




















Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Quinten schreef:waterman771 schreef:Aandrijfassen zijn vrij strek, dus niet écht een zwak punt van de xm. Dat betekend niet dat ze wel eens versleten zijn, maar niet meer dan bij andere auto’s.
Grotere problemen zijn harde klepseals waardoor een 8v olie gaat zuipen, olielekkages van de keeringen, waterpompen die gaan lekken, en lekkages rond het verdeelblok van de hydrauliek. Dan nog wat gezeur met lekkages rond het stuurhuis, afbrekende stuurhulp-cilinders, slecht werkend hydractief, brakke besturing, versleten stuurkogels, handremkabels die breken en versleten draagarmbussen vóór, stabilisator-verbindingsstangen, verrotte uitlaatjes, niet of slecht werkende kachelblowers, en natuurlijk héél veel electronisch gezeik ( met name de bouwjaren 90 tot 93).
Kijk hier zit ik al een heel draadje op te wachten
![]()
![]()
![]()
![]()
Komt het adderje toch uit het mouwtje
![]()
En hier nog een boa-contrictor, om het verhaal maar kompleet te maken, en je er toch op zit te wachten:
Kijk een type 2 met schade daar zit ik op te wachten, alleen importeren zie ik niet zitten, waar is dit spanje?
C3 Pluriel 2003




Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008
- XM 2.0 16v op LPG G3
Volgens mij Spanje ja. Maar wat Ambijajance bedoelt is het uitschieten van de veerpoot, schijnt af en toe voor te komen dat de verbinding tussen de veerpoot en de carrosserie losschiet. Vandaar de rare schade.
Quinten schreef:Kijk een type 2 met schade daar zit ik op te wachten, alleen importeren zie ik niet zitten, waar is dit spanje?
HHhmm, hij heeft toch echt type I spiegels.
En een type II grille….
Strange!
Zie dat het linker voorwiel erg laag staat, leuk als dit gebeurd als je ff 180 aan het touren bent.
C3 Pluriel 2003














































Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Welkom in de wondere wereld die xm heet zou ik zeggen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
sjorsh schreef:Volgens mij Spanje ja. Maar wat Ambijajance bedoelt is het uitschieten van de veerpoot, schijnt af en toe voor te komen dat de verbinding tussen de veerpoot en de carrosserie losschiet. Vandaar de rare schade.
Dan roest de veerschotel door, en knalt de veerpoot eruit. De wagen ligt dat bijna helemaal op de grond. Het zal je maar op de snelweg gebeuren
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3





















Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Smultie schreef:Quinten schreef:Kijk een type 2 met schade daar zit ik op te wachten, alleen importeren zie ik niet zitten, waar is dit spanje?
HHhmm, hij heeft toch echt type I spiegels.
En een type II grille….Strange!
Ook serie 1 achterspoiler en als ik het goed heb serie 1 koplampen, dus is het een serie 1 met serie 2 grille. En serie 1 motorkap.
waterman771 schreef:Welkom in de wondere wereld die xm heet zou ik zeggen
Net weer op mijn burostoel gekrabbeld
C3 Pluriel 2003
Tjerk schreef:sjorsh schreef:Volgens mij Spanje ja. Maar wat Ambijajance bedoelt is het uitschieten van de veerpoot, schijnt af en toe voor te komen dat de verbinding tussen de veerpoot en de carrosserie losschiet. Vandaar de rare schade.
Dan roest de veerschotel door, en knalt de veerpoot eruit. De wagen ligt dat bijna helemaal op de grond. Het zal je maar op de snelweg gebeuren
Het lijkt mij uiteindelijk toch wel een bekend probleem,..
C3 Pluriel 2003














































Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Quinten schreef:Tjerk schreef:sjorsh schreef:Volgens mij Spanje ja. Maar wat Ambijajance bedoelt is het uitschieten van de veerpoot, schijnt af en toe voor te komen dat de verbinding tussen de veerpoot en de carrosserie losschiet. Vandaar de rare schade.
Dan roest de veerschotel door, en knalt de veerpoot eruit. De wagen ligt dat bijna helemaal op de grond. Het zal je maar op de snelweg gebeuren
Het lijkt mij uiteindelijk toch wel een bekend probleem,..
Ach, ook mijn e28 bmw 5-serie schijnt er last van te hebben. Gewoon regelmatige controleren.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dacht dat mercedes ook niet zo lekker lag soms in bepaalde kringen
Atijd weer die bmw,...
Ben trouwens wel een echte citroën vriend hoor,
C3 Pluriel 2003
C3 Pluriel 2003



Totaal aantal Berichten: 243
Geregistreerd: 30-03-2007
- C3 1.4 HDI 16v exclusive
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
- DS 3 1.6 THP Sport&Chic
- Xantia V6 Exclusive
bij mij is het zelfs gebeurd met een saab 9-3 sportsedan van 4 jaar oud en met 150000 km op de teller. Is daar ook een bekend probleem. Zééééééér aangenaam . vooral als er vanuit saab weinig reactie komt.
mvg






















Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Quinten schreef:
als je nou dit topic doorgaat , kan je vast verder met rekenen.