2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

Chicje van Rik met motorproblemen
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2953

- C35 2.0 benzine
Gepost: 28 januari 2009 09:19 PM
  [ # 16 ]
RikvdS schreef:
MaartenH schreef:

Ik gok dat de lambda niet de oorzaak is Hilko, maar het gevolg.

Je watertemperatuur wijzer doet wel goed mee? (of heeft een chic die niet?)

Heeft ie niet…

Ah,  dan gok ik op de KVS-temp sensor of het draadje er naar toe,

Meten is weten, hij zit in het thermostaat huis geschroeft, de waarde’s kan iemand je hier wel geven. (niet er uit draaien, dan is je stoep nat)

Ik kan me iets herrineren van 4Kohm koud, en 250 Ohm warm, maar dit is echt een gok. Ik heb er nog wel een voor je, maar die is uit een GTI.

Profiel  

RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 782

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 28 januari 2009 09:27 PM
  [ # 17 ]

Na een eindje rijden gaat echter wel de ventilator draaien. Dat hoor ik namelijk, bij korte ritten is het gewoon stil, maar na wat langer rijden hoor ik een ventilator afslaan als ik hem van het contact haal. En als ik em dan direct weer op contact zet slaat de ventilator weer eventjes aan, blijft draaien en slaat even later weer uit. Kan het dan nog steeds die KVS-temp sensor zijn? Hij weet dan immers wel of de KVS warm is of niet lijkt mij…

Profiel  

MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C35 2.0 benzine
Gepost: 28 januari 2009 09:30 PM
  [ # 18 ]
RikvdS schreef:

Na een eindje rijden gaat echter wel de ventilator draaien. Dat hoor ik namelijk, bij korte ritten is het gewoon stil, maar na wat langer rijden hoor ik een ventilator afslaan als ik hem van het contact haal. En als ik em dan direct weer op contact zet slaat de ventilator weer eventjes aan, blijft draaien en slaat even later weer uit. Kan het dan nog steeds die KVS-temp sensor zijn? Hij weet dan immers wel of de KVS warm is of niet lijkt mij…

De Fan werkt met een bi-metaal schakelaar in de radiator, niet met de themperatuur sensor die de ECU (en het dashboard) gebruiken. Het oranje lampje gebruikt ook weer een andere sensor, deze zit wel ook in het thermostaathuis (2 cm naast de temp sensor), aan de onderkant van het thermostaathuis.

Profiel  

RikvdS
> 700 berichten

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 28 januari 2009 09:38 PM
  [ # 19 ]

Ah oke, ik zal eens kijken of ik de temperatuur-sensor dan kan vinden en eens uitzoeken of het me lukt om de weerstand van het ding te meten bij koude en vooral warme motor. Smile

Profiel  

MaartenH
> 2000 berichten

- C35 2.0 benzine
Gepost: 28 januari 2009 09:44 PM
  [ # 20 ]

Doe dat dan even voor zondag,
Mijn 1.6 automaat had dezelfde sensor als de GTI, waar ik er nog 1 van op zolder heb liggen.

Profiel  

RikvdS
> 700 berichten

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 28 januari 2009 09:55 PM
  [ # 21 ]

Ik doe mn best! Very Happy

Profiel  

RikvdS
> 700 berichten

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 28 januari 2009 11:04 PM
  [ # 22 ]

Ik ben maar vast gaan kijken, maar welke stekker is precies voor die sensor? Als ik voor de auto sta zie ik een aantal stekkers aan de radiator zitten. Van links naar rechts eentje met 5 draden, eentje met 2 draden en eentje met 3 draden. Die met 3 draden vond ik het meest logisch eruit zien. Is dat em ook?

Profiel  

japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3167

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 29 januari 2009 12:08 AM
  [ # 23 ]

Het klinkt een beetje als mijn ex-Chic. En ook toen werden allerlei verschillende mogelijke oorzaken aangedragen (injector, gasklephuis, gaskleppotentiometer, lambda, map-sensor, ECU, luchttemperatuursensor etc. etc.). Maar meer dan een half jaar later is dat nog steeds niet opgelost Razz Ik ken de locatie van de diverse senoren in een Chic inmiddels uit m’n hoofd, dus als je wil kan ik je zondag in Heusden bij een Chic wel e.e.a. aanwijzen Wink

De sensor voor je fan heeft een stekker met 3 draden en zit achterop je radiator. Die stekker opzij is van je KVS-niveau.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  

RikvdS
> 700 berichten

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 29 januari 2009 12:29 AM
  [ # 24 ]

Ja, met jouw Chic is inderdaad een klein drama geweest. Maar had jij ook deze codes in de foutmelding dan? Die van opzij voor het niveau lijkt me dan dus dat ding met 5 draden eruit. Dan blijft de stekker met 2 draden over voor de temperatuur sensor. Smile

Profiel  

japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3167

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 29 januari 2009 12:35 AM
  [ # 25 ]

Code 52 had ik na elke keer dat het MM-lampje begon te branden en hij idd met een soort hik wat vermogen verloor. Code 31 kan ik me zo gauw niet herinneren, en met de bobine heb ik wel gedoe gehad. Er zat een scheur in waardoor het ding last had van stroomlekkage, ik heb er toen een andere opgezet en dat hielp wel wat. Check dus sowieso je bobine goed op scheuren, bijvoorbeeld bij de bevestigingen aan het blok en óók aan de achterzijde die tegen de motor zit.

Verbruikt je Chic ook veel benzine als-ie een tijdje met het MM-lampje heeft gereden? Ruik met lopende motor maar eens bij je uitlaat, als-ie naar benzine stinkt als een bunzing dan klinkt het als een mengselprobleem. En tja, dat kan aan veel dingen liggen, breek me de bek niet los Razz

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  

MaartenH
> 2000 berichten

- C35 2.0 benzine
Gepost: 29 januari 2009 12:59 AM
  [ # 26 ]

Nee, niet bij je radiator, aan de achterkant van op je thermostaat huis, het verlengde van de nokkenas zeg maar en dan rechterkant (als je voor je auto staat en onder de kap kijkt)

Profiel  

RikvdS
> 700 berichten

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 29 januari 2009 01:17 AM
  [ # 27 ]
japv schreef:

Code 52 had ik na elke keer dat het MM-lampje begon te branden en hij idd met een soort hik wat vermogen verloor. Code 31 kan ik me zo gauw niet herinneren, en met de bobine heb ik wel gedoe gehad. Er zat een scheur in waardoor het ding last had van stroomlekkage, ik heb er toen een andere opgezet en dat hielp wel wat. Check dus sowieso je bobine goed op scheuren, bijvoorbeeld bij de bevestigingen aan het blok en óók aan de achterzijde die tegen de motor zit.

Verbruikt je Chic ook veel benzine als-ie een tijdje met het MM-lampje heeft gereden? Ruik met lopende motor maar eens bij je uitlaat, als-ie naar benzine stinkt als een bunzing dan klinkt het als een mengselprobleem. En tja, dat kan aan veel dingen liggen, breek me de bek niet los Razz

Hmmm, van benzine bij de uitlaat weet ik niks. Heb een jaartje geleden (toen de problemen heel erg waren, het is een tijdje weggeweest en nu weer terug) een keer gestaan met een katalysator die letterlijk rood gloeiend stond. (was bang dat de auto in de fik zou gaan, gelukkig niet gebeurd) Maar dat zal vast niet komen doordat hij alle benzine netjes verbrand in de motor…

En ik ga zo ff kijken of ik het thermostaat huis kan vinden. Moet lukken. Smile

Profiel  

MaartenH
> 2000 berichten

- C35 2.0 benzine
Gepost: 29 januari 2009 01:22 AM
  [ # 28 ]

Hier mist dus het thermostaathuis:

Hier ligt het thermostaathuis, met de 2 sensoren er in geschroefd (heet-lampje en temp-meter) Die stekkers zitten dus lekker aan de achterkant.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 29 januari 2009 02:43 AM
  [ # 29 ]

Injectoren gaan ook wel eens kapot; als je mengselproblemen hebt die niet door de ECU worden opgemerkt is dat ook een aardige optie.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

MaartenH
> 2000 berichten

- C35 2.0 benzine
Gepost: 29 januari 2009 11:03 AM
  [ # 30 ]
karel schreef:

Injectoren gaan ook wel eens kapot; als je mengselproblemen hebt die niet door de ECU worden opgemerkt is dat ook een aardige optie.

ik vind het erg appart dat de auto het koud dan wel goed doet.

Profiel  

2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook