Totaal aantal Berichten: 27954
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Begon ik bijna overtuigd te raken dat het ABS plaatje lager hoorde te zitten.
Kom ik net deze foto tegen:
Op een oude foto van mij eigen CX heb ik gezien dat het plaatje ook precies op deze plek zat. Ook zie terug te zien aan krasjes op de achterklep
Nu alleen de maten nog

Totaal aantal Berichten: 714
- C5 2.0 Break Exclusive
Mooie werkplaats.. Of staat ze in de woonkamer?
Se concentrer sur l’essentiel

- CX 25 GTi Turbo 2
Dat is niet mijn CX, deze staat bij Timmer in de showroom denk ik

Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Moet ook lager zitten
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Totaal aantal Berichten: 3909
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Arjan Verkade schreef:Begon ik bijna overtuigd te raken dat het ABS plaatje lager hoorde te zitten.
Nu alleen de maten nog
voila !
ws originele positie.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

- C5 2.0 Break Exclusive
Tja, probeer dat maar eens op de mm nauwkeurig op te plakken..

- CX 25 GTi Turbo 2
Als ik op internet rond zoek kom ik ze op beide plekken tegen.
Ik zoek dus deze maten:

Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Die zit te hoohoog!
Arjan Verkade schreef:Als ik op internet rond zoek kom ik ze op beide plekken tegen.
Ik zoek dus deze maten:
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
die op die rode zit zo’n beetje halverwege de hoogte van dat scherm….. dat is een stuk hoger dan die op de de ingescande folder van ernst23….. mijne zat ook meer op de hoogte van de folder.
in een folder van zomer ‘86 voor model ‘87 staat een rode gti turbo (turbo 1 serie 2) met vrij hoge positie ABS plaatje. in de latere folders staat ie zoals ernst23 wat lager, zoals op de mijne ook zat.
(op mijn achterkant heb ik niks terug gemonteerd. is ook wel strak. toen ik laatst een parkeer bonnetje kreeg in duitsland stond er bij merk auto ‘onbekend’ hahahaha)
Arjan Verkade schreef:Als ik op internet rond zoek kom ik ze op beide plekken tegen.
Ik zoek dus deze maten:
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Is het niet zo dat het bouwjaar afhankelijk is waar het plaatje is gemonteerd? Komen alle CX’en eigenlijk allemaal uit dezelfde fabriek of zijn ze op meerdere plaatsen gemaakt?
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

- CX 25 GTi Turbo 2
Laurensvzb schreef:Is het niet zo dat het bouwjaar afhankelijk is waar het plaatje is gemonteerd? Komen alle CX’en eigenlijk allemaal uit dezelfde fabriek of zijn ze op meerdere plaatsen gemaakt?
Zoiets denk ik ook, maar ben er nog niet uit hoe dat precies zit
Een GTi automaat daar zit het automaat plaatje ook hoger, dus daar zal het ABS plaatje altijd wel op de hoge plek zitten anders heb je 2 verschillende plaatjes op 2 verschillende hoogtes.
Nu alleen de maten nu

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Arjan Verkade schreef:Laurensvzb schreef:Is het niet zo dat het bouwjaar afhankelijk is waar het plaatje is gemonteerd? Komen alle CX’en eigenlijk allemaal uit dezelfde fabriek of zijn ze op meerdere plaatsen gemaakt?
Zoiets denk ik ook, maar ben er nog niet uit hoe dat precies zit
Een GTi automaat daar zit het automaat plaatje ook hoger, dus daar zal het ABS plaatje altijd wel op de hoge plek zitten anders heb je 2 verschillende plaatjes op 2 verschillende hoogtes.
Nu alleen de maten nu
volgens mij zitten automatic en abs plaatje niet op de zelfde hoogte bij onze voitures. iemand van hier met zo’n combi ?
en ik zou langs een originele auto rijden, zelf opmeten, dan plaatje plakken en vervolgens ons de positie doorgeven.

- CX 25 GTi Turbo 2
cx25gtit2 schreef:volgens mij zitten automatic en abs plaatje niet op de zelfde hoogte bij onze voitures. iemand van hier met zo’n combi ?
en ik zou langs een originele auto rijden, zelf opmeten, dan plaatje plakken en vervolgens ons de positie doorgeven.
Tja moet je ze wel weten te vinden
Ik houd me ogen open, maar ik heb natuurlijk ook niet altijd een meetlint bij me…
Als ik de maten heb vind je ze hier zeker terug.

- CX 25 GTi Turbo 2
Net de startonderbreker aan de gang gekregen
Meer info:
De auto ook even in de hoogste stand gezet, nu werkt ook het parapluutje weer in het LHM vat. Heerlijk als dingen zichzelf fixen
Ik had het idee dat de veerpoten voor een beetje kraken bij het laten zakken in de laagste stand. Het mag eigenlijk geen naam hebben, maar het laatste stukje gaat langzaam en duurt wat langer.
Ik hoor vaak teflonspray erin spuiten, of is dat een slecht idee?
Bij een BX zitten daar van die mooie gaatjes voor, maar bij de CX zag ik die zo snel niet, of moeten die er wel zitten?

- C5 2.0 Break Exclusive
Arjan Verkade schreef:Ik hoor vaak teflonspray erin spuiten, of is dat een slecht idee?
Teflon is qua smering echt een perfect middel. Het trekt alleen ‘vuil’ aan. Je moet dit wel zien op langere termijn. Ik weet niet welke nadelen zich dan hieraan zullen binden.