5 van de 10
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Klassieker angst?
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2779
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 07 januari 2009 02:56 PM
  [ # 61 ]

De meest spannende momenten heb ik meegemaakt met mijn bx. Allerlei vage problemen met het koelsysteem. En als je dan weer eens bij het stoplicht staat en de witte wolken komen vanonder de kap dan is dat toch wel een beetje eng. Tegelijk eigenlijk ook wel grappig om al die mensen te zien kijken. Ik wist gelukkig dat het geen kokende motor was maar ‘gewoon’ alweer een lekke slang. Rolletje vulcaniserende tape is dan handig maar het is maar een érg tijdelijk lapmiddel.
Intussen gaat het weer aardig goed met haar. Radiator, slangen en vloeistof gespoeld en vervangen, sindsdien gelukkig geen last meer gehad. Ze is alleen erg royaal met de benzine. De oorzaak ben ik aan het uitzoeken.
Bea heeft me één keer echt laten staan. Toen was de benzinepomp overleden. Niet slecht voor 30.000 km’s in vier jaar.

Met de GSA heb ik afgelopen zomer bijna 6000 km gereden. Bij de eerste keer warm starten was het wel even schrikken dat dat zo moeilijk ging. Ik weet nu dat dit het heel normaal is. Pas na 5000 km is het nodige groot onderhoud gedaan. Daarvoor had ze acht jaar stil gestaan in een garage. Leve de eenvoud!
Geeskje heeft me nog niet laten staan. Ze start meestal ook vlotter dan Bea.
Komende zaterdag maak ik haar weer even wakker voor de nieuwjaarsmeeting in Berlikum. Het enige waar ik over in zit is de pekelpap op de weg.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 666
Geregistreerd: 23-05-2004

- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
- C5 X Plugin Hybrid 180 Plus
Gepost: 07 januari 2009 10:56 PM
  [ # 62 ]

Klassiekerangst heb ik absoluut geen last van. De GSA is in de afgelopen 2,5 jaar en een kleine 15.000 km zo goed als probleemloos geweest. Gebruik weliswaar alleen van april t/m november maar altijd in 1x starten-lopen, alleen na 4 maanden in de winterstalling komt er pas na de 2e startpoging leven in de brouwerij. Ik stap wat dat betreft dus net zo makkelijk in de GSA als in de Xantia. CX heb ik nog niet, dus die moet zich nog bewijzen.

C5X Plugin Hybrid 180 Plus (2025), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
jan suburban
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 12-12-2008

Gepost: 11 januari 2009 02:48 AM
  [ # 63 ]

Nee, geen klassiekerangst.
Heb met verschillende 30-40 jaar oude auto’s dagelijks gereden en ook naar Italie, Tsjechie en Zuid-Frankrijk gereden. Vaak nog met een caravan er achter en 6 volwassenen erin.
Vond het opvallend, dat er regelmatig veel nieuwe auto’s langs de weg stonden in 2003, terwijl het erg warm was en er in file werd gereden . Asfalt themperatuur was 60 graden en daar kan de electronica blijkbaar niet tegen.
Goed onderhoud en kalm aan , gebeurd er helemaal niks abnormaals met oud vervoer.

en..if it aint broken, do’nt fix it.

jsn.

Alleen diegene mag slopen, die iets beters kan bouwen.
Citroen CX 20 leader 1985, Chevrolet C10 suburban 1972. Ford Mustang convertible 1984 (sinds 2-3-11), Chevrolet Matiz 2009, Yamaha Royal Star 1300A 1996,  Adria 310 1981(verkocht)

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 11 januari 2009 10:35 AM
  [ # 64 ]

Ik stel mijn angst even bij, want de laatste tijd wil Jacqueline niet zo makkelijk starten. Het is nog niet helemaal duidelijk waarom niet, want na een paar pogingen doet ze het plotseling wel. Heel normaal. Alsof er niets aan de hand is.

Karakter?

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 11 januari 2009 01:57 PM
  [ # 65 ]

Gloeibougietjes?

Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 11 januari 2009 02:23 PM
  [ # 66 ]
Pascal schreef:

Gloeibougietjes?

Wink

Nee, alle vier eruit geweest en getest.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43419
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 januari 2009 02:35 PM
  [ # 67 ]

Compressie meten!!! Het is koud, en het is een diesel. Heeft ie lagere compressie dan ie zou moeten hebben, dan merk je dat voor het eerst door startproblemen met koud weer….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 11 januari 2009 02:41 PM
  [ # 68 ]

De motor draait langzamer, niet sneller.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43419
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 januari 2009 02:44 PM
  [ # 69 ]
garagestmarien schreef:

De motor draait langzamer, niet sneller.

Dat zegt niets. Het is koud, dan draait ie sowieso veel trager: de startmotor neemt meer stroom, bij een afgenomen accu-capaciteit. Daarbij is de olie veel dikker, enz enz.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 11 januari 2009 02:49 PM
  [ # 70 ]

Gelukkig gaat het nu dooien.  Wink

Profiel  
 
Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 11 januari 2009 06:53 PM
  [ # 71 ]

Ook de mijne heeft er wat meer moeite mee. Ze klinkt bij de eerste keer rondgaan alsof alles vast loopt en de accu terplaatse opgeeft. Maar ze herpakt zich direct en laat me weer niet staan. De beide HDI’s hebben er heel wat meer moeite mee, de xsara had laatst 4 pogingen nodig en liep toen als een stoomboot.en die is toch pas 7 jaar jong! Overgens stopte daar laatst de ruitenwissers ermee(verbindingsarm) en de clima en de cv, 2jaar terug brak er een veer spontaan af en zo nog een aantal onduidelijke zaken.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 11 januari 2009 07:02 PM
  [ # 72 ]

Ha, ik was een maand op vakantie; de CX stond gewoon op straat voor de deur. Ik had alleen de minpool van de accu even losgemaakt. Na terugkomst accu weer aangesloten: startte binnen 2 seconden bij min 5 graden!  Cool  Dat is toch wel het voordeel van injectie.

Over klassiekerangst: toen ik de eerste keer met mijn DS naar het buitenland ging, ging ik er 100% vanuit dat we het niet zouden redden… Maar alles ging goed, alles is altijd goed gegaan, kleine probleempjes heb ik onderweg op kunnen lossen, en ik heb volledige ANWB dekking dus het ergste dat er kan gebeuren is dat je met een andere auto weer thuis komt. Geen klassiekerangst dus meer.

Wel luister ik altijd heel goed naar alle geluiden, controleer minstens een keer per maand alles visueel onder de motorkap, en vervang/repareer alles waar ik niet 100% zeker van ben.

Wat ook helpt tegen klassiekerangst is zorgen dat alle kleine dingetjes werken. Dus niet doorrijden met een passagiersdeur die niet meer van buiten open kan of een lampje dat het niet doet: gewoon meteen repareren en zorgen dat alles perfect blijft, dan krijg je niet zo’n gevoel dat het een aflopende zaak is…

Profiel  
 
sjorsh
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 11 januari 2009 08:57 PM
  [ # 73 ]

Ik heb niet echt een klassieker, mijn dame is van ‘96 maar ik ken dat gevoel van “wat gaat er nu weer kapot” wel een beetje. Heb de dame sinds eind september en heb er nu dik 13.500 km gereden, helaas niet zonder problemen. Zo had ik voor het geld dat er nu in zit ook wel een tweede XM er bij kunnen kopen, en dan niet eentje van 500 euro.  Crying or Very sad Heb nu volgens mij weer een nieuwe kwaaltje, lekke kachelradiateur. Ach.. Aan de andere kant, ik geniet altijd wel enorm als het allemaal werkt en ik heerlijk de andere auto’s voorbij zweef Wink

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 11 januari 2009 09:21 PM
  [ # 74 ]

Heb ongelooflijk veel pech gehad met mijn XM 2.0i Comfort uit ‘94..

Wel geen klassieker..

Opeens brak de pleuris uit: reactiestang klepperen, koppeling defect, remschijven krom, veerbollen plat, airco kaduuk, stroomstoring, defecte ramen, uitlaat lek.. Vorige eigenaar heeft er nop interesse voor gehad..

En dan te bedenken dat ik een CX heb overwogen Surprisedops:

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 11 januari 2009 09:26 PM
  [ # 75 ]
Archi schreef:

En dan te bedenken dat ik een CX heb overwogen Surprisedops:

Had dat dan ook gedaan….. Cool

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
 
5 van de 10
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook