Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Kleur is hartstikke speciaal!

Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Het is natuurlijk vooral dat ik zeker weet dat ik voor €3000 een auto voor de deur kan hebben staan waar ik net zo gelukkig van word.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
je wordt toch echt gelukkiger van een turbo dan van een gewoon GTI model !
en ook heel gelukkig van het water naar de zee dragen (ofwel accijns naar de belastingdienst). Maar ik vind het wel knap dat je ondertussen al 39 pagina vol hebt en nog steeds geen CX voor de deur!
CX GTi Turbo 2 - All Black
Evan schreef:: Maar ik vind het wel knap dat je ondertussen al 39 pagina vol hebt en nog steeds geen CX voor de deur!

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
l.wenting schreef:Evan schreef:: Maar ik vind het wel knap dat je ondertussen al 39 pagina vol hebt en nog steeds geen CX voor de deur!
![]()
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 8165
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Zo zie je maar weer hoe leuk sommige draadjes zijn en hoe wij toch allemaal meeleven!
Ree, ik heb deze CX niet voorbij zien komen in de lijst alternatieven. Kleur is wat minder natuurlijk.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik had hem al we gezien, maar ik word er gewoon niet zo warm van als degene uit mijn lijstje…
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Deze valt af wegens:
- te ver weg
- prestige, ws dus met automaat
- vinyl dak
maar hij mag toch mijn draadje nog even opfleuren
Raar dat ie een verchroomde spiegel heeft in 1984 en je verwacht ook een rechter buitenspiegel. En waarom zetten die fransen hun auto altijd in de hoogste stand voor een advertentie.
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 714
- C5 2.0 Break Exclusive
Geen automaat dus?
Se concentrer sur l’essentiel

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Voor mij niet . Deze is hoogstwaarschijnlijk met, maar dat staat niet in de advertentie…
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

- C5 2.0 Break Exclusive

Totaal aantal Berichten: 2511
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
Archi schreef:Dat zei ik ‘vroegah’ ook altijd.. wat zeg ik? Ik riep luidskeels: Automahaat?? Ik? Hahahahaha… Totdat ik er een dag in reed
ops:
Voor mij geen handbak meer..
Je hebt wel automaat en automaat he. Ik heb ook een tijdje automaat gereden met een BX, en dat beviel eigenlijk wel heel erg goed, afgezien van de hoge toeren op de snelweg. En dat laatste kan dus een reden zijn om geen automaat te willen.
Ik heb ook wel eens in een CX automaat gereden, en dat wordt dus ook toch wat rumoerig boven de 100 kmh…
Moderne 4- of meertraps automaten daarentegen… Doe mij die maar…

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
In principe wil ik graag een automaat. Ik hou van rijden in een automaat. Ik rij echter 99% van de tijd snelweg en daar wil ik met zo min mogelijk toeren rijden; dat gaat niet samen met de CX automaat. Vandaar geen automaat in mijn CX.
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

- C5 2.0 Break Exclusive
Ik heb iig geleerd dat je met een automaat ook best 2500 toeren kan blijven rijden en dan rijd ik heus geen 40km per uur.. En op de snelweg probeer ik onder de 3000 toeren te blijven (ca. 110km/uur). Dat is hier in het zuiden toch al nauwelijks haalbaar
Se concentrer sur l’essentiel

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Hier kan ik me helemaal in vinden:
sans-pareil schreef:Om dan maar weer even echt on topic te komen, de automaten. Ze hebben maar drie versnellingen, dus (te) veel toeren op snelheid. Ze gaan minder lang mee dan een handbak. Ze verbruiken meer (geen lockup).
Verder is er weinig op aan te merken. Het is voorkeur natuurlijk, ik houd niet van automaten (hangt er mee samen dat ik naar werk niet in de file sta natuurlijk, maar goed), maar mijn grootste bezwaar is de herrie bij 130. Teveel toeren.
Ik denk dat het veel met voorkeur te maken heeft wel/geen automaat. Voor mij is de doorslaggevende reden om geen automaat te willen die hoge toeren op snelheid (op een motor die niet voor hoge toeren is gemaakt).
Als je die toeren op snelheid niet erg vindt, of toch niet harder wilt dan 100, dan zou ik niet echt een goede reden weten om een automaat echt af te raden, mits je natuurlijk een goeie vindt.
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi