18 van de 29
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
   
Mighel’s Gti; wordt gesloopt
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27966
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 december 2008 09:13 PM
  [ # 256 ]

Tja die computers zijn zie je volgens mij meestal voor rond de 25 euro ofzo..

Ze gaat niet al te vaak stuk, daarom ook niet erg duur.
Of je moet een kennis hebben met een GTi die het niet erg vind om hem even uit te lenen voor een test, dan kan je daarna overgaan tot zoeken van een nieuwe Wink

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 01 januari 2009 12:34 AM
  [ # 257 ]

Dat ze maar 25 euro waren wist ik niet. Ik had verwacht dat ze veel duurder waren. Voor 25 euro ga ik denk ik niet lopen zoeken en meten. Dan prop ik er wel een andere werkende ECU in.

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 01 januari 2009 05:22 AM
  [ # 258 ]

Ik heb net bij Goofblikscha een nieuwe ecu gescoord. De oude lijkt wel verdacht na wat meten, omdat in de inkomende signalen geen fouten lijken te zitten. Dus ik ga er even vanuit dat de vochtschade op de ecu hem gesloopt heeft. Zaterdag of maandag een nieuwe/oude Ecu via de post, en dan even testen of het beter is.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
FransTBX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 167
Geregistreerd: 30-12-2006

Gepost: 01 januari 2009 03:49 PM
  [ # 259 ]
Mighel schreef:

Weet iemand op welke pootjes van de ecu de voeding zou moeten binnenkomen? want van m’n vraagbaak wordt ik niet wijzer (staat teveel in). En de massa?

karel schreef:

Heb je de - wel heel erg frequent afstervende - relais al eens vervangen? Een slecht contact makend (ingebrand) relais bijvoorbeeld komt wel geregeld voor.

Ik snap niet wat die ANWB-man meldt over zekeringplaten - ik heb er nog nooit van gehoord in alweer heel wat mailinglist- en forum-jaren.
Wel eens een verzopen plaat, door een lekkende voorruit. Meja, moet ‘t overal tegen kunnen…?

Als je mij even je EMail adres stuurt, kan ik je het Bosch schema van de Motronic 1.3 toesturen.
Ook heb ik nog wel zo een ECU liggen die het goed doet, voor je testdoeleinden.
Dat van die relais kan ik je van harte aanbevelen. Kost een paar Euro en is een grote bron van ellende op dit gebied. De gemeten spanningen naar de ontsteking en bobine lopen gewoon via je contactslot en niet via de ECU. Als het ECU lampje op het dashboard uitgaat, staat er geen (voldoende) spanning over de ECU, puur een voedingskwestie. De twee relais staan gewoon in de schema lijst van de BX, die kan je zo van het net plukken.
Let goed op de nummers van de pinnen op het relais, er bestaan ook types die andere verbindingen leggen en dat wil je niet. Dan loopt bijvoorbeeld de stroom voor de brandstofpomp door je contactslot heen.
Simpel gezegd: de dunne draadjes dienen de stuurstroom te leveren en de dikke draadjes de werkstroom.

Een statische meting van een relais is bijzonder lastig. In een rijdende auto kunnen er heel andere dingen gebeuren dan in een stilstaande.

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 01 januari 2009 04:03 PM
  [ # 260 ]

@ frans

Relais zijn al eens verwisseld met relais die iig goed werken. Ook flikkert mijn ecu-lampje al bij stilstand, terwijl er wel voeding van de relais af blijft komen. Ook heb ik beide relais al eens overbrugd, wat geen resultaat geeft. Dus de relais durf ik met zekerheid uit te sluiten.

Verder heb ik een schema’tje gevonden van de ecu, en alles wat binnen hoort te komen, komt goed binnen. Dus ik denk dat het vocht de ecu een beetje gefrituurd heeft.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 09 januari 2009 07:53 PM
  [ # 261 ]

Is er al een upperdate?

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
FransTBX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 167
Geregistreerd: 30-12-2006

Gepost: 09 januari 2009 08:43 PM
  [ # 262 ]

Lust je patat?  Laughing

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 10 januari 2009 12:44 AM
  [ # 263 ]

Ik heb indien echt nodig nog een (goede) ECU voor je liggen…

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 10 januari 2009 01:40 AM
  [ # 264 ]

ik heb gisteren de Ecu van goofblikscha ontvangen, en meteen even erin gezet. De auto loopt er goed mee, alleen rookt ie wat grijs/blauw. Ik heb nog niet met de auto gereden, want de winterbanden liggen op de deaville, en op de Gti liggen nu 12 jaar oude michelins zonder profiel. Die moet ik nog even omruilen (morgenavond heb ik hopelijk tijd).
Verder is vandaag de complete uitlaat uit duitsland binnengekomen met een chagrijnige postbezorger Laughing (wat hebben die altijd een hekel aan auto-onderdelen). Dus die hangen we er dan ook meteen onder.

Iemand vroeg mij ergens; wat kost zo’n uitlaat? 120 euro incl voorpijp, 80 ex. voorpijp.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 10 januari 2009 01:42 AM
  [ # 265 ]

Dat zijn alweer mooie berichten.
Overigens kan het nu best lollig zijn om met slicks rond te rijden hoor Twisted Evil

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 10 januari 2009 01:46 AM
  [ # 266 ]

Net nog even 30 donuts gedaan met de deauville op de parkeerplaats bij Mediamarkt maastricht (mijn bijbaantje) Laughing
Dat is nog nuttig ook; het blokje warmrijden om de ruiten te ontdooien Wink

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 10 januari 2009 03:12 AM
  [ # 267 ]

Mooi zo!
Overigens best kans dat de oude ECU er met wat doorsoldeerwerk weer bovenop te helpen is als ik het zo hoor.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 10 januari 2009 03:24 AM
  [ # 268 ]

Net nog even de bandjes gewisseld, en een testritje gemaakt.
Alles werkt weer naar behoren, alleen is het knopje van de passagiers-ruit kapot gegaan (blijft plakken) maar daar heb ik nog wel ergens een reserve van.

@Karel
ik denk inderdaad dat die even doorgesoldeerd moet worden, want een tik op de ecu-behuizing wilde nog wel eens helpen.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 10 januari 2009 12:25 PM
  [ # 269 ]

Van broken inmiddels dus weer naar :smt203 . Top man!

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 12 januari 2009 01:15 AM
  [ # 270 ]

De auto doet het weer, dus volgde het volgende project;
een nieuwe uitlaat.
Ik had een uitlaat incl voorpijp besteld van een Gti van voor 89 (zonder kat) omdat mijn eigen katalysator helemaal leeg is, en een nogal irritante brom gaf. Nu kwam ik tijdens het monteren een probleem tegen; geen lambda-gat in de nieuwe voorpijp.
Nu zoek ik dus iemand in de buurt die of: een moer op de nieuwe uitlaat kan lassen voor de lambda, of het voorste deel van de oude pijp, op het achterste deel van de nieuwe kan lassen.

Of weten jullie niet te dure adressen hier ergens in midden of zuid-limburg?

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
 
18 van de 29
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook