in mijn dashbord zit een metertje met daarop de tekst A-Slim SK, er zit een klein poweknopje op, een ander knopje HC en een volume regelaar. Nu vertelde de verkoper dat hij dit nog nooit had gebruikt en ik vermoed dat het iets met economisch rijden te maken heeft, weet iemand wat dit metertje doet? het maakt in ieder geval een piepend geluid en toont dan de tekst “warning”

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Misschien dat een plaatje helpt? Het zegt mij zo he-le-maal niets.
En over wat voor CX hebben we het dan?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Een Prestige uit 89, ik zal proberen of ik een plaatje erbij kan zetten.
Hieronder een foto van het metertje als je op de foto klikt kom je in het foto-album en staan er nog 2 foto’s.
links zitten dus twee kleine knopjes. de 1ste is de power en als ik die aanzet gaat er een paar keer een piep en staat er warning. Dan zit er een knopje met HC en daarnaast de volumeregelaar.
iemand een idee wat dit is ?
<OBJECT><PARAM></PARAM></PARAM><EMBED src=‘http://cxprestige.myphotoalbum.com/inc/share/mpa.swf?xml_source=http://cxprestige.myphotoalbum.com/inc/share/photoxml.php?set_albumName=album01&id=Foto0218&index=1&whatType=photo&timeout=60&license=IUBZ89235ZM6YFSLRTO9DN6IKN49JK’ WMODE=‘transparent’ WIDTH=‘160’ HEIGHT=‘120’></EMBED></OBJECT>
Je zou bijna zeggen dat het er een beetje radar detector achtig uit ziet ???
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Het is in ieder geval niet origineel
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
veertien E-tje schreef:Je zou bijna zeggen dat het er een beetje radar detector achtig uit ziet ???
ja dat zei de verkoper ook maar als ik langs een flitspaal rij maakt het geen geluid nou weet ik weinig van deze detectoren dus misschien doet hij het dan ook niet, lijkt mij dat ik dan ook ergens iets moet vinden wat dan die radars detecteert toch ?
pete72ds schreef:veertien E-tje schreef:Je zou bijna zeggen dat het er een beetje radar detector achtig uit ziet ???
ja dat zei de verkoper ook maar als ik langs een flitspaal rij maakt het geen geluid nou weet ik weinig van deze detectoren dus misschien doet hij het dan ook niet, lijkt mij dat ik dan ook ergens iets moet vinden wat dan die radars detecteert toch ?
Klopt ja er is altijd een buiten boel (ding )bij een radar detector
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Heb je de deksel al eraf gehaald om te kijken waar de draden naartoe gaan?
Al iets verder ?? ben wel benieuwd eigenlijk
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Vandaag maar eens gekeken wat voor kastje het nou is maar ik ben nog neit veel wijzen, achterop staat “double super heterodyne denk toch dat het een radardetector iets is geweest, de draden zijn niet echt te volgen verdwijnen achter het in de het console.
ik laat het allemaal maar zitten, zit niet in de weg.

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als het voor flitspalen is is het misschien uitgeschakeld?
Dat mag natuurlijk niet meer
pete72ds schreef:Vandaag maar eens gekeken wat voor kastje het nou is maar ik ben nog neit veel wijzen, achterop staat “double super heterodyne denk toch dat het een radardetector iets is geweest, de draden zijn niet echt te volgen verdwijnen achter het in de het console.
ik laat het allemaal maar zitten, zit niet in de weg.
Duidelijk een radar detector dus double super heterodyne
Radar radar detection
X band : 10.525GHz
K band : 24.150GHz
New-K band : 24.125GHz
detection sensitivity switch
Normal / Super
backward detection yes
Auto-Alarm-Cutting
(vibration sensor) 3 level
Battery warning yes
Power ON/OFF automatic
Automatic mute yes
Light dimmer yes
Power source / Voltage
3.6VDC Ni/Cd battery
12VDC via an external power source concurrently with a re-charger .
Standby time
appx. 50 hours with full-charged battery
Installation front glass
Detection format
Double Super Heterodyne detection system
Detection sensitivity
X band : -110dBm / Super Mode
K band : -105dBm / Super Mode
New-K band : -105dBm / Super Mode
Operation temperature -10~ +60 deg. C
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
ja dat zei de verkoper ook maar als ik langs een flitspaal rij maakt het geen geluid
Flitspalen kunnen met detectielussen in het wegdek werken. Is dus iets anders dan radar.
Wat is er leuker dan een BX ? . . . . . Vijf BX-en !

Totaal aantal Berichten: 3000
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
WE187 schreef:ja dat zei de verkoper ook maar als ik langs een flitspaal rij maakt het geen geluid
Flitspalen kunnen met detectielussen in het wegdek werken. Is dus iets anders dan radar.
Een radardetector is toch meer voor de mobiele brigade, de driepootjes achter een boom, de stilstaande auto langs de kant met de hardwerkende anonieme agent binnenin met zijn voeten op het dash, of de wegmisbruiker-achtige achtervolger voor de broodnodige kijkcijfers ? Da’s idd verboden, obstruktie van de rechtsgang…