Is de krukas van een Borg-Warner auto niet verschillend?





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Volgens het onderdelenboek heeft een Borg-Warner een krukas met een ander nummer, dus waarschijnlijk is de krukas van een BW wel anders…
Zie: http://agua.nu/ds-files/tony-jackson/green-cd/D Parts ‘72-76/648-1+2.pdf (zelf ff link copiëren en plakken)
blz. 24 en 25
Citroen!
DriverD de link “opent” niet. Kun je hem nog een keer zenden? Ik hoorde vandaag dat de diameter van de krukastappen 4/100 van een mm verschillend van diameter zijn en dat de verbinding met het vliegwiel een andere “steek” heeft.
Dus wel degelijk een andere krukas?
John
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Als je de link wil volgen moet je de hele regel (t/m .pdf, dus ook het zwarte gedeelte) copiëren.
Weet vrij zeker dat de krukas van een BW anders is (en waarom zou Citroën deze BW-krukas anders een ander nummer geven dan de “normale” krukas?)
Je kan altijd nog een echte DS-kenner bellen zoals Garage Sanders in Lieshout of Van der Laan of Van Bemmelen.
http://agua.nu/ds-files/tony-jackson/green-cd/D Parts ‘72-76/648-1+2.pdf
Citroen!





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Zie:
Citroen!
inderdaad , andere krukas, andere bevestiging voor de ” flexplate” die de converter aandrijft.
gr
harry martens
Nu even wachten op maandag dan weten we meer vwb de krukas. Is deze nog te redden of moet er een andere BW krukas komen. Vandaag wel de oliepomp nagekeken, alle lampjes vervangen, de carterpan netjes gemaakt en alvast wat gepoetst. Kijk maar weer eens naar de fotos.
john
Bedankt voor de plaatjes en de lijst van onderdelen, is heel duidelijk alleen zie ik op het plaatje een “uitsteeksel” aan de krukas war volgens mij in alle gevallen toch het deksel van de distributieketting zit. Dus dat vind ik nog wat vreemd, is de tekening onjuist?
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Weet ik niet, hangt af van de “diepte” van de groef en de wel of niet ovale vorm van de tap. Zie ook een van de foto’s dan kun je de groef zien.
Hoop dat het goed komt met slijpen.
John
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl


























Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Wow John, wat een werk allemaal!!
Balen van die krukas zeg. Ik hoop dat dat ook weer voor elkaar komt!
Ik zag dat het stuurhuis er ook uit is. Misschien ook handig om dit te laten testen voordat je em weer inbouwd. (maar dat was je vast al van plan gezien hoe grondig alles wordt aangepakt)
En wat glimt ie weer prachtig zeg.
Als ik de foto’s zie dan doet het nog steeds een beetje pijn maar het feit dat jullie het zo grondig aanpakken maakt me absoluut vrolijk
Martijn maak je geen zorgen, ze wordt weer als nieuw! Hoe was jouw laatste ervaring met de automatische bak?
John
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl


























Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
De bak deed het goed, alleen zoals ik al eerder zei maakt ie de auto traag en rumoerig.
Aan de andere kant, als alles toch openligt ....
Ik heb er alle vertrouwen in dat ie weer neiuw wordt!








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
John,
Respect dat je een zeldzame dame als deze weer in volle glorie wilt brengen en geen concessies doet aan haar originaliteit. Heel mooi!
Groet, Ted
Zo hoort dat ook met een oude dame! En nog beter, mijn krukas kan gemaakt worden bij Bert Hijnekamp in Wageningen. Laat daar ook direct alle andere onderdelen reviseren. Krukas slijpen nieuwe zuigers en bussen, alles uitwegen. Kop reviseren, nieuwe distributieketting c.a. waterpomp,lagers, kruktappen in blok uitlijnen/boren etc. etc. Bouwen wel zelf alles in elkaar. Dus straks een motor “beter dan nieuw” voor de oude/nieuwe dame!
John
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl