Gaat dat zomaar?
automatique
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 22-03-2005

Gepost: 26 april 2005 09:49 AM

Hallo,

Ik heb een C5 2.0 op G3 met automaat. Vanaf gister werd ik weer vergezeld door de melding UITLAATGAS STORING met de nodige oranje lampjes.

Het is een euvel waar niet veel aan te doen valt behalve elke keer de computer te laten resetten. Dat kost weer 20 euro.

Kan ik in plaats daarvan de accu een paar minuten los doen? Of vraag ik daarmee om allerlei andere problemen?

O ja, de boordcomputer geeft sinds de storing ook een gemiddeld verbuik van 0,1 tot 0,4 ltr/100 km aan. Kzou willen dat het waar was Smile

Groet,

Gert

Profiel  
 
robb
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-12-2003

Gepost: 27 april 2005 12:38 AM
  [ # 1 ]

Re: Gaat dat zomaar?

automatique schreef:

Dat kost weer 20 euro.

20 euro???!!!  Shocked  Shocked  Shocked

Welke garage geeft er zoveel service?
‘k Zou een andere zoeken.
Bij mijn dealer kostte eenzelfde behandeling…. nul (0) euro. Geen afspraak gemaakt, gewoon zo, hup, naar binnen, stekker aangesloten, reset en weer naar buiten.

Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.

http://www.citroenmodelcars.nl

Profiel  
 
automatique
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 22-03-2005

Gepost: 27 april 2005 01:18 AM
  [ # 2 ]

Bij mij de eerste 2 x ook, maar bij de derde was het over met de service. Temeer omdat ik mijn auto nog maar kort heb en de garage nog niets aan mij heeft verdiend qua onderhoud etc.


Gert

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 27 april 2005 02:30 AM
  [ # 3 ]

Accu 15 minuten los doet het bij een XM ook. Bij een C5 weet ik het niet. Wat de service betreft, dit lijkt mij wat te gek om los te lopen. Ik zou gewoon even Citroen Nederland vragen of dit de bedoeling is…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 27 april 2005 11:32 AM
  [ # 4 ]

Heb je de auto bij die garage ook gekocht? Met garantie hoop ik? Zolang het binnen die garantie periode valt moeten ze het zowiezo gratis oplossen maar ik zou er ook maar eens wat van zeggen dat ze je probleem niet oplossen door de computer te resetten en dat je van de garantie ook verwacht dat het probleem opgelost wordt door de dealer. Je mag toch verwachten dat je een fatsoenlijke auto koopt en niet eentje waarmee je iedere keer terug moet..

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
lantaarn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 20-02-2005

Gepost: 27 april 2005 08:42 PM
  [ # 5 ]

ik heb het zelfde met mijn c5 op gas
mij werd verteld dat als je de injectoren zou vervangen het probleem opgelost zou zijn . naar ong. 400 km met de nieuwe injectoren gereden te hebben gaf hij weer dezelfde storing aan. dat waren dus dure km (300 euro)

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 27 april 2005 09:26 PM
  [ # 6 ]

Antwoord op de vraag is neen. Het is niet zo dat als je de computer afsluit van stroom dat dan de foutmelding eruit wordt gehaald. Dit is een bepaalde beveiliging in het systeem. Het is inpricipe bedoel om na te gaan waar het probleem zit zodat dit opgelost kan zijn. Vroeger was het zo dat je bij bijvoorbeeld een bx een aantal keer op en van het contact af de compu resette. Dat is helaas(?) niet meer zo.

Over het inrekening brengen van deze handeling. Ik snap niet dat dat gratis zou moeten. Er is toch een dienst gelevert. Bovendien is het een commerciele instelling. Kijk eens naar jezelf als je zelf eigenaar was van dit bedrijf zou je het dan ook doen als de verkoopmarge’s onder druk staan mensen naar de snelfitters gaan, leasemaatschappijen bezuinigen. Ik niet, als eigenaar ben je wel verantwoordelijk voor je personeel plus gezin. Zij vertrouwen erop dat jij geld verdient voor je zelf maar ook dat personeel voor je kan blijven werken zodat zij een gezin kunnen onderhouden. Als het garantie is dan is het een ander verhaal. Maar een garage is nou een maal een commecieel bedrijf. Ben je het er niet mee eens moet je gewoon zelf gaan klussen, naar een ander gaan of geen autorijden. Als je blij met je baas bent ga je ook niet een dag gratis werken

Peter

Profiel  
 
PB
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 01-04-2005

Gepost: 27 april 2005 10:02 PM
  [ # 7 ]

Ik had al enige tijd hetzelfde probleem.
Bij de garage heeft men vervolgens nieuwe bougies en een bobine vervangen.
Dit hielp op geen enkele manier.
Of hiervoor is betaald weet ik niet; is een leasebak.

Vorige week de auto voor een onderhoudsbeurt naar een andere garage gebracht en gevraagd of zij er iets voor weten.

Hier zij men dat de olie niet juist was.
Moet een zeer dunne synthetische olie zijn.
Doordat de olie in het begin te stug is, loopt de motor niet goed met gevolg dat uiteindelijk storingslampjes etc.

Bij mij heeft het tot op heden geholpen. Soms merk je dat de motor inderdaad moeilijk doordraai totdat hij warm is.

Groet,

PB

Profiel  
 
automatique
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 22-03-2005

Gepost: 27 april 2005 10:19 PM
  [ # 8 ]

Bedankt voor je antwoord. Vandaag toch maar bij de dealer geweest. Ik had een kapot lampje die gelijk vervangen is.

De vraag ging inderdeaad niet over het al dan niet kosteloos verhelpen. Die verwachting heb ik ook niet want ik heb de auto niet bij een dealer gekocht. Ik heb er na goed zoeken voor gekozen om voor 4000 tot 6000 euro minder dan bij de dealer een C5 van een particulier te kopen

Met alle contacten dieik heb, kon ik alles nagaan op storingsgebied en schadegebied en bleek dat deze auto hier geen verleden in heeft.

De storing heeft puur te maken met het rijden op gas.

Daarbij vind ik deze dealer (in Veenendaal) al meeeeer dan coulant.

Vorige week nieuwe velgen van de terugroepactie. Geheel ongevraagd hadden ze toch een gratis leenauto gereserveerd. Eerste twee keer storing uitlezen, gratis. Lampje vervangen, bijna een half uur een monteur aan het klussen geweest, lampje 7 euro, loon gratis…....

Je zal begrijpen dat ik deze dealer graag wat betaal voor de gelevrde diensten, tot nu toe geven ze de indruk niemand een poot uit te willen draaien. Ik heb wel andere ervaringen meegemaakt.


Groet,


Gert

Profiel  
 
Fredje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 16-04-2005

Gepost: 30 mei 2005 02:27 AM
  [ # 9 ]

Re: Gaat dat zomaar?

automatique schreef:

UITLAATGAS STORING met de nodige oranje lampjes.

Kan ik in plaats daarvan de accu een paar minuten los doen? Of vraag ik daarmee om allerlei andere problemen?

Daar ben ik ook benieuwd naar !!!

Fredje…

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 30 mei 2005 02:38 AM
  [ # 10 ]

accu loshalen heeft geen zin. De melding “uitlaatgas storing” komt uit het EOBD gedeelte van de computer. De melding gaat pas weg als de stroing weg is. Een storing kan van zelf weggaan, de computer kijkt daarnaar en zal na twee goede starts de melding ook laten verdwijnen. Zolang de melding in het display komt is de storing dus aanwezig.

Deze uitlaatgas storing komt veel vor bij koud weer. De olie die de meeste garages gebruiken voor de C5 is 10W40, terwijl door de fabriek wordt voorgeschreven 5W30 (dus ook geen 5W40!!) doordat er een te dikke olie in de motor worden de hydraulische klepstoters niet optimaal gevuld (in koude toestand) en ontstaat er geen optimale verbranding, dit wordt “gezien” door de lambdasonde.

De oplossing is dus 5W30

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook