

























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
30mm boven de nare sierstrip en de l.o. hoek van het plaatje zit 32mm van de linkerkant van de klep.
Maar in 1920 waren ABS plaatjes wat bijzonders, nu er op plakken is wel wat overbodig, maar je moet het zelf weten.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanks voor de maten, eens kijken of dat binnenkort gaat lukken.
Eerst die tape nog regelen…
Ach houd wel van die eigenaardige orginele dingen, nu de ABS werkt mag het plaatje er ook weer op






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Maakt dat zoveel uit dan? Ik denk gewoon Frans-geel…
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Volgens mij is het dat harde geel en niet het Franse geel, om het zo maar te noemen. Dat is gewoon niet meer te krijgen via de handel. Kijk gewoon op CitroMobile wat je kunt scoren.












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
sans-pareil schreef:30mm boven de nare sierstrip en de l.o. hoek van het plaatje zit 32mm van de linkerkant van de klep.
Maar in 1920 waren ABS plaatjes wat bijzonders, nu er op plakken is wel wat overbodig, maar je moet het zelf weten.
Als ik naar de foto kijk op deze pagina: moet het logo wel meer dan 3 cm boven de prachtige strip
Die 32 mm kan wel eens kloppen. Ik vermoed eerder 60 of 80 mm vanaf de strip.
Ook even bij mij eigen klep gekeken, daar kan ik heel licht zien waar het plaatje moet zitten, maar dat is zeker meer als 3 cm boven de strip.
























Totaal aantal Berichten: 5501
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Wow , je bent een echte pietje precies. Maar dat kan ik waarderen
!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nou ja tussen 30 en 60 mm zit natuurlijk nogal een verschil.
Als ik zoiets erop plak moet het wel goed zitten, anders vind ik het zo amateuristisch ops: Inmiddels al zoveel CXen gezien dat de 2 typeplaatjes verkeerd om terug geplaatst zijn na het spuiten van de klep… Kleine moeite om het in 1 keer goed te doen als je de maten weet toch?


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nouja, ik heb ‘t echt nagemeten, op de RV zit er precies 30mm tussen bovenkant strip en onderkant ABS plaatje.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Waarbij Citroën dan een speling geeft van 1 millimeter. Maar ik heb alleen maten van serie 1 plaatjes. Niet van die plaatjes die onder op de klep zitten. Helaas.












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Op deze foto wel duidelijk dat het meer als 3 cm is. Ik denk dat het plaatje zelf al rond de 3 cm hoogte heeft.
Ook op die van Evan zag ik vrijdag dat het meer was, net als op de sporen van mijn eigen.
Als er iemand nog eens een paar minuten over heeft om het op te meten dan heel graag






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Arjan Verkade schreef:Nou ja tussen 30 en 60 mm zit natuurlijk nogal een verschil.
Als ik zoiets erop plak moet het wel goed zitten, anders vind ik het zo amateuristisch
ops: Inmiddels al zoveel CXen gezien dat de 2 typeplaatjes verkeerd om terug geplaatst zijn na het spuiten van de klep… Kleine moeite om het in 1 keer goed te doen als je de maten weet toch?
achterop de laatste folder van ‘89 staat er een die van ons weg rijdt op de snelweg, met zicht op ‘t achterkantje - adieu…..
maar dat is wel een T2, met plaatjes dus op de goede/originele plek. kijk daar even naar !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het lijkt erop dat het plaatje op 2 verschillende plaatsen geleverd is
Net even door me verzameling foto’s gebladerd om te kijken waar ik het plaatje zie zitten. Ik kom het tegen zoals SP zegt ongeveer 3 cm boven de strip. En ik kom het tegen zoals op de foto bij de witte hierboven.
Er zijn zelfs foto’s waar het plaatje rechts geplaatst is (net als bij een BX), maar vraag me af of dat orgineel is
Laten we maar niet gaan zoeken naar de logica
mijn achterklep is niet origineel, ik zou dat niet als referentie gebruiken
CX GTi Turbo 2 - All Black












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Net weer even de kofferbakbekleding eraf gehad om naar het slot te kijken. Deze ging vaak niet mee open of dicht.
Alles nu lekker in de WD40 gezet, daarna ging het slot prima mee, ook op de afstandsbediening
Even een aantal dagen aankijken of dit ook blijft werken.












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zo weer even verder gegaan…
Ook maar even een stukje gereden, de gerepareerde Diravi rijdt toch wel een stuk fijner op de snelweg
Ook op de B wegen heb ik wat meer vertrouwen in de auto (daar gaan de bandjes…)
Tanken viel mee, 1 op 9.5. Dat is toch niet verkeerd aangezien het toch relatief koud is. Groot deel van de tank was nog met koudere temperaturen buiten.
Eindelijk eens de tijd gehad om met een warm blok naar de afstelling te kijken. Bij warme motor liep die altijd boven de 1100 rpm.
Dat heb ik nu terug kunnen draaien naar onder de 900 rpm. De schroef moest toch wel ruim een slag naar beneden.
Volgens mij trilt die nu ook minder stationair, maar dat moet een langere test nog laten blijken of dat echt zo is.
Wordt het verbruik nu nog beter?
Ook even wat parkeer praktijken gedaan, maar met het lage toerental geen nijgingen tot afslaan of andere rare dingen gemerkt.
Hoop maar dat het met een koud blok ook goed gaat.