32 van de 38
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »

De Femme Fatale van Wolfman (Verkocht)
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5165

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 02 februari 2009 12:45 PM
  [ # 466 ]

Check de tiplijst !

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1061

- CX 2400 Pallas
Gepost: 02 februari 2009 12:55 PM
  [ # 467 ]

Thanks!  Very Happy

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  

bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1452

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 02 februari 2009 09:40 PM
  [ # 468 ]
DriverD schreef:

Waarschijnlijk krijgt je DS te veel gas bij het starten. Draai de stelschroef in de slang maar eens wat in.

Aangezien ik momenteel niet in de DS rijdt, was ik het weer even vergeten hoe ik het normaal doe :
Als je tijdens het starten het gevoel hebt dat de motor verzuipt, zet dan de brandstof schakelaar in de midden-stand (geen benzine / LPG toevoer) en start door. De resterende brandstof wordt gemengd met lucht en aangezien de lucht-aanvoer door gaat en brandstof toevoer niet, wordt je mengsel steeds armer. Als je motor binnen een paar tellen aanslaat, dan was ie verzopen en zodra ie aanslaat de schakelaar meteen weer op LPG zetten Laughing.

Dit is de manier waarop ik het doe, bij onze DS slaat ie meestal binnen een tel aan maar soms net niet, dan werkt deze methode perfect.

Succes !

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  

Wolfman
> 1000 berichten

- CX 2400 Pallas
Gepost: 02 februari 2009 11:57 PM
  [ # 469 ]

Ja zo doe ik het zelf ook altijd. Normaal start ze redelijk goed. Maar als ze niet gelijk start zet ik ook altijd de schakelaar neutraal. Maar helaas helpt het deze keer niet.

Maar bedankt voor de tip.

Trouwens geen tijd gehad meer om bougies te kopen. Ik moest vanmiddag ineens werken op mijn werk, het werd druk.

Moet niet gekker worden zeg. Evil or Very Mad

Wink

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  

Wolfman
> 1000 berichten

- CX 2400 Pallas
Gepost: 03 februari 2009 04:20 PM
  [ # 470 ]
AH1828 schreef:
Wolfman schreef:

Ik moest vanmiddag ineens werken op mijn werk,

Gaat het weer een beetje met je?

Nou ben nog steeds wel erg geschrokken….. Shocked

Maar ik heb ze op het hart gedrukt mij vanmiddag met rust te laten. In de hoop nu wel op tijd bij de plaatselijke auto onderdelen dealer te zijn.

Sjaak de Bollenboer schreef:
Wolfman schreef:

Trouwens geen tijd gehad meer om bougies te kopen. Ik moest vanmiddag ineens werken op mijn werk, het werd druk.

Wat eigenlijk wil zeggen dat je je werk normaal heel goed doet. Als alles dan zo soepel loopt dat je niet of amper hoeft te werken Wink

Ja en als het eens een keer niet zo goed gaat moeten ze naar mijn collega gaan. Maar die is ziek nu….........

Profiel  

Wolfman
> 1000 berichten

- CX 2400 Pallas
Gepost: 04 februari 2009 08:45 PM
  [ # 471 ]

Vanmiddag met het laatste licht nog even de nieuwe bougies gemonteerd.
De leen accu aangesloten en proberen te starten.
Dat hield al heel snel op want de leen accu kreeg de motor bijna niet rond. Zo goed als mijn vriend zij dat hij was was hij dus niet!  Evil or Very Mad

Toen maar even de lader aan mijn eigen accu hangen en na een uurtje proberen te starten. Het lukte bijna! Maar daar heb je niets aan. Na nog een paar pogingen zag ik ineens een rookpluimpje bij de motor vandaankomen. Omdat het al bijna helemaal donker was heb ik niet kunnen zien waar het precies vandaan kwam. Het kwam ergens in de buurt van de hp pomp vandaan. En het stonk vreselijk naar een schroei lucht. Omdat ik toch niet meer goed kon zien ben ik maar gestopt.

Al met al niets opgeschoten maar er zelfs weer een probleem bij. Maar misschien heeft het wel met elkaar te maken. Ergens geen goede massa? Wordt daardoor een kabeltje te heet? Of is het de startmotor?

Het zal tot zaterdag moeten wachten. Heb ik in iedergeval wel de tijd om mijn accu weer goed op te laden.

Profiel  

vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2967

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 04 februari 2009 10:48 PM
  [ # 472 ]

Rookpluimpje komt zo goed als zeker van (de omgeving) van je startmotor. Misschien is de plusdraad losgetrild en zit daar een overgangsweerstand die erg heet wordt als je paar keer de startmotor laat draaien…Startmotor zelf kan wel wat hebben (als die in orde is).

knuffel

Profiel  

Wolfman
> 1000 berichten

- CX 2400 Pallas
Gepost: 07 februari 2009 01:32 PM
  [ # 473 ]

Vanochtend starte ze weer bijna direct. Helaas sloeg ze net niet aan en daarna was het weer over. Ik heb nog een tijdje doorgestart met de schakelaar in neutraal. Ze lijkt dan een paar keer bijna aan te springen maar toch net niet.
Op een gegeven moment zag ik weer wat rook uit de motor ruimte komen. De oorzaak snel gevonden. Het is de startmotor. Die was loei heet. Ik ga straks als de accu weer wat bij geladen is vanaf de min van de accu een startkabel monteren in de buurt van de waterpomp zoals ik in een ander topic gelezen heb.

Maar wat betekend het dat de startmotor zo heet wordt? Startmotor defect?

Profiel  

Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 963

Gepost: 07 februari 2009 01:40 PM
  [ # 474 ]

ligt eraan hoelang je doorstart. Een startmotor is natuurlijk niet gemaakt om heel lang door te starten, vooral die van de dames niet Sad. Daar leidt alles onder.

is het ook zo dat ie bijna aanspringt als je net stopt met starten? Dat zou een richting geven aan je zoektocht.

nog andere details over het startptobleem. Want die hebben we natuurlijk allemaal gehad. kleine details zeggen soms veel.

Hopelijk wordt het weer mooi weer. kun je weer genieten! Wink

.komma

Profiel  

Wolfman
> 1000 berichten

- CX 2400 Pallas
Gepost: 07 februari 2009 02:51 PM
  [ # 475 ]

Het blijft een raar verhaal die dame van mij. Ik had een startkabel op de minpool van de accu gezet. Het andere eind in de buurt van de startmotor. Starten ....... klik!  Shocked Meer niet.
Shit dacht ik nu is de startmotor dus echt kapot. Kabel los gemaakt maar nog steeds alleen klik.
Zwaar ontmoedigd weer onder de motorkap gekeken. Kijken wat ik allemaal moet verwijderen om bij de startmotor te komen.
Weer in de dame gaan zitten en even een schagie gerold om weer wat moet te krijgen. Ik dacht ik probeer het nog een keer. Ik draai de sleutel om en ze start! Shocked
Ik heb mijzelf eerst even geknepen op zeker te zijn dat ik niet droomde maar ze liep echt.

Ik ben nu toch ec ht het spoor bijster. Even dacht ik nog dat er nog meer niet in orde was want ze reageerde nauwelijks op het gas, maar toen bedacht ik mij eigen dat ik de stelschroef in de gasslang twee slagen had dicht gedraaid. Weer twee slagen open en ook dat was verholpen.

Nu maar eerst lekker een stuk gaan rijden, dan kan de accu opladen maar ik zelf ook, en dan verder kijken en denken wat er aan de hand is\was.

Profiel  

bartjes
> 1400 berichten
Totaal aantal Berichten: 1452

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 07 februari 2009 08:09 PM
  [ # 476 ]
Wolfman schreef:

... Starten ....... klik!  Shocked Meer niet.
Shit dacht ik nu is de startmotor dus echt kapot. Kabel los gemaakt maar nog steeds alleen klik.
Zwaar ontmoedigd weer onder de motorkap gekeken. Kijken wat ik allemaal moet verwijderen om bij de startmotor te komen.
Weer in de dame gaan zitten en even een schagie gerold om weer wat moet te krijgen. Ik dacht ik probeer het nog een keer. Ik draai de sleutel om en ze start! Shocked....

Dit heb ik nu ook regelmatig (echter ik rook niet) Laughing. Die klik hoor ik dan vaak met warme motor (als ik nog niet zo lang stil sta). Ik moet er nog achteraan wat er nu aan de hand is. Feit is wel dat ik zo’n 5 jaar terug een Valeo startmotor gemonteerd heb en deze zou dus nog goed moeten zijn ?

Ik hoop trouwens dat ie nu goed blijft starten !

Groetjes, Bart

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  

Wolfman
> 1000 berichten

- CX 2400 Pallas
Gepost: 08 februari 2009 11:46 AM
  [ # 477 ]

Ik ga zelf ook steeds meer richting de electra denken. Toerenteller verlichting doet het ineens niet meer en het klokje staat weer stil.
Ik ga vandaag alle verbindingen losmaken en een beetje opschuren.

Ik had gisteren ook nog de +prop die aan de accupool zit iets aangedraaid. Wie weet was dat wel de oorzaak van alle ellende. Helaas weet ik heel weinig van electronica (ja ik weet zit niet in een DS, maar weet even niet hoe ik het anders moet noemen). Maar zolang je de plus en de min niet bij elkaar zet en er geen breuk in een kabeltje zit moet het werken. Nou dat kan ik zelfs controleren.

Het is hier nu heerlijk weer lekker zonnetje en niet koud dus ik ga vandaag maar weer eens met mijn kop onder de kap.

Waarom doet het kloje het niet meer en is mijn toerenteller verlichting dood. Maar werkt de rest wel?
Eventuele tips waar op te letten zijn zeer welkom.  Very Happy

Profiel  

CLL Martin
> 1400 berichten
Totaal aantal Berichten: 1425

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 08 februari 2009 01:15 PM
  [ # 478 ]

Kan toeval zijn dat je lampje kapot is van de toerenteller? En inderdaad alle verbindingen (vooral massa) in de vaseline zetten, te beginnen met je accu polen. Zelf bij onze moderne auto’s doe ik dat altijd en dat merk je.

Profiel  

Wolfman
> 1000 berichten

- CX 2400 Pallas
Gepost: 09 februari 2009 12:48 PM
  [ # 479 ]

Ik begin het een beetje zat te worden.
Weer een vruchteloze dag zoeken.
Als iemand tips of ideen heeft graag!

Ik zal even wat meer details geven.
Wanneer ik de dame wil starten slaat ze gelijk bijna aan. Een paar klappen en dan niets meer.
Ik zet dan de schakelaar neutraal en start even door. Dan lijkt ze te starten maar toch net weer niet. Na een 4 a 5 keer een seconde of 5 starten en weer even 10 sec wachten begint de startmotor te roken en is deze gloeiend heet.
Wanneer ik er een auto naast zet en startkabels gebruik start ze wel. Niet vlot maar ze doet het.
Vervolgens loopt ze goed. Rageerd goed op het gas en voelt goed sterk aan. Daarna start ze de hele dag.
Tot de volgende dag alles weer van voor af aan begint.

Profiel  

DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10299

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 09 februari 2009 01:45 PM
  [ # 480 ]

Hoe zijn de bobine, verdelerkap, bougies en -kabels? Ontstekingstijdstip?

Citroen!

Profiel  

32 van de 38
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook