Ik heb hier nog wel mooi krachtstroom kabel liggen, dat volstaat wel denk ik?
Toch heb ik eerst de condensator vervangen.. Heb meteen een rondje gereden van een kleine 10 kilometer. Zonder 1 enkele hapering
Dat zijn 2 condensators in bijna 2 maanden….

Totaal aantal Berichten: 1659
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Dan wordt het tijd voor een 123-tje, zou ik denken….PB naar Benjamin en voor 210 euro ben je van alle ellende verlost.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
GW-tje schreef:Dan wordt het tijd voor een 123-tje, zou ik denken….PB naar Benjamin en voor 210 euro ben je van alle ellende verlost.
Ik rijd al 33 jaar met dezelfde condensator, dus zo erg is die ellende nou ook weer niet.
Nou, ik wil toch even kwijt dat mijn ervaring anders is.
De kwaliteit van de condensators lijkt wel slechter geworden de laatste jaren, ze kunnen plotseling de geest geven, ze zijn echt minder betrouwbaar. Ik adviseer lpg-rijders met de conventionele ontsteking altijd een reserve condensator aan boord te hebben. Misschien is het zo dat er een partij van mindere kwaliteit op de markt is geweest, of nog is, en dat zegt de leverancier er nooit bij (“Goh, je bent echt de enige, nog nooit eerder meegemaakt”)
‘t zijn de kosten niet…

Totaal aantal Berichten: 1452
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
repelsteeltje schreef:Nou, ik wil toch even kwijt dat mijn ervaring anders is.
De kwaliteit van de condensators lijkt wel slechter geworden de laatste jaren, ze kunnen plotseling de geest geven, ze zijn echt minder betrouwbaar. Ik adviseer lpg-rijders met de conventionele ontsteking altijd een reserve condensator aan boord te hebben. Misschien is het zo dat er een partij van mindere kwaliteit op de markt is geweest, of nog is, en dat zegt de leverancier er nooit bij (“Goh, je bent echt de enige, nog nooit eerder meegemaakt”)
‘t zijn de kosten niet…
Heb van m’n hardware collega’s vernomen dat er eens iemand is geweest die het recept van zo’n ding gekopieerd heeft van de firma waar hij toen werkte en ze toen voor een lagere prijs zelf is gaan produceren. Alleen zat in dat recept een foutje waardoor deze condensatoren op den duur geen lekken, dit gebeurt ook regelmatig met voedingen van PC’s en dergelijke. Misschien dat het hier ook aan de hand is ?
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Een 123-tje lijkt me ook wel erg fijn inderdaad GW
Ik geef de condensator het voordeel van de twijfel omdat er dit keer een Ducellier aan hing ( dan nog ) maar dan ben ik evengoed al aan mn 3e begonnen in 2 jaar tijd.
Nu heb aldoor nieuwe contactpunten en een condensator bij me..
Als het allemaal werkt is het best wel rock & roll maar heb er al een hoop gesodemieter mee gehad.
Zijn de 123’s wel heel betrouwbaar?
Anders kan je voor dat geld nog wel eeuwen je verdeler bijhouden..
Bedankt!
Nick

Totaal aantal Berichten: 2967
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Ben zelf heel tevreden met 123, sinds 2 jaar…
De condensators lopen ook af als ze ouder worden (en op de plank liggen), waarschijnlijk worden ze al geruime tijd niet meer gemaakt, dus een “nieuwe” is dan al gauw een ‘oude”?
Ik kan echt iedereen een 123-ignition aanbevelen (behalve als je echt een orginaliteits-freak bent, natuurlijk). t’ Is even een investering maar ik rijd er nu 50.000 km. mee zonder enig probleem. De dame start fantastisch, ook als het koud is, en loopt zuiniger (en wij houden van zuinige dames). PB
Rijden als een Godin in Nederland.
Ik sluit me aan bij de vorige sprekers.
Rijdt zelf sinds okt 2007 DS met 1-2-3. Ik heb inmiddels 40.000 km afgelegd en nooit ontstekingsproblemen ervaren.
Moet er volledigheidshalve wel bij zeggen dat ik geen ervaring heb met het rijden met een conventionele ontsteking.
Erict schreef:Ik sluit me aan bij de vorige sprekers.
Rijdt zelf sinds okt 2007 DS met 1-2-3. Ik heb inmiddels 40.000 km afgelegd en nooit ontstekingsproblemen ervaren.
Moet er volledigheidshalve wel bij zeggen dat ik geen ervaring heb met het rijden met een conventionele ontsteking.
Ik ben iets minder enthousiast over de 123:
Lekke radiator gehad, daardoor kwam er water in de 123 en dan doet hij het echt niet meer. UItelkaar gehaald en gedroogd. Groen koper banen schoon gemaakt. Resultaat: de vacuum vervroger die er op zit doet het niet meer en hij is sindsdien ook onbetrouwbaarder geworden. Met een natte Ducelier kan je nog een hele tijd door rijden hoor. Ze hebben de print niet ingegoten en ik maak mij bij de 123 dus wel zorgen over corrosie etc op de lange duur.
Ik blijf bij mijn stelling: heb je een Marchal ontsteking met cassetten: wegdoen en een 123 plaatsen. Heb je een Ducelier: netjes onderhouden, een keer uitelkaar halen om de scharniertjes van de vervroeging goed te smeren, op tijd punten vervangen en € 210 in je zak houden.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Ik ga er af en toe eens wat doekoe voor apart leggen.. lijkt me wel wat
Het is weer zo ver..
Ik had zojuist een ritje gemaakt om lekker warm te worden want ik wil het oliefilter en de olie vervangen.
Na een klein half uurtje rijden voelde ik opeens weer een hapering. En dat bleef.. wel minder als eerst maar irritant aanwezig
Gisteren bij Johan Dekker in De Weere een 123-ontsteking erin laten zetten. Probleem opgelost.
Haperen
Dag allemaal,
Sinds vanmorgen constateer ik weer een hapering bij het rijden.
Het voelt eigenlijk aan alsof ik weer terug in de tijd ben toen ik met de oude ontsteking liep te hannesen.
Bij het optrekken, schakelen van 3 naar 4 en als je bijvoorbeeld afrem en weer met 50 km/h in zn 4 op wil trekken hapert de motor even..
Zoals in het vorige bericht staat beschreven zit er vanaf eind februari een nieuwe 123 ontsteking ingebouwd. Deze verdenk ik er in eerste instantie niet van de oorzaak te zijn.
Vlak voor de 123 heb ik ook de carburateur compleet schoongemaakt en laatst nog een nieuwe benzinepomp erop gezet..
Waar kan ik het beste beginnen om dit te verhelpen?
Bvd.
Nick