Totaal aantal Berichten: 1066
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
trxke schreef:garagestmarien schreef:Het is allemaal mechanisch geregeld. Ik denk, dat er een stang van het klepje af is gevallen. Dat ligt nu ergens naast je versnellingsmechanisme.
Misschien heb je hier iets aan.
is electrisch bediend en zorgt dikwijls voor problemen.
Ik ben dus heel erg jaloers op dit soort tekeningen.
Ik heb de werkplaatsboeken, maar helaas bevatten deze niet de onderdelenoverzichten.
Zijn deze tekeningen ergens te krijgen?
Maarten
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik heb dit boek op een oldtimerbeurs gevonden. Jammer alleen dat het niet de benamingen erbij heeft. Alleen de tekeningen met nummertjes, maar geen uitleg over die nummertjes.
Goed zoeken op de beurzen dus. Gewoon de tijd nemen om die boeken allemaal door te spitten. Vaak valt de prijs reuze mee.
Wendela,
Ik kan in Firefox ook je plaatjes vergroten , ze worden alleen wat minder duidelijk leesbaar.
Zoals Maarten idd meldde ook ik was verbaasd want in de WPH staan vele zaken heel sumier vermeld of helemaal niet.
Wil nu mijn middenconsole proberen te verwijderen in mijn vroege serie 1 Prestige.
Naast de stoelen zitten twee schroeven waar de console mee bevestigd zit.
( zit een “afstandsdop” waar de schroef in zit)Ook aan de bovenzijde bij de radio ( mijn radio staat rechtop).
Zitten er op nog meer plaatsen schroeven die de middenconsole op zijn plaats houden?
Groet,
Mark
enjoy flying Citroën

- BX 1.9 TURD, de Euro
markV624 schreef:Wendela,
Ik kan in Firefox ook je plaatjes vergroten , ze worden alleen wat minder duidelijk leesbaar.
Zoals Maarten idd meldde ook ik was verbaasd want in de WPH staan vele zaken heel sumier vermeld of helemaal niet.
Wil nu mijn middenconsole proberen te verwijderen in mijn vroege serie 1 Prestige.
Naast de stoelen zitten twee schroeven waar de console mee bevestigd zit.
( zit een “afstandsdop” waar de schroef in zit)Ook aan de bovenzijde bij de radio ( mijn radio staat rechtop).
Zitten er op nog meer plaatsen schroeven die de middenconsole op zijn plaats houden?Groet,
Mark
Ja. Er zitten aan elke kant twee van die grote schroeven bij de bodem plaat. Eentje dicht bij je stoel, eentje halverwege het console. Dan zitten die voetroosterjes met twee kleine kruiskopschroefjes vast. Verder dus nergens meer, behalve misschien achter de radio. Dat bovenste stukje, met asbak eerst maar even demonteren. Dan kan je zien of het console ook nog boven ergens vast zit. Soms wel, soms niet, namelijk.
Het hoesje van je pook met uiterste voorzichtigheid verwijderen want het achterste stukje wil nog wel eens breken en dan krijg je dat hoesje nooit meer vast. Dat zal altijd los blijven ploepen als je schakelt.

- BX 1.9 TURD, de Euro
Wendela,
Bedankt voor de tip!
Ik begrijp niet helemaal precies wat je bedoelt.
Als de middenconsole los is dan til je deze omhoog en door de pook moet je eerst het hoesje , dat vastgelijmd zit??? loshalen van de middenconsole.
Overigens heb ik in mijn eigen papieren bibliotheek dezelfde afbeeldingen gevonden die je eerder plaatste in dit topic.
Ze staan in de revue technique van de CX2000/2200.
Daar staat wel uitleg bij over de onderdelen alleen uiteraard in het Frans.
Die taal beheers ik helaas niet.
Groet,
Mark
enjoy flying Citroën

- BX 1.9 TURD, de Euro
Als je het hoesje kunt laten zitten is het alleen maar beter….