Ach cxen zijn er nog zat, Arjan Verkades dan weer niet…

Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Westlanders belanden heel snel met de auto in een sloot, vooral als ze een bakkie op hebben
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Totaal aantal Berichten: 27962
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Harm schreef:Ach cxen zijn er nog zat, Arjan Verkades dan weer niet…
Gelukkig zijn er nog CXen zat, en gelukkig is er maar 1 ik
Willem schreef:Westlanders belanden heel snel met de auto in een sloot, vooral als ze een bakkie op hebben
Je zal hier niet de eerst zijn in de straat die op een zaterdagavond in de sloot terrecht komt
Overigens al weer tijd geleden nu.
CX wordt zeker gemaakt, nu wordt er toch bijna niet mee gereden.
Een van de laatste updates van de XM…
Toen ik een tijdje geleden voor de 2e keer een vastgelopen remklauw (en dit keer een roodgloeiende remschijf) had, en er op op LPG wat haperingen waren, was ik de XM even helemaal zat. Zó zat, dat ik ‘m te koop heb gezet op marktplaats en het forum.
Na een dag of wat was de woede gezakt ( en de remklauw vervangen, de gasinstallatie onder garantie gefixed), en verwachtte ik eigenlijk niet meer dat er iemand interesse zou hebben in mijn XM.
Wat bleek: een meneer uit Drachten wilde komen kijken! En ja hoor, wilde ‘m nog kopen ook. Uiteindelijk wat van de vraagprijs afgedaan, en afgesproken dat ik nog een onderhoudsbeurtje zou doen en nieuwe APK.
Onderhoudsbeurtje met bakolie, motorolie en bougies was natuurlijk zo gedaan. Toen moest de APK. Eerste keer: afgekeurd op de rechter voordraagarmbussen. Helemaal uitgelubberd (terwijl op de XM clubmeeting dat juist een van de controlepunten was…). Dat verklaarde dus meteen het levensgevaarlijke weggedrag: naar links trekken bij gasgeven, naar rechts bij gas los.
Goed, draagarmbussen dus vervangen. Ook meteen een klein gaatje in de uitlaat gerepareerd. Gisteren stond ik dus bij de Hegru om de keuring te laten doen. Die lui zijn wel erg zorgvuldig, zelfs de dikte van de trekhaakkogel werd opgemeten.
Ook vonden ze de speling op een stuurkogel te groot. Nota bene de stuurkogel die ik een jaar geleden vervangen had! Maar voor 50 euro konden ze een nieuwe monteren.
Prima dus, en met een nieuwe apk reed ik naar m’n werk. De Hegru kan natuurlijk niet uitlijnen, maar dat vonden ze niet nodig. Tijdens het rijden bleek het wel nodig: door de diravi moest ik constant het stuur een kwartslag naar rechts houden om rechtuit te rijden. Dus ‘s middags maar laten uitlijnen.
Nu spoort de boel dus weer lekker, en zijn alle mij bekende problemen opgelost.
Weg ermee dus, voordat er iets niews stuk gaat!
Ik hoop de XM ergens volgende week definitief af te leveren, en ga daarna op zoek naar een leuke Xantia. Na twee jaar wil ik ook wel weer eens wat anders gaan rijden.

Totaal aantal Berichten: 27962
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wel jammer dat die nu dat alles goed is weg gaat… Als je het eerder repareerd had had je er misschien wat meer plezier van kunnen hebben.
Veel succes met het zoeken naar een Xantia!
Ach… dat weggedrag was iets van de laatste 2 maanden ofzo, het gasprobleem ook. Ik was ‘m gewoon zat, en had voor mezelf al besloten dat er iets anders ging komen, als ik de XM kon verpatsen.
Ik verpats ‘m liever nu ie goed is, als ik wacht tot er iets flink stuk gaat kom ik weer in de situatie dat ik ‘m niet weg kan doen, en geen zin heb om er weer veel geld in te stoppen.
Harm schreef:
Wat bleek: een meneer uit Drachten wilde komen kijken! En ja hoor, wilde ‘m nog kopen ook.
It wasn’t me! Zal ‘m binnenkort wel ‘s zien zweven denk ik.
Citroënloos

Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Waarschijnlijk wel de meest verstandige beslissing, voor je er helemaal gek van wordt
Succes met je zoektocht!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Nou ... per heden heb ik geen XM meer. Ik heb ‘m gewassen en gestofzuigd afgeleverd, met een bijna volle tank.
Toch wel een vreemd gezicht om ‘m zo weg te zien rijden zonder mij erin.

Totaal aantal Berichten: 4871
- Xsara Scootertje.
En nu??
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Nu rij ik even in de BX tot ik wat anders heb.
En ik vermoed dat ‘t een BMW 320d van rond 1999 gaat worden
Dat je diravi shit vind kan ik begrijpen. Maar om dan meteen BMW te gaan rijden .
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
tja het lijkt me wel eens leuk, iets compleet anders rijden en eens iets dat niet zo gammel aanvoelt als een Citroen…

Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Waar is je gevoel voor comfort gebleven?
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Als je serieus bent: ga dan voor de 5-serie of een A6: veel meer auto!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )