ted.kampen schreef:Met onopgeknapt plaatwerk kun je wel lekker het hele jaar doorrijden: dat is ook fijn. En je ziet wel: ze houden niet van stilstaan.
Ja dat is zeker zo Ted. Maar helaas blijven de startproblemen. Zaterdag met startkabels gestart. Een flink eind gereden. s’avond weer weg, gelijk starten en heerlijk gereden. In totaal zon 200 kilometer gereden zaterdag.
Zondag weer willen rijden maar de dame had weer geen zin. Accu is goed vol want ik kan gewoon door blijven starten maar ze wil niet starten.
Niet op gas en niet op benzine. Ze geeft evenetjes een paar slagen en dan stopt ze. En inmiddels weet ik uit ervaring dat wanneer ze niet gelijk start het heel moeilijk gaat worden om haar te overtuigen om toch m,aar mee te werken.
pavang schreef:wolfman schreef:
Als de pekel wegblijft is voor mij het seizoen weer begonnen.
Wolfman, dan moeten we maar weer eens afspreken, en als jij je plaatwerk op wilt gaan knappen kan ik je er misschien wel bij helpen.
Goeten Peter.
Heb jij voorkeur voor een bepaalde avond of spreek je liever in een weekend af Peter?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Misschien kan je de volgende zaken nalopen:
- kijken of je vonk hebt door losse bougie aan bougiekabel te bevestigen bij starten, zoniet of zwak dan bobine checken of kijken of het er goed uitziet onder verdelerkap (vocht!). Maak je bougies eens schoon.
- brandstoftoevoer: LPG: bevriest verdamper niet door te laag KVS niveau? Werken alle veiligheidskleppen? Het kan zijn als je op benzine overschakelt tijdens starten (en lang niet op benzine hebt gereden) dat het een hele tijd duurt voordat je benzine in je carb hebt: check of er benzine uit toevoerslang komt tijdens starten. Is benzinefilter niet verstopt?
Zelf denk ik dat vocht het probleem kan zijn. Wekenlang in de kou buiten is niet goed voor een oude dame.
Brandstof krijgt ze wel want na een tijdje starten is ze verzopen.
Ik ruik dan een sterke gaslucht.
En op benize idem. benzinelucht dan he…
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”















Totaal aantal Berichten: 1425
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Nieuwe bougies, staat je ontsteking goed, is de massa in orde, bobine goed?
had dit vorige week ook niet starten staat ook buiten, dacht ook vocht alles nagelopen nog niet starten.toen heb ik de verdelerkap er weer afgehaald en eens naar het koolstof staafje gekeken,dat was gebroken en bewoog niet soepel.nieuw koolstof staafje plus veertje en starten,geen probleem meer met starten.
Mogelijk verzuipt ie op gas, als gevolg van het contact aan en uit zetten. Probeer in zo’n geval te starten met de lpg/benzine keuze schakelaar in de neutrale stand en het gaspedaal ingetrapt. Als de motor aanslaanneigingen vertoont (dus terwijl je start) de schakelaar van neutraalstand direct schakelen naar de LPG-stand.












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Pierre schreef:Mogelijk verzuipt ie op gas, als gevolg van het contact aan en uit zetten. Probeer in zo’n geval te starten met de lpg/benzine keuze schakelaar in de neutrale stand en het gaspedaal ingetrapt. Als de motor aanslaanneigingen vertoont (dus terwijl je start) de schakelaar van neutraalstand direct schakelen naar de LPG-stand.
Dat denk ik ook.!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Heb jij voorkeur voor een bepaalde avond of spreek je liever in een weekend af Peter?
Wat mij betreft op woensdagen of avonden, en soms op zaterdag.
Heb je al een beetje een idee hoe je, je plaatwerk aan wilt pakken?
Je zou b.v. een set plaatwerk (of de slechtste delen) kunnen kopen die iets beter is (zijn) dan de jouwe en die dan opknappen, zo kan je wel doorrijden.
Groeten Peter.
Woensdagavonden zijn bij al bezet…. ops:
Dat is mijn vaste motorsleutelavond.
Maar eventueel zou ik er wel een paar over kunnen slaan het is tenslotte voor een goed doel.
Zaterdagen kan ik alleen de oneven weken. En dan ben ik ook nog regelmatig weg. Dus dat moeten we even goed uitpuzzelen.
En nee ik heb nog niet nagedacht over het plaatwerk. Het enige dat ik dubbel heb zijn achterspatborden.
Maar eerst wil ik het regengootje en de schelp waar de vulopening zit in orde maken. Deze heb ik al maanden in mijn schuur liggen.
Maar we bespreken dit samen wel als we elkaar live zien.
Zullen we eerst gewoon eens afspreken om lekker bij te kletsen. Misschien dat Mark ook mee wil?
Maar vandaag eerst kijken waarom ze niet meer wil starten.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Net een tijdje aan het controleren geweest.
Er bleek dus bijna geen vonk te zijn. Slechts een hele zwakke. Na het opschuren van de aansluitingen op de bobine, deze waren redelijk groen, een nette vonk.
Maar door al het starten testen en proberen is mijn accu inmiddels erg zwak. Deze staat nu op te laden en ik hoop straks dus weer een ronkende dame te hebben.
Verder ben ik dit afgebroken kabeltje tegen gekomen.
Heeft iemand een idee waar dat naar toe ging en waar dat voor is?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Niet dus. Weer niets!
Vonk controleren en weer bijna geen vonk. ??
Nu weer alles na gelopen maar geen aanleiding kunnen vinden.
Wel vond ik de contactjes binnen in de verdelerkap er niet helemaal fris uitzien. Deze een beetje opgeschuurd en kijk net niet aanslaan maar meer leven als daarvoor.
Nu had ik de verdelerkap vervangen toen ik de dame net gekocht had. De oude had ik netjes bewaard en weer even opgezocht.
Nu viel mij gelijk op dat de oude er veel “degelijker” uitzag.
Ik dacht laat ik eens voor de gein de oude terug monteren.
De oude erop de auto in starten en…..kuche kuch hoets hoest ze doet het!
Zo en nu vind ik dat ze wel een lekkere wasbeurt heeft verdiend.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Held! mooi werk.
misschien ook nog een stukkie toeren… :)!
.komma
Wolfman had jij geen 123 erop ?, dat dacht ik mijn te herinneren ?! .. zo ja is het wel erg snel versleten!
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Een 123 kan wel een slechte verdeelkap hebben, dat heeft verder niets met de 123 zelf te maken.
Ja die 123 zit er nog niet zo lang op.
Maar ik weet eigenlijk niet meer of ik die met of zonder verdeelkap gekocht heb?
ops: Er zit een hele hoop bier tussen dat moment en nu…
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”