35 van de 38
« Eerste  < Vorige 33 34 35 36 37 Volgende >  Laatste »
   
De Femme Fatale van Wolfman (Verkocht)
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 15 februari 2009 05:04 PM
  [ # 511 ]

Om maar positief te beginnen. Ze start!  Very Happy
Maar wel alleen op benzine.
Zodra ze de benzine aangezogen heeft start ze direct.
Ik zet haar voorlopig maar op benzine weg dan zijn de start problemen tenminste verleden tijd.
Nu dan uit gaan zoeken waarom ze niet meer op gas wil staten.

Zodra ze gestart is en eventjes loopt zet de schakelaar neutraal en wact tot de motor bijna afslaat. Dan zet ik de schakelaar op gas en heb vervolgens een seconde of 20 moeitje om haar te laten lopen. Een heel klein beetje gas is nodig zodat ze niet afslaat. Te veel dan smoort ze te weinig dan slaat ze af. Waarna ze vervolgens wel direct weer start op gas.
Maar pas na zo’n seconde of 20 loopt ze netjes op gas. Daarna heb ik totaal geen problemen meer. Ze zoeft over de weg en loopt echt heel netjes.
Gisteren kreeg ik nog een compliment van een kenner hoe netjes het motortje loopt.  Cool

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 februari 2009 05:05 PM
  [ # 512 ]

Ik denk dat er weinig klopt van de gas-afstelling… heb je het co op gas al gemeten? ( of laten meten..) Kleppen zijn goed gesteld neem ik aan?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 15 februari 2009 05:33 PM
  [ # 513 ]

Kleppen zijn zon 3 a 4 duizend kilometer geleden gesteld.
En nee ik heb nog nooit co gemeten van gas.
Het enige waar ik aan heb zitten draaien is de stelschroef in de slang.
Die staat nu iets verder open dan eerst.
Want ik kwam erachter dat toen ik de schroef nog verder open draaide het toerental opliep.
Ik heb de schroef zo gesteld dat het toeren tal het hoogst was en toen een halve slag terug. Zoals ik op dit forum gelzen heb.
Maar ik kan me niet echt voorstellen dat dit zoveel invloed op het starten heeft.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 februari 2009 05:36 PM
  [ # 514 ]

Zeker heeft dit invloed: als je aan de kraan in de slang gaat draaien verloopt de hele afstelling en moet je de stelschroef op de verdamper ook opnieuw gaan afstellen… anders staat ie veels te rijk en verzuipt ie direct bij het starten op gas…

Afstel gegevens voor lpg: stationair ca 1,5-2,0% CO bij 800-1000 toeren, af te stellen op de verdamper.

Dan op toeren: bij 2500-2700 toeren tussen 1 en 1,5/2,0 % CO. Af te stellen met de schroef in de slang.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4973
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 15 februari 2009 06:16 PM
  [ # 515 ]

Waterman heeft gelijk, bij een conventionele LPG installatie is de afstelling cruciaal voor het goed starten. Ik heb al ruim 30 jaar een Necam LPG installatie op mijn Jag en ik heb dit nog nooit bij andere auto’s gezien:

 

Tussen de carburateurs en het spruitstuk zit een plaat van ongeveer een halve centimeter dik welke is doorboord met kanalen en in het centrum zit een gat ter grootte van dat van de carbutareur, maar met een venturi welke de opening een heel klein beetje kleiner maakt. Boven op die plaat zit het ventiel wat je kunt zien, hierin zit een rol welke in het midden een V-naad heeft en die rol wordt bediend vanaf de as welke de smoorkleppen opent. Dat is heel exact af te stellen en de Jag start op LPG net zo makkelijk als op benzine, soms gaat hij geen hele slag rond of hij loopt al.

Op de grote verdamper (tot 450 pk) zitten helemaal geen stelschroeven en de dikke slang welke naar de inlaat gaat spltst zich in twee iets dunnere slangen welke je ziet op de ventielen.

Ik heb ook niet de indruk dat de motor op LPG minder presteert dan op benzine en wat mij betreft is dit een ideaal systeem, ik heb er ook in meer dan 30 jaar nog nooit een probleem mee gehad.

Ik vraag me af of het nog ergens zou zijn te vinden, lijkt me ook ideaal voor een DS.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 februari 2009 06:20 PM
  [ # 516 ]

Die necam-installatie van Han is héél mooi, maar voor een DS niet per sé noodzakelijk. Ik heb ze vaak op volvo’s 240 met turbo-troep gezien. Dat was in die auto’s ook écht de enige manier om lpg te rijden…

Maar, nogmaals, zo’n systeem heeft onze Wolfman niet nodig op z’n D’tje..
De juiste afstelling echter wél! Wink

@Han S: Moet jij niet eens in mijn sm komen rijden? Ik wil namelijk wel eens weten of zo’n xj leuk is Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4973
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 15 februari 2009 07:19 PM
  [ # 517 ]

@Han S: Moet jij niet eens in mijn sm komen rijden? Ik wil namelijk wel eens weten of zo’n xj leuk is

Ik weet niet hoe groot je bent, maar zo’n series 1 SWB is geen auto voor lange mensen want dan zit je klem.

Ik heb er net een andere motor in gehesen, een series 3 welke grotere inlaatkleppen heeft en 4.2 liter inhoud. Een motor die gewend was aan injectie, maar het nu doet met carburateurs. Dat is een brute motor met erg veel vermogen onderin en hij moet ergens tussen de 200 en 250 pk kunnen leveren.

Voor het draadje met foto’s moet je even   hier kijken.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 februari 2009 10:03 PM
  [ # 518 ]

Ik heb je draadje even bekeken Han. Ziet er strak uit!  O ja, 1m80 zal wel gaan toch? Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4973
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 15 februari 2009 10:31 PM
  [ # 519 ]

Dat lukt net, maar veel langer moet je niet zijn want dan zit je met je hoofd tegen het dak aan.

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 15 februari 2009 11:18 PM
  [ # 520 ]
waterman771 schreef:

Zeker heeft dit invloed: als je aan de kraan in de slang gaat draaien verloopt de hele afstelling en moet je de stelschroef op de verdamper ook opnieuw gaan afstellen… anders staat ie veels te rijk en verzuipt ie direct bij het starten op gas…

Afstel gegevens voor lpg: stationair ca 1,5-2,0% CO bij 800-1000 toeren, af te stellen op de verdamper.

Dan op toeren: bij 2500-2700 toeren tussen 1 en 1,5/2,0 % CO. Af te stellen met de schroef in de slang.

Ok verhaal is duidelijk, maar de uitvoering onmogelijk voor mij aangezien ik de apparatuur niet heb.
Het lijkt mij zeer goed mogelijk dat ze gelijk verzuipt op gas gezien de symptomen. Ik zal iedere dag de schroef eerst een halve slag dichtdraaien voordat ik start. Kijken of dat effect heeft.
Maar ik denk dat ik haar ook maar eens een keer naar een echte expert moet brengen. Even alles doormeten en nakijken.
Misschien laat ik haar gelijk wel een grote beurt geven. Het blijft toch waardeloos zoiets langs de straat te doen.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 februari 2009 10:30 AM
  [ # 521 ]

Je kunt gewoon aan een gasboer, of desnoods iedere garage “op de hoek” vragen of ze met hun co meter het lpg-gebeuren even voor je willen afstellen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 16 februari 2009 07:01 PM
  [ # 522 ]

Vanochtend koste het wel weer wat moeite maar ze starte wel. Nog steeds op benzine dat wel.
Ik heb de schroef in de slang weer een halve slag dicht gezet.

Verder heb ik de massakabel vervangen voor een dikkere. Nieuwe aansluitingen erop en daar waar hij aan de takelhaak vast zit goed opgeschuurd. De hele dag starte ze bij de eerste slag.
Maar de echte test komt morgen pas.

En ik zal van de week tijd vrij maken om even langs een gasboer te rijden om het een en ander af te laten stellen.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4973
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 16 februari 2009 08:56 PM
  [ # 523 ]

In mijn Jaguar tanks zit geen benzine en hij start altijd direct op LPG. Tot op een keer dat het echt moeilijk ging en ik begon te denken dat er wat met de verdamper aan de hand was.

Ook als hij een nacht onder de lader had gestaan was het starten moeilijk, terwijl de startmotor goed rondging.
Op een gegeven moment startte ik met het portier open en zag dat de binnenverlichting tijdens het starten bijna uit ging, een soort van ritmisch dimmen.

Ik dacht ‘shit’ en heb meteen een nieuwe accu gehaald, zo’n Bosch met extra power en het probleem was vanaf dat moment voorbij. Nieuw accu er in en hij liep weer meteen. Kijk eens naar de accu, LPG heeft een veel betere vonk nodig.

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 16 februari 2009 09:07 PM
  [ # 524 ]

Mijn accu was een van de eerste verdachte. Een tijd heb ik gedacht dat het daar in zat. Maar het zit (zat) waarschijnlijk in de bedrading. In iedergeval was de massa niet in orde.
Sinds ik vanmiddag een nieuwe dikkere massa kabel heb gemonteerd doet ineens mijn klokje het ook weer.
Maar helaas kan ik altijd maar een keer per dag testen. Alleen de eerste keer. Als ze eenmaal gelopen heeft start ze de hele dag gewoon goed.

Dus morgen nog eens proberen.
Wat mij wel opvalt is dat zij sinds de laatste paar dagen sterker lijkt. Als ik nu het gas goed intrap komt ze harder van haar plek dan eerst. Het is maar een gevoel, maar ze lijkt gewoon net wat beter te lopen.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 17 februari 2009 04:41 PM
  [ # 525 ]

dance Vandaag starte ze redelijk vlot op gas!
Ik denk dus het probleem boven water te hebben.
Uiteindelijk denk ik dat er meerdere oorzaken waren.
Ten eerste de verdeelkap. Met de oude verdeelkap er weer op starte ze in iedergeval weer met startkabels.
Ten tweede de startmotor.
Omdat deze niet voldoende vermogen had kreeg ik de dame niet gestart. Na het monteren van een Nieuwe Valeo starte ze wel zij het zeer moeizaam en enkel op benzine.
En als derde en ik denk de meest belangrijke oorzaak geen goede massa.
Sinds ik de kabel vervangen heb en de contacten goed opgeschuurd hebt lijkt alles ineens veel beter te werken. Klokje doet het weer en ze start weer op gas!

Nu nog de dame eens netjes af laten stellen en een beurtje laten geven bij Konijnendijk. Zelf kan ik die beurt natuurlijk ook wel doen, maar het lijkt mij goed om er eens een profesional naar te laten kijken. Plus dat ik het zon gehannes vind op op straat je olie te verversen. Ik heb al eens de straat behoorlijk vervuild hier toen ik mijn benzine tank eruit haalde. Er kwam toch nog een behoorlijke scheut benzine uit toen ik hem kantelde om eruit te tillen. Ik ben toen een half uur bezig geweest om de straat weer netjes schoon te schrobben en de hele buurt stonk naar benzine. En ik wil de goowil van de buurt niet verspelen. Want laten we eerlijk zijn het is voor de buurt niet zo fijn als er altijd iemand aan zijn oude wagen aan het sleutelen is op straat. Het geeft toch overlast.

En ik laat gelijk even slijtblokjes plaatsen door Konijnendijk. Toch maar geen nieuwe schijven want inmiddels weet ik wat daar allemaal voor komt kijken. Surprisedops:

En voorlopig als laatste ben ik met redelijke spoed op zoek naar een linker voordeur. De mijne is zo rot dat ze scheef gaat hangen. Ik dacht het nog wel bij te kunnen stellen maar ze heeft gewoon geen body meer. Ze zakt door. Dus als iemand nog een redelijk exemplaar heeft liggen voor weing. Very Happy Kleur en uiterlijk maakt niet uit. Als hij maar niet rot is. Want zon deur heb ik al!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
 
35 van de 38
« Eerste  < Vorige 33 34 35 36 37 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook