




























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
123 wordt nieuw altijd met verdelerkap geleverd in blisterverpakking.
Citroen!
Nou de vreugde was van korte duur.
Na gisteren ook direct gestart te hebben vertikt ze het vandaag weer.
Zaterdag als het weer het toelaat maar weer eens gaan kijken wat de oorzaak zou kunnen zijn.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Balen dat ze ‘t nu weer niet doet.
Wolfman schreef:Verder ben ik dit afgebroken kabeltje tegen gekomen.
Heeft iemand een idee waar dat naar toe ging en waar dat voor is?
Is dat je benzine afsluiter waar het zwarte kabeltje met de blauwe stekker op zit?
In dat geval kan het best wel eens zo zijn dat het afgebroken kabeltje ook op de benzineafsluiter heeft gezeten ( naast het andere kabeltje?)
Dank je. Ik zal zaterdag een kijken.
Het wordt tijd dat de dagen weer langer worden. Vervelend dat je sávonds niets kan doen omdat het donker is.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Wolfman schreef:Dank je. Ik zal zaterdag een kijken.
Het wordt tijd dat de dagen weer langer worden. Vervelend dat je sávonds niets kan doen omdat het donker is.
Ik heb zo’n draadloze led lamp bij de lidl gekocht! perfect!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






























Totaal aantal Berichten: 11896
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ja, die zijn geweldig! Ik heb ‘m al kwijt gemaakt… ops: Had er nou maar een snoer aan gezeten
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!





Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Ik gebruik een spatwaterdicht slagvast TL-armatuur wat ik op mijn werk uit de aanbiedingsbak gevist heb. Snoer van 10 meter eraan geknutseld. Ideaal, slechts 18 watt, 65 cm lang, schijnt maar 1 kant op en geeft een enorme massa licht. Ben er tot nu toe heel tevreden over. Als ik dat ding niet had gehad, was mijn dame nog lang niet gekeurd geweest… en had ik nog wat bekeuringen gehad waarschijnlijk
Wolfman, als je een tijdlang start, haal dan eens 1 bougie eruit. Is ie nat van benzine? Dan heb je ws een ontstekingsprobleem. Is ie droog? dan heb je een brandstoftoevoerprobleem.
Gaat dat losse draadje niet naar een oude condensator BTW? Het is niet goed te zien op de foto, maar als dat zo is dan zou je alles weg kunnen halen, ziet er beter uit en scheelt weer een potentiële storingsbron. Bij mijn bobine zat ook nog een oude condensator inclusief los draadje.
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Ik start altijd op gas. Op benzine heeft ze nooit goed gestart. Na een tijdje starten ruikt ze enorm naar gas. Brandstof krijgt ze dus wel. Ze verzuipt zelfs zeer snel.
Als ze na een start poging niet start zet ik altijd de brandstofkeuze schakelaar in het midden. (net zoals andere mij hier ook aanbeveelde)
Normaal gesproken slaat ze snel aan dan. Maar nu ook niet meer.
Ik heb Robie een pb gestuurd. Ik wil weer samen met hem mijn dame helemaal in orde maken. Technisch gezien dan. De motor een grondige beurt geven en alles weer netjes afstellen. Verder wil ik nu ook wel eens af van het schokkerige remmen. Ik heb geen idee wat nieuwe schijven kosten maar als dat mee valt gaan die er gelijk op.
En ik heb weer speling aan het linker voorwiel. Ik heb ooit het hulpstuurarmpje vervangen door een exemplaar dat ook niet goed was. De speling kwam al na een paar weken terug. Hetzelfde probleem, speling op het verbindings kogeltje.
En als de dame technisch weer helemaal tiptop is ga ik een plan van aanpak maken om het laswerk te laten doen. Eerst de zaken aan het chasis in orde en dat het plaatwerk. Maar nu denk ik alweer te ver vooruit.
Maar er moet dus nog een hele hoop gebeuren aan mijn dame. Ik heb overwogen om haar te verkopen en te gaan sparen voor een beter exemplaar, maar ik ben al te veel aan haar gehecht. En op een aantal rotte plekken na is ze echt zo slecht niet. Beetje bij beetje kom ik er wel.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Wolfman schreef:Verder wil ik nu ook wel eens af van het schokkerige remmen. Ik heb geen idee wat nieuwe schijven kosten maar als dat mee valt gaan die er gelijk op.
Mijn DS remde ook schokkerig, mbv een set slijp-blokken (125 euro! ) kon ik alleen maar tijdelijk verbeteren. Pas toen ik na een zoveelste slijp-actie nwe remblokken a 55 euro monteerde (van een Italiaan op Reims/Citromobile) was het probleem helemaal opgelost!
Slijtblokken zijn nu bijna ‘op’.
Nwe schijven-set kost 84 euro (Chyp)
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
camemBert schreef:Wolfman schreef:Verder wil ik nu ook wel eens af van het schokkerige remmen. Ik heb geen idee wat nieuwe schijven kosten maar als dat mee valt gaan die er gelijk op.
Mijn DS remde ook schokkerig, mbv een set slijp-blokken (125 euro!
) kon ik alleen maar tijdelijk verbeteren. Pas toen ik na een zoveelste slijp-actie nwe remblokken a 55 euro monteerde (van een Italiaan op Reims/Citromobile) was het probleem helemaal opgelost!
Slijtblokken zijn nu bijna ‘op’.![]()
Nwe schijven-set kost 84 euro (Chyp)
Ik neem aan dat jij hier remschijven bedoeld?
Nieuwe remschijven lijkt mij ook beter dan slijpblokken. De schijven zitten er waarschijnlijk al 37 jaar op. Dus vernieuwen is zo slechte optie nog niet.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Vandaag weer bezig geweest om de dame aan het lopen te krijgen.
Vonk was goed, brandstof was er ook maar lopen ho maar.
Uiteindelijk hoop ik de oorzaak gevonden te hebben. En als het waar is dan is het te simpel voor woorden. ops:
De accu.
Na een heleboel vruchteloze sartpogingen kwam mijn buurman even buiten kijken. Zal ik de mijne er even naast zetten en met start kabels proberen?
Ja kunnen we doen zij ik.
Startkabels erop, even wachten zodat mijn dame iets bij kan laden en…...starten.
Ook al lijkt mijn accu voldoende vermogen te hebben om de startmotor rond te laten gaan, blijft er volgens mij niet voldoende kracht over voor een goede vonk.
Van de week eerst maar een nieuwe accu scoren. Al is deze maar net een jaar oud.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Waarschijnlijk krijgt je DS te veel gas bij het starten. Draai de stelschroef in de slang maar eens wat in.
Citroen!















Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Wel onthouden hoeveel slagen je draait voor als je de gas-instelling weer terug moet draaien…...
Succes !
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
DriverD schreef:Waarschijnlijk krijgt je DS te veel gas bij het starten. Draai de stelschroef in de slang maar eens wat in.
Vanmiddag de schroef 2 slagen in gedraaid. Maar zonder effect. Weer niet starten.
Ik ga van de week eerst een nieuwe accu halen en 4 nieuwe bougies.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Ik wil vanavond, mist het weer niet te slecht wordt, nog een keer naar de dame kijken.
Ik heb een accu te leen van iemand en wil nieuwe bougies kopen.
Maar ik kan nu niet kijken welke erin zitten. (ben op mijn werk) en wil ze vanmiddag op weg naar huis kopen.
Kan iemand mij vertellen welk type bougies er precies in horen?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”