Totaal aantal Berichten: 1130
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Arjan Verkade schreef:Zonder veer blijft die dan wel netjes liggen?
Ik mijn geval wel,
Met de veer werd de kap omhoog gedrukt, zonder de veer ligt ie mooi vlak met het scherm
Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bij beter weer ga ik eens naar die arm/veer kijken.
Vanmorgen de nieuwe zonnekleppen erin geschroeft.
Deze blijven tot nu toe prima hangen
Het achterslot ook nog in de olie gezet, nog even afwachten wat het resultaat is, het begon net te regenen dus alles weer snel in elkaar gezet.

- CX 25 GTi Turbo 2
Aangezien mijn achterklep aardig wat roest heeft zal deze een keer vervangen moeten worden.
Weet iemand of er verschil zit tussen een serie 1 en 2 klep?
En hoe zit de spoiler gemonteerd? Is dat op een Klep met andere spoiler nog een beetje netjes erop te monteren?
Zou geen GTi klep waar een andere spoiler op gezeten heeft voor problemen zorgen, dan heb je misschien verkeerde gaten in de klep

Totaal aantal Berichten: 3909
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Arjan Verkade schreef:Aangezien mijn achterklep aardig wat roest heeft zal deze een keer vervangen moeten worden.
Weet iemand of er verschil zit tussen een serie 1 en 2 klep?
En hoe zit de spoiler gemonteerd? Is dat op een Klep met andere spoiler nog een beetje netjes erop te monteren?
Zou geen GTi klep waar een andere spoiler op gezeten heeft voor problemen zorgen, dan heb je misschien verkeerde gaten in de klep
klep serie 1/2 wel iets anders, ivm iets ander (smaller/slanker) sluitmechanisme, kan je dus niet zomaar overzetten.
en geen bevestiging voor zwarte strip onderkant.
mbt bevestiging turbo spoiler:
voorbeeld van mijn toen nog kale achterkant.
2 mini “paddetoeltjes” li, 2 x 2 midden, en 2 rechts.
hierop past 4x een soort plastic hoekprofiel met 1 gat in het opstaande deel, waar die schroeven doorheen passen, kijk maar een in de gaatjes in de achterkant van je spoiler.
de bevestigingen voor een gti spolier zitten dacht ik op een iets andere plek.
evt kan je van parkertjes nieuwe “paddetoeltjes” maken. er zouden er ook zijn die je er op kan puntlassen…..
li / re zit die spoiler vastgeklikt met een profiel tussen scharnier/kofferklep. die voorzichtig demonteren, klemmetjes op profiel breken nogal eens.
in het midden voor grijpt de “tong”/middenstuk van de spoiler om de kofferklep, met 3 lipjes houdt die hem vast. voorzichtig, kunnen afbreken bij demontage. zichtbaar als je kofferklep open is.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

- CX 25 GTi Turbo 2
Jammer, er staat een serie 1 spoiler op Marktplaats in de juiste kleur
Spoiler monteren is dus goed opletten…
Het meest ideale is dus een Turbo klep vinden in de juist kleur
Bedankt voor je uitgebreide antwoord

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Wat is de kleurcode ook alweer?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

- CX 25 GTi Turbo 2
Gris Perlé, code: EVE

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Oh ja… ik ga wel even kijken of ik nog wat heb. Moet morgen toch naar de stalling.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

- CX 25 GTi Turbo 2
Oke super, ik hoor het wel
p.s. mijn pb van pas nog gelezen?

- CX 25 GTi Turbo 2
Net had ik het idee dat de achterbak een beetje vochtig was.
Ook de voorruit en achterruit blijven de hele dag vol condens hangen.
Is het wijs om vochtvreters in de auto te leggen?
Zo ja, welke en waar te halen. Ik zie op internet dat je ze gewoon bij de bouwmarkt kan halen. Is dat voldoende?

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Arjan Verkade schreef:Net had ik het idee dat de achterbak een beetje vochtig was.
Ook de voorruit en achterruit blijven de hele dag vol condens hangen.Is het wijs om vochtvreters in de auto te leggen?
Zo ja, welke en waar te halen. Ik zie op internet dat je ze gewoon bij de bouwmarkt kan halen. Is dat voldoende?
ik ben altijd een beetje argwanend naar CX-en die dampig zijn van binnen…. waar komt ‘t vandaan…..
geen verborgen water entree rond de wielkasten ?
je vloer onder je bodembedekking is droog ?? heb je de vloer thv voetenbereik voor en achter al eens gezien ? zo niet, gewoon eens doen. plastic stripjes thv instap bereik even los en vloerbedekking optillen. een droge aanblik (en even de bodemmat voelen of dit geen natte spons is) geeft in deze een goed/geruststellend gevoel.
nattigheid verdient aandacht…... geen vochtvreter…...
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

- CX 25 GTi Turbo 2
Zover ik tot nu toe heb kunnen voelen is in de auto de vloer overal droog. Maar ik het nog niet alles los gehad.
In de achterbak was er een klein deel van de bekleding wat vochtig. Maar ik snap niet geheel waar dit vandaan komt…
Alle spullen die ern liggen zijn wel droog. Onder de mat voelt het niet nat aan.
Dat de ramen in de auto vochtig zijn zie ik toch als een normaal iets bij een oude auto.

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Arjan Verkade schreef:Zover ik tot nu toe heb kunnen voelen is in de auto de vloer overal droog. Maar ik het nog niet alles los gehad.
In de achterbak was er een klein deel van de bekleding wat vochtig. Maar ik snap niet geheel waar dit vandaan komt…
Alle spullen die ern liggen zijn wel droog. Onder de mat voelt het niet nat aan.Dat de ramen in de auto vochtig zijn zie ik toch als een normaal iets bij een oude auto.
ok ok. als je maar op je hoede bent. als je er op tijd bij bent, valt het meestal wel mee, kun je evt problemen prima aanpakken.
mijn laatste vochtprobleem in de koffer ruimte was een doorgeroeste bumpersteun, dus gat in de vloer/bodem vd kofferruimte, direct achter (rechter) achterlicht. plaatje erin laten lassen en weer verder !!

- CX 25 GTi Turbo 2
Iemand een idee of je een soort interieur filter kan maken bij een CX?
Bij een BX kan je ergens een kous over doen dat dan het grove vuil filtert.
Ik heb het idee dat er nogal wat troep de auto wordt ingeblazen.
Het viel me op dat er in de CX veel meer troep ligt dan in de Xsara, terwijl er minder in de CX wordt gereden (Xsara heeft interieurfilter voor degene die er minder mee bekend zijn). Het ligt ook op plekken waar ik met me voeten niet kom
Het kan misschien op die “pijp” onder de motorkap. Alleen dat is dan wel weer direct onder de kap zelf.

- CX 25 GTi Turbo 2
Vanmidag even langs EJ geweest.
Als doel eerst de Diravi te repareren. Zoals al deed vermoeden was de kabel stuk. Die zag er ook niet al te best meer uit
Het verschil is duidelijk merkbaar. De auto wil nu veel meer rechtdoor dan eerst. Je merkt wel dat je meer aan het stuur moet trekken om een bocht te nemen op hogere snelheid. Ik heb ook het vermoeden dat er iets minder trillingen in de auto zitten, maar daar moet ik nog even meer voor rijden.
Daarna met het ABS systeem bezig geweest, uiteindelijk is de sensor links voor vervangen die bleek niet goed meer te zijn.
De rest van het ABS gedeelte hier: link
De koplampen zijn nu ook voorzien van geel licht
Eigenlijk wil ik de H3 grootlicht lampen ook nog geel maken, liefst zelfs het stadslicht.
Foto’s mogen natuurlijk niet ontbreken.
Meer foto’s: Album
Evan is nog even aan het lassen geweest om de bekende CX klik van de deur wat minder te maken