30 van de 38
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
   
De Femme Fatale van Wolfman (Verkocht)
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 21 januari 2009 12:19 PM
  [ # 436 ]
ted.kampen schreef:

Met onopgeknapt plaatwerk kun je wel lekker het hele jaar doorrijden: dat is ook fijn. En je ziet wel: ze houden niet van stilstaan. Wink

Ja dat is zeker zo Ted. Maar helaas blijven de startproblemen. Zaterdag met startkabels gestart. Een flink eind gereden. s’avond weer weg, gelijk starten en heerlijk gereden. In totaal zon 200 kilometer gereden zaterdag.
Zondag weer willen rijden maar de dame had weer geen zin. Accu is goed vol want ik kan gewoon door blijven starten maar ze wil niet starten.
Niet op gas en niet op benzine. Ze geeft evenetjes een paar slagen en dan stopt ze. En inmiddels weet ik uit ervaring dat wanneer ze niet gelijk start het heel moeilijk gaat worden om haar te overtuigen om toch m,aar mee te werken.

 

pavang schreef:

wolfman schreef:

Als de pekel wegblijft is voor mij het seizoen weer begonnen.

Wolfman, dan moeten we maar weer eens afspreken, en als jij je plaatwerk op wilt gaan knappen kan ik je er misschien wel bij helpen.

Goeten Peter.

Heb jij voorkeur voor een bepaalde avond of spreek je liever in een weekend af Peter?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 21 januari 2009 12:36 PM
  [ # 437 ]

Misschien kan je de volgende zaken nalopen:

- kijken of je vonk hebt door losse bougie aan bougiekabel te bevestigen bij starten, zoniet of zwak dan bobine checken of kijken of het er goed uitziet onder verdelerkap (vocht!). Maak je bougies eens schoon.
- brandstoftoevoer: LPG: bevriest verdamper niet door te laag KVS niveau? Werken alle veiligheidskleppen? Het kan zijn als je op benzine overschakelt tijdens starten (en lang niet op benzine hebt gereden) dat het een hele tijd duurt voordat je benzine in je carb hebt: check of er benzine uit toevoerslang komt tijdens starten. Is benzinefilter niet verstopt?

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 21 januari 2009 06:16 PM
  [ # 438 ]

Zelf denk ik dat vocht het probleem kan zijn. Wekenlang in de kou buiten is niet goed voor een oude dame.
Brandstof krijgt ze wel want na een tijdje starten is ze verzopen.
Ik ruik dan een sterke gaslucht.
En op benize idem.  benzinelucht dan he…  Laughing

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1425
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 21 januari 2009 06:30 PM
  [ # 439 ]

Nieuwe bougies, staat je ontsteking goed, is de massa in orde, bobine goed?

Profiel  
 
dick ds
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 24-10-2008

Gepost: 21 januari 2009 07:00 PM
  [ # 440 ]

had dit vorige week ook niet starten staat ook buiten, dacht ook vocht alles nagelopen nog niet starten.toen heb ik de verdelerkap er weer afgehaald en eens naar het koolstof staafje gekeken,dat was gebroken en bewoog niet soepel.nieuw koolstof staafje plus veertje en starten,geen probleem meer met starten.

Profiel  
 
Pierre
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 18-12-2007

Gepost: 21 januari 2009 07:21 PM
  [ # 441 ]

Mogelijk verzuipt ie op gas, als gevolg van het contact aan en uit zetten. Probeer in zo’n geval te starten met de lpg/benzine keuze schakelaar in de neutrale stand en het gaspedaal ingetrapt.  Als de motor aanslaanneigingen vertoont (dus terwijl je start) de schakelaar van neutraalstand direct schakelen naar de LPG-stand.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 januari 2009 11:28 AM
  [ # 442 ]
Pierre schreef:

Mogelijk verzuipt ie op gas, als gevolg van het contact aan en uit zetten. Probeer in zo’n geval te starten met de lpg/benzine keuze schakelaar in de neutrale stand en het gaspedaal ingetrapt.  Als de motor aanslaanneigingen vertoont (dus terwijl je start) de schakelaar van neutraalstand direct schakelen naar de LPG-stand.

Dat denk ik ook.!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 22 januari 2009 10:37 PM
  [ # 443 ]

Heb jij voorkeur voor een bepaalde avond of spreek je liever in een weekend af Peter?

Wat mij betreft op woensdagen of avonden, en soms op zaterdag.
Heb je al een beetje een idee hoe je, je plaatwerk aan wilt pakken?
Je zou b.v. een set plaatwerk (of de slechtste delen) kunnen kopen die iets beter is (zijn) dan de jouwe en die dan opknappen, zo kan je wel doorrijden.

Groeten Peter.

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 24 januari 2009 12:25 PM
  [ # 444 ]

Woensdagavonden zijn bij al bezet…. Surprisedops:
Dat is mijn vaste motorsleutelavond.
Maar eventueel zou ik er wel een paar over kunnen slaan het is tenslotte voor een goed doel.  Very Happy

Zaterdagen kan ik alleen de oneven weken. En dan ben ik ook nog regelmatig weg. Dus dat moeten we even goed uitpuzzelen.

En nee ik heb nog niet nagedacht over het plaatwerk. Het enige dat ik dubbel heb zijn achterspatborden.
Maar eerst wil ik het regengootje en de schelp waar de vulopening zit in orde maken. Deze heb ik al maanden in mijn schuur liggen.
Maar we bespreken dit samen wel als we elkaar live zien.

Zullen we eerst gewoon eens afspreken om lekker bij te kletsen. Misschien dat Mark ook mee wil?

Maar vandaag eerst kijken waarom ze niet meer wil starten.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 24 januari 2009 02:03 PM
  [ # 445 ]

Net een tijdje aan het controleren geweest.
Er bleek dus bijna geen vonk te zijn. Slechts een hele zwakke. Na het opschuren van de aansluitingen op de bobine, deze waren redelijk groen, een nette vonk.
Maar door al het starten testen en proberen is mijn accu inmiddels erg zwak. Deze staat nu op te laden en ik hoop straks dus weer een ronkende dame te hebben.

Verder ben ik dit afgebroken kabeltje tegen gekomen.
Heeft iemand een idee waar dat naar toe ging en waar dat voor is?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 24 januari 2009 04:14 PM
  [ # 446 ]

Niet dus.  Evil or Very Mad Weer niets!

Vonk controleren en weer bijna geen vonk. ??  broken
Nu weer alles na gelopen maar geen aanleiding kunnen vinden.
Wel vond ik de contactjes binnen in de verdelerkap er niet helemaal fris uitzien. Deze een beetje opgeschuurd en kijk net niet aanslaan maar meer leven als daarvoor.
Nu had ik de verdelerkap vervangen toen ik de dame net gekocht had. De oude had ik netjes bewaard en weer even opgezocht.
Nu viel mij gelijk op dat de oude er veel “degelijker” uitzag.

Ik dacht laat ik eens voor de gein de oude terug monteren.
De oude erop de auto in starten en…..kuche kuch hoets hoest ze doet het!  dance

Zo en nu vind ik dat ze wel een lekkere wasbeurt heeft verdiend.  happy

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 24 januari 2009 04:56 PM
  [ # 447 ]

Held! mooi werk.

misschien ook nog een stukkie toeren… Sad:)!

.komma

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 25 januari 2009 12:12 PM
  [ # 448 ]

Wolfman had jij geen 123 erop ?, dat dacht ik mijn te herinneren ?! .. zo ja is het wel erg snel versleten!

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 25 januari 2009 12:30 PM
  [ # 449 ]

Een 123 kan wel een slechte verdeelkap hebben, dat heeft verder niets met de 123 zelf te maken.

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 25 januari 2009 01:07 PM
  [ # 450 ]

Ja die 123 zit er nog niet zo lang op.
Maar ik weet eigenlijk niet meer of ik die met of zonder verdeelkap gekocht heb? stupid


Surprisedops: Er zit een hele hoop bier tussen dat moment en nu…

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
 
30 van de 38
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook