ambijajance schreef:Quinten schreef:citro-power schreef:Zonder kofferbak word het inderdaad een beetje lastig om een trekhaak te monteren en bagage mee te nemen.
Wel erg apart en zeldzaam als er maar 15 in Nederland zijn.Een 3.0 V6 met een automaat is niet zo’n goede combi. Meestal sneuvelen de bakken tussen de 15>200d.km door gebrek aan onderhoud.
Reparatie is erg duur.o.k. dat is in ieder geval geen optie, mischien is met het eigen gewicht een 2.0 8v ook al een prima uitvoering, zolang hij nog en beetje vers is.
Ik heb een 2,0 8v, en kom prima weg met m’n caravan van 4,30 oid, maar hij wint geen prijzen t.o.v. al het moderne geweld en SUF’s e.d.
Moet toch geen probleem zijn een 8v? lijkt mij wel belangrijk om de temperatuur goed te stesten of die niet oploopt en de motor druk opbouwd.
C3 Pluriel 2003
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Willem schreef:Max 500 euro en dan een XM?????
Reken op een 100% rampenbak, goeie gaan inmiddels niet meer voor een appel en een ei over de toonbank…...
Helemaal mee eens. Je krijgt in het begin onderhoud en daarna ben je hem niet zomaar en augustus kwijt…
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Quinten schreef:Tjerk schreef:Quinten schreef:Dat de modellen na 94 een verademing zijn qua betrouwbaarheid o.k. er zijn natuurlijk ook exemplaren van 1991 - 1993 waar alles wat je kunt bedenken al aan is vervangen.
De gemiddelde prijs voor de laatste 3 auto’s was 500 euro.
Het gaat om een lmc munsterland van 5.20 mtr met de saab 900 2.0 130 pk 177 nm prima, de safrane 2.2 met tamme 110 pk 175 nm had een beetje moeite maar die woog dik 1400 kilo.
Met die xantia heb ik giga veel ellende gehad, zie verder op het xantia forum.
De 18sx die ik nu heb doet het prima maar kan niet voor de sleurhut.www.marktplaats.nl/217274537
www.marktplaats.nl/221869738
www.marktplaats.nl/221878314Paar voorbeelden.
Maar voor zo weinig geld heb je niet altijd een even goede XM.
De marktplaats linken werken niet meer had ik laatst ook gemerkt, je komt iedere keer op de hoofdpagina, vervelend.
Je kan ook op de hoofdpagina, in de zoekbalk het advertentienummer plakken. Dan kom je in 1 keer op de advert.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3














































Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Quinten schreef:ambijajance schreef:Quinten schreef:citro-power schreef:Zonder kofferbak word het inderdaad een beetje lastig om een trekhaak te monteren en bagage mee te nemen.
Wel erg apart en zeldzaam als er maar 15 in Nederland zijn.Een 3.0 V6 met een automaat is niet zo’n goede combi. Meestal sneuvelen de bakken tussen de 15>200d.km door gebrek aan onderhoud.
Reparatie is erg duur.o.k. dat is in ieder geval geen optie, mischien is met het eigen gewicht een 2.0 8v ook al een prima uitvoering, zolang hij nog en beetje vers is.
Ik heb een 2,0 8v, en kom prima weg met m’n caravan van 4,30 oid, maar hij wint geen prijzen t.o.v. al het moderne geweld en SUF’s e.d.
Moet toch geen probleem zijn een 8v? lijkt mij wel belangrijk om de temperatuur goed te stesten of die niet oploopt en de motor druk opbouwd.
Ik vind dat toch écht geen succes hoor, een 2.0i 8v met een sleurhut…. Met name op de hellingen in de bergen komt ie te kort, om niet te zeggen dat ie behoorlijk astmatisch is….
122 pk in een zware auto als de xm is leeg al hard werken, laat staan met een sleurhut. De bakverhoudingen helpen trouwens ook écht niet mee….. IK vond het écht afzien , een vakantie met z’n ding + bootje er achter.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Quinten schreef:
Heeft de xm net als de zx ook last van zwakke aandrijfassen/homokineten?
Heb ik nog niet van gehoord, maar dat zegt weinig omdat ik (nog) weinig ervaring met XM heb.
Misschien hebben anderen op dit forum een mening?























Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
waterman771 schreef:
Ik vind dat toch écht geen succes hoor, een 2.0i 8v met een sleurhut…. Met name op de hellingen in de bergen komt ie te kort, om niet te zeggen dat ie behoorlijk astmatisch is….
122 pk in een zware auto als de xm is leeg al hard werken, laat staan met een sleurhut. De bakverhoudingen helpen trouwens ook écht niet mee….. IK vond het écht afzien , een vakantie met z’n ding + bootje er achter.
Zo denk ik er dus ook over.
En waarom een lichte motor kopen als er ook ee zwaardere te koop is voor hetzelfde geld.














































Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Aandrijfassen zijn vrij strek, dus niet écht een zwak punt van de xm. Dat betekend niet dat ze wel eens versleten zijn, maar niet meer dan bij andere auto’s.
Grotere problemen zijn harde klepseals waardoor een 8v olie gaat zuipen, olielekkages van de keeringen, waterpompen die gaan lekken, en lekkages rond het verdeelblok van de hydrauliek. Dan nog wat gezeur met lekkages rond het stuurhuis, afbrekende stuurhulp-cilinders, slecht werkend hydractief, brakke besturing, versleten stuurkogels, handremkabels die breken en versleten draagarmbussen vóór, stabilisator-verbindingsstangen, verrotte uitlaatjes, niet of slecht werkende kachelblowers, en natuurlijk héél veel electronisch gezeik ( met name de bouwjaren 90 tot 93).
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
waterman771 schreef:Aandrijfassen zijn vrij strek, dus niet écht een zwak punt van de xm. Dat betekend niet dat ze wel eens versleten zijn, maar niet meer dan bij andere auto’s.
Grotere problemen zijn harde klepseals waardoor een 8v olie gaat zuipen, olielekkages van de keeringen, waterpompen die gaan lekken, en lekkages rond het verdeelblok van de hydrauliek. Dan nog wat gezeur met lekkages rond het stuurhuis, afbrekende stuurhulp-cilinders, slecht werkend hydractief, brakke besturing, versleten stuurkogels, handremkabels die breken en versleten draagarmbussen vóór, stabilisator-verbindingsstangen, verrotte uitlaatjes, niet of slecht werkende kachelblowers, en natuurlijk héél veel electronisch gezeik ( met name de bouwjaren 90 tot 93).
Mozes kriebel.
Eens kijken of ze ook mobile-homes hebben waar we heen gaan.
XM kopuh Quinten ?






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
ambijajance schreef:waterman771 schreef:Aandrijfassen zijn vrij strek, dus niet écht een zwak punt van de xm. Dat betekend niet dat ze wel eens versleten zijn, maar niet meer dan bij andere auto’s.
Grotere problemen zijn harde klepseals waardoor een 8v olie gaat zuipen, olielekkages van de keeringen, waterpompen die gaan lekken, en lekkages rond het verdeelblok van de hydrauliek. Dan nog wat gezeur met lekkages rond het stuurhuis, afbrekende stuurhulp-cilinders, slecht werkend hydractief, brakke besturing, versleten stuurkogels, handremkabels die breken en versleten draagarmbussen vóór, stabilisator-verbindingsstangen, verrotte uitlaatjes, niet of slecht werkende kachelblowers, en natuurlijk héél veel electronisch gezeik ( met name de bouwjaren 90 tot 93).
![]()
![]()
Mozes kriebel.
Eens kijken of ze ook mobile-homes hebben waar we heen gaan.
XM kopuh Quinten ?
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
citro-power schreef:waterman771 schreef:
Ik vind dat toch écht geen succes hoor, een 2.0i 8v met een sleurhut…. Met name op de hellingen in de bergen komt ie te kort, om niet te zeggen dat ie behoorlijk astmatisch is….
122 pk in een zware auto als de xm is leeg al hard werken, laat staan met een sleurhut. De bakverhoudingen helpen trouwens ook écht niet mee….. IK vond het écht afzien , een vakantie met z’n ding + bootje er achter.
Zo denk ik er dus ook over.
En waarom een lichte motor kopen als er ook ee zwaardere te koop is voor hetzelfde geld.
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in, qua wegenbelasting en verzekering scheeld het natuurlijk ook niets.
C3 Pluriel 2003
waterman771 schreef:Aandrijfassen zijn vrij strek, dus niet écht een zwak punt van de xm. Dat betekend niet dat ze wel eens versleten zijn, maar niet meer dan bij andere auto’s.
Grotere problemen zijn harde klepseals waardoor een 8v olie gaat zuipen, olielekkages van de keeringen, waterpompen die gaan lekken, en lekkages rond het verdeelblok van de hydrauliek. Dan nog wat gezeur met lekkages rond het stuurhuis, afbrekende stuurhulp-cilinders, slecht werkend hydractief, brakke besturing, versleten stuurkogels, handremkabels die breken en versleten draagarmbussen vóór, stabilisator-verbindingsstangen, verrotte uitlaatjes, niet of slecht werkende kachelblowers, en natuurlijk héél veel electronisch gezeik ( met name de bouwjaren 90 tot 93).
Kijk hier zit ik al een heel draadje op te wachten
Komt het adderje toch uit het mouwtje
C3 Pluriel 2003














































Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nog even een aanvulling: de Xm serie 2 is écht veel betrouwbaarder!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dat had ik al eens vernomen, verder vind ik dat dachboard veel meer te pruimen net als de achterkant.
Maar ja je heb natuurlijk ook types 1 die iemand wegdoet waar werkelijk alles al aan is vervangen en dan dat laatste dingetje de druppel is die de emmer doet overlopen, dan zijn dat ook redelijke exemplaren
C3 Pluriel 2003














































Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Quinten schreef:Maar ja je heb natuurlijk ook types 1 die iemand wegdoet waar werkelijk alles al aan is vervangen en dan dat laatste dingetje de druppel is die de emmer doet overlopen, dan zijn dat ook redelijke exemplaren
En dus kosten die geen 500 euro maar duidelijk meer
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Quinten schreef:Dat had ik al eens vernomen, verder vind ik dat dachboard veel meer te pruimen net als de achterkant.
Correctie, de mijne is dus niet meer te koop..