteller, etc etc etc.
Voorlopig hebben we in ieder geval een goed uitgangspunt.
Nu echter eerst even de Xsara, dan die verkopen en een Xant aanschaffen, en dan is alle aandacht weer voor de dame. Wat niet wegneemt dat ik nú al weet dat ik het toch niet kan laten om tussendoor ook aan de DS te werken. Zo loopt ze momenteel nogal rijk, en m’n vingers jeuken om te zien waar dat aan ligt. Dat deed ze een maand geleden nog niet namelijk.
So far so good. Handige sleutelaars aller landen: koop net als ik een goedkope DS, en help haar weer op weg! Als ze eenmaal goedgekeurd je luie reet ondersteunt met leer, al reutelend met haar forse tweeliter, ben je alle rampjes van vóór de keuring vergeten. (En ik ben nog steeds zó blij he. Ik heb een grijns van oor tot oor die bovendien niet van m’n smoel te branden is!)

Wat mankeert er aan je toerenteller?
Copain van DS-TT
Goed nieuws ! eindelijk je beloning !, na al je inversteringen ..
veel plecier op de weg !
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Dank je Lupolo! Ik geniet met volle teugen. Alleen jammer dat het hier zulk rotweer is, des te langer duurt het voordat de Xsaar klaar is, en pas daarna mag ik aan de dame prutsen van mezelf…
Laat ons hopen op droog weer dit weekend. Vandaag heeft ze me trouwens wel zonder mokken door dat kl*teweer naar het werk gebracht.
@ GW-tje: mijn toerenteller doet niks, da’s juist het probleem. Het is één van de weinige dingen waar ik redelijk wat tijd aan besteed heb vóór de keuring, zonder resultaat. Zoek voor de grap eens op “toerenteller” binnen dit topic en tel de scheldwoorden
Ach, er zijn ergere dingen dan een niet-werkende toerenteller natuurlijk. Maar zoals Wolfman al zei: er zijn veel dingen die tot nu toe geen prioriteit hadden, maar waar ik me nu toch wel aan begin te storen.
Aan de andere kant: mijn dame heeft wél werkende binnen- en kofferbakverlichting. Dit schijnt niet vaak voor te komen, las ik uit de reacties destijds, toen ik daar een stukje over schreef. Ik vind het zelf erg prettig dat je even wat licht hebt bij het instappen.