3 van de 13
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Gebroken pen bij zoeken ontstekingstijdstip!
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 12 februari 2009 07:11 PM
  [ # 31 ]

Ik heb hier nog wel mooi krachtstroom kabel liggen, dat volstaat wel denk ik?

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 12 februari 2009 09:12 PM
  [ # 32 ]

Toch heb ik eerst de condensator vervangen.. Heb meteen een rondje gereden van een kleine 10 kilometer. Zonder 1 enkele hapering Smile
Dat zijn 2 condensators in bijna 2 maanden….  Confused

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 12 februari 2009 11:26 PM
  [ # 33 ]

Dan wordt het tijd voor een 123-tje, zou ik denken….PB naar Benjamin en voor 210 euro ben je van alle ellende verlost.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4973
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 13 februari 2009 12:10 AM
  [ # 34 ]
GW-tje schreef:

Dan wordt het tijd voor een 123-tje, zou ik denken….PB naar Benjamin en voor 210 euro ben je van alle ellende verlost.

Ik rijd al 33 jaar met dezelfde condensator, dus zo erg is die ellende nou ook weer niet.

Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 428
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 13 februari 2009 12:45 AM
  [ # 35 ]

Nou, ik wil toch even kwijt dat mijn ervaring anders is.

De kwaliteit van de condensators lijkt wel slechter geworden de laatste jaren, ze kunnen plotseling de geest geven, ze zijn echt minder betrouwbaar. Ik adviseer lpg-rijders met de conventionele ontsteking altijd een reserve condensator aan boord te hebben. Misschien is het zo dat er een partij van mindere kwaliteit op de markt is geweest, of nog is, en dat zegt de leverancier er nooit bij (“Goh, je bent echt de enige, nog nooit eerder meegemaakt”)
‘t zijn de kosten niet…

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 13 februari 2009 02:32 AM
  [ # 36 ]
repelsteeltje schreef:

Nou, ik wil toch even kwijt dat mijn ervaring anders is.

De kwaliteit van de condensators lijkt wel slechter geworden de laatste jaren, ze kunnen plotseling de geest geven, ze zijn echt minder betrouwbaar. Ik adviseer lpg-rijders met de conventionele ontsteking altijd een reserve condensator aan boord te hebben. Misschien is het zo dat er een partij van mindere kwaliteit op de markt is geweest, of nog is, en dat zegt de leverancier er nooit bij (“Goh, je bent echt de enige, nog nooit eerder meegemaakt”)
‘t zijn de kosten niet…

Heb van m’n hardware collega’s vernomen dat er eens iemand is geweest die het recept van zo’n ding gekopieerd heeft van de firma waar hij toen werkte en ze toen voor een lagere prijs zelf is gaan produceren. Alleen zat in dat recept een foutje waardoor deze condensatoren op den duur geen lekken, dit gebeurt ook regelmatig met voedingen van PC’s en dergelijke. Misschien dat het hier ook aan de hand is ?

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 13 februari 2009 03:15 AM
  [ # 37 ]

Een 123-tje lijkt me ook wel erg fijn inderdaad GW

Ik geef de condensator het voordeel van de twijfel omdat er dit keer een Ducellier aan hing ( dan nog ) maar dan ben ik evengoed al aan mn 3e begonnen in 2 jaar tijd.

Nu heb aldoor nieuwe contactpunten en een condensator bij me..
Als het allemaal werkt is het best wel rock & roll maar heb er al een hoop gesodemieter mee gehad.

Zijn de 123’s wel heel betrouwbaar?
Anders kan je voor dat geld nog wel eeuwen je verdeler bijhouden..

Bedankt!
Nick

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 13 februari 2009 10:17 AM
  [ # 38 ]

Ben zelf heel tevreden met 123, sinds 2 jaar…
De condensators lopen ook af als ze ouder worden (en op de plank liggen), waarschijnlijk worden ze al geruime tijd niet meer gemaakt, dus een “nieuwe” is dan al gauw een ‘oude”?

knuffel

Profiel  
 
Pieter Bas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 03-04-2006

Gepost: 13 februari 2009 11:10 AM
  [ # 39 ]

Ik kan echt iedereen een 123-ignition aanbevelen (behalve als je echt een orginaliteits-freak bent, natuurlijk). t’ Is even een investering maar ik rijd er nu 50.000 km. mee zonder enig probleem. De dame start fantastisch, ook als het koud is, en loopt zuiniger (en wij houden van zuinige dames). PB

Rijden als een Godin in Nederland.

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 13 februari 2009 01:04 PM
  [ # 40 ]

Ik sluit me aan bij de vorige sprekers.

Rijdt zelf sinds okt 2007 DS met 1-2-3. Ik heb inmiddels 40.000 km afgelegd en nooit ontstekingsproblemen ervaren.

Moet er volledigheidshalve wel bij zeggen dat ik geen ervaring heb met het rijden met een conventionele ontsteking.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2989
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 13 februari 2009 01:56 PM
  [ # 41 ]
Erict schreef:

Ik sluit me aan bij de vorige sprekers.

Rijdt zelf sinds okt 2007 DS met 1-2-3. Ik heb inmiddels 40.000 km afgelegd en nooit ontstekingsproblemen ervaren.

Moet er volledigheidshalve wel bij zeggen dat ik geen ervaring heb met het rijden met een conventionele ontsteking.

Ik ben iets minder enthousiast over de 123:
Lekke radiator gehad, daardoor kwam er water in de 123 en dan doet hij het echt niet meer. UItelkaar gehaald en gedroogd. Groen koper banen schoon gemaakt. Resultaat: de vacuum vervroger die er op zit doet het niet meer en hij is sindsdien ook onbetrouwbaarder geworden. Met een natte Ducelier kan je nog een hele tijd door rijden hoor. Ze hebben de print niet ingegoten en ik maak mij bij de 123 dus wel zorgen over corrosie etc op de lange duur.
Ik blijf bij mijn stelling: heb je een Marchal ontsteking met cassetten: wegdoen en een 123 plaatsen. Heb je een Ducelier: netjes onderhouden, een keer uitelkaar halen om de scharniertjes van de vervroeging goed te smeren, op tijd punten vervangen en € 210 in je zak houden.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 13 februari 2009 02:52 PM
  [ # 42 ]

Ik ga er af en toe eens wat doekoe voor apart leggen.. lijkt me wel wat

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 14 februari 2009 05:54 PM
  [ # 43 ]

Het is weer zo ver..  Mad
Ik had zojuist een ritje gemaakt om lekker warm te worden want ik wil het oliefilter en de olie vervangen.

Na een klein half uurtje rijden voelde ik opeens weer een hapering. En dat bleef.. wel minder als eerst maar irritant aanwezig

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 28 februari 2009 11:55 AM
  [ # 44 ]

Gisteren bij Johan Dekker in De Weere een 123-ontsteking erin laten zetten. Probleem opgelost.
Top

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 05 juni 2009 04:18 PM
  [ # 45 ]

Haperen

Dag allemaal,

Sinds vanmorgen constateer ik weer een hapering bij het rijden.
Het voelt eigenlijk aan alsof ik weer terug in de tijd ben toen ik met de oude ontsteking liep te hannesen.

Bij het optrekken, schakelen van 3 naar 4 en als je bijvoorbeeld afrem en weer met 50 km/h in zn 4 op wil trekken hapert de motor even..

Zoals in het vorige bericht staat beschreven zit er vanaf eind februari een nieuwe 123 ontsteking ingebouwd. Deze verdenk ik er in eerste instantie niet van de oorzaak te zijn.

Vlak voor de 123 heb ik ook de carburateur compleet schoongemaakt en laatst nog een nieuwe benzinepomp erop gezet..

Waar kan ik het beste beginnen om dit te verhelpen?

Bvd.

Nick

Profiel  
 
 
3 van de 13
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook