Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Hhm, en dat gebeurde specifiek bij de BX? nja, als het al gebeurt dan is dat goed te zien natuurlijk, maar ik kan me er erg weinig bij voorstellen, heb er zelf iig nog nooit van gehoord, maar wat zegt dat?
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Volgens die man echt iets voor BX’en, net zo als dat de bedrading over het algemeen “brandhout” was
Hij was niet echt BX-fan
Maar print zal niet gebroken zijn want alles werkt behalve de onsteking. Radio, lampjes enz blijven het doen.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Totaal aantal Berichten: 6201
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Ik zou inderdaad gewoon even dat slot overzetten. Is zo gepiept en dan weet je weer wat meer. Of je kunt iig iets uitsluiten. Blijft altijd lastig, dit soort storingen.
Contactslot even gewisseld, maar helaas…. geen verandering
Daarna de multimeter eens gepakt:
De bobine krijgt wel stroom, de ontstekingsmodule ook (ook even massa-punt schoongemaakt). Daarna de brandstofpomp en Ecu relais nog eens gemeten, lijken ook te werken (die van de benzine-pomp staat als ik het goed heb bij 12v op open?)
Verder nog massakabel gecontroleerd en schoongemaakt, zekeringen gecontroleerd. Even een opvallend iets, op de aansluitpunten van zekering 4 staat maar 7 volt, en geen 12v? (die is van de koelfan)
Daarna het zijscherm eraf gehaald en bekleding binnenin weg, maar daar geen zichtbare schade of resultaat door aan de kabels te rammelen.
Het ecu-lampje gaat soms 10 minuten niet aan, om dan 1 minuut lang te knipperen, en dan weer een tijd uit te gaan. Ook hoor ik dan dat ding richting koolstoffilter dan meerammelen?
Weet iemand op welke pootjes van de ecu de voeding zou moeten binnenkomen? want van m’n vraagbaak wordt ik niet wijzer (staat teveel in). En de massa?
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
Heb je de - wel heel erg frequent afstervende - relais al eens vervangen? Een slecht contact makend (ingebrand) relais bijvoorbeeld komt wel geregeld voor.
Ik snap niet wat die ANWB-man meldt over zekeringplaten - ik heb er nog nooit van gehoord in alweer heel wat mailinglist- en forum-jaren.
Wel eens een verzopen plaat, door een lekkende voorruit. Meja, moet ‘t overal tegen kunnen…?
Ich bin ein Breaker
Welke relais zijn dat? Die bij het schutbord zijn nog redelijke nieuw
(begin dit jaar), maar ik weet niet of er ook nog wat bij de zekeringen zit?
Iemand nog een kabelboom van een Gti liggen? want dit is al de 2de keer bij deze dat er iets mis is met de bekabeling. Misschien even die kabelboom van het blok naar de ecu vervangen.
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
“Nieuw” is niet altijd “goed”.
Ich bin ein Breaker
Vanavond even die van de deauville erin hangen dan maar.
Anders haal ik even de kabelboom van de ecu uit de auto, en dan ga ik een avondje op de bank met de multimeter, weerstand in de kabels meten.
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
HIJ DOET HET WEER!!
Wat was nu het probleem?
Eerst heb ik de Ecu-kabelboom eruit gehaald, en alle stekkers een nachtje in de cola gelegd om schoon te worden. Verder nog wat kabels doorgemeten, en niets raars gevonden.
Toen de kabel weer gemonteerd, maar nog steeds niet starten.
Dan maar de Ecu eruithalen, en eens goed bekijken;
Corrosie op de printplaat, kortsluiting door de corrosie op verschillende punten. Dus maar even de corrosie/roest weggepoetst, en alles goed schoongemaakt. Weer aankoppelen, en hij start weer meteen
Hoe komt die ecu aan t roesten?
Condens, vermoed ik. Het dakraam heeft een paar maanden geleden goed gelekt, en de hele auto was nogal vochtig. Ik vermoed dat daardoor condens in de ecu is gekomen.
Nu nog even de bumper en lampjes monteren, en dan kan ie weer de weg op.
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
thnx
het is wat zo’n bx
Net ook maar even een nieuwe uitlaat van voor tot achter besteld.
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH

Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Even tussendoor.. hoeveel kost zo’n uitlaat?
En Mighel, super dat ie het weer doet! Ik ken het victorie gevoel als de motor eindelijk weer loopt .
Even over een moeilijk draaiend contactslot wat hierboven wordt gemeld… De mijne draait ook behoorlijk zwaar, vooral wanneer je hem op de achterste stand draait (om te starten dus). Is daar iets aan te doen? afgezien van het contactslot vervangen wel te verstaan…
@vermond:
een complete uitlaat op ebay duitsland met verzendkosten +/- 150 euro.
Zoekterm; Auspuff citroen BX
@deur63:
Volgens mij werkt de stand om de startmotor in te schakelen met een dikke veer. Daar is dus weinig aan te doen, behalve misschien een beetje wd40 in ‘t slot.
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH