























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
par eXeMple! schreef:Turbo en dash met kattenogen sluit elkaar uit imho.
Klopt. Voor een turbo zou ik die wens laten varen
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Deze lijkt op die van EJ… Helaas ook boven mijn budget.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Ree schreef:Voor degene die er later bij zijn gekomen, mijn lijstje met eisen/wensen:
[list]- Hard, redelijk goed plaatwerk
- Type 1 (mooier, maar ik wil ook belasting-vrij)
- Berline
- 2.4 (na ‘80) of 2.5 GTi, eventueel vroege turbo
- Geen C-matic of automaat
- Geen LPG
- Geen saaie kleur (dus niet grijs) of suf interieur
- Geen prestige
- Geen vinyl
- Dash met katteogen
[/list:u]
Dus…Komt u maar!
Ree
Je vergeet er nog één; Geen schuidak.
Overigens, de 40 al gepasseerd



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
par eXeMple! schreef:Turbo en dash met kattenogen sluit elkaar uit imho. Turbo heeft altijd wijzerplaten, ook in serie 1.
: Oh?
Edit: Dat kwam natuurlijk pas in 84, dus zit je met dat tussenmodel met ‘gewone’ klokken. Het is allemaal nieuw voor mij. ops:
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
[list]- Hard, redelijk goed plaatwerk
- Type 1 (mooier, maar ik wil ook belasting-vrij)
- Berline
- 2.4 (na ‘80) of 2.5 GTi, eventueel vroege turbo
- Geen C-matic of automaat
- Geen LPG
- Geen saaie kleur (dus niet grijs) of suf interieur
- Geen prestige
- Geen vinyl
- Geem schuifdak
- Dash met katteogen
[/list:u]
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Die type 2 is gewoon een ontzettend slechte advertentie. Met deuken en zonder wielplaten: ziet er NIET uit!
Car-Outlet is wel een CX kenner; ik heb hem gesproken op het lustrum van de CCNL geloof ik. Die weet wat hij verkoopt….
Schuifdak hoeft niet een no-go te zijn wat mij betreft; Het schuifdak in mijn GTi is keihard, of heb ik nu gewoon ontzettend mazzel gehad?
Ik geniet er elke dag van, alstie tenminste zou rijden
Ree schreef:[list]- Hard, redelijk goed plaatwerk
- Type 1 (mooier, maar ik wil ook belasting-vrij)
- Berline
- 2.4 (na ‘80) of 2.5 GTi, eventueel vroege turbo
- Geen C-matic of automaat
- Geen LPG
- Geen saaie kleur (dus niet grijs) of suf interieur
- Geen prestige
- Geen vinyl
- Geem schuifdak
- Dash met katteogen
[/list:u]
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ree schreef:Deze lijkt op die van EJ… Helaas ook boven mijn budget.
Ree
Zijn ze wel boven budget?
In Frankrijk ben je bereid 3000 euro uit te geven. In de praktijk wordt dat voor de droom CX zo 3500
Dan moet je hem nog vervoeren, nachtje(s) hotel, importeren, APK + opknappen. Dan zit je toch ook zo aan de 4700 euro alles bij elkaar?
Stel je dat eerst nog een keer bij een CX gaat kijken die het wordt, dan ben je die kosten ook nog eens kwijt (benzine en hotel e.d.)
Als je hier in Nederland een Turbo tussenmodel kan kopen (wat eigelijk je ideale uitvoering is al ik het zo lees ) met misschien wel garantie dan lijkt me dat een mooie deal. Geen gedoe met Franse papieren, RDW, etc etc…
Arjan Verkade schreef:
Zijn ze wel boven budget?
In Frankrijk ben je bereid 3000 euro uit te geven. In de praktijk wordt dat voor de droom CX zo 3500
Dan moet je hem nog vervoeren, nachtje(s) hotel, importeren, APK + opknappen. Dan zit je toch ook zo aan de 4700 euro alles bij elkaar?
Stel je dat eerst nog een keer bij een CX gaat kijken die het wordt, dan ben je die kosten ook nog eens kwijt (benzine en hotel e.d.)Als je hier in Nederland een Turbo tussenmodel kan kopen (wat eigelijk je ideale uitvoering is al ik het zo lees
) met misschien wel garantie dan lijkt me dat een mooie deal. Geen gedoe met Franse papieren, RDW, etc etc…
Je begrijpt het verkeerd Arjan.
Ree zijn budget voor de auto is 3000 euro. Die overige 1700 (of meer) gaat ten laste van zijn vakantiebudget.
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik ga in FR geen €3000 voor een CX betalen. Ik zoek tot een vraagprijs van €3000. Die krijg je echt wel voor €2500 mee, en ik laat hem staan als ik hem vervolgens niet voor €500 gekeurd voor de deur kan hebben staan. Met een vraagprijs van €2000 heb ik natuurlijk een stuk meer speling om hem onder handen te (laten) nemen.
En in dat geval kunnen er nog wel twee hotel overnachtingen à €40 vanaf
Dus ja, dit turbo’s zijn boven budget. Misschien niet meer als mijn XM verkocht is
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké dan wordt 4700 beetje boven budget
Houd de Nederlandse websites ook in de gaten, ook hier staan soms leuke auto’s voor weinig








Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Arjan Verkade schreef:Houd de Nederlandse websites ook in de gaten, ook hier staan soms leuke auto’s voor weinig
Psies:
Wel geen type 1, maar toch.. Je maakt het ons wel erg moelijk..
En deze heeft veel werk nodig.. Helaas LPG.. het is dat ik er geen plaats voor heb..
En bij mij om de hoek.. met helaas een automaat:
Se concentrer sur l’essentiel












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Een groene Turbo 2, zo zijn ze volgens mij nooit geleverd
Jammer dat er geen foto’s bij staan..








Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Arjan Verkade schreef:Jammer dat er geen foto’s bij staan..
Snap ik ook niet.. Met foto verkoopt ook 10x beter..
Se concentrer sur l’essentiel
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Bij de prijs van een type 2 moet je niet vergeten de belasting die je moet gaan betalen op te tellen. Vooral als ie van 87 of later is, dan zit het er dik in dat ie nooit belastingvrij gaat worden
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi