























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Een CX diesel turbo2 waarvan de verkoper eindelijk eens eerlijk is over de km-stand: 700.000! Heeft wel een ruilmotor gekregen en die zit dan pas op 82000…





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Een serie 2 heeft (eindelijk) een teller met 6 cijfers, dus hij moet wel eerlijk zijn over de kilometerstand.
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Deze Athena uit 1980 had ik nog niet voorbij zien komen. Zo in de pure uitvoering, smalspoor zonder rubber op de zijkanten van de bumpers ziet zo’n grijze er best fraai uit.
Beetje roest op de onderzijde van de deuren, maar voor de rest….
garagestmarien schreef:par eXeMple! schreef:garagestmarien schreef:Nee, maar als ik tussen de regels doorlees, hebben we hier met een iets ouder echtpaar te maken, dat in een klein dorp woont. Ik kan me zo voorstellen, dat ze geen internet hebben en één van de (klein)kinderen deze advertentie heeft neergezet en niemand neemt de moeite om eens te kijken hoe het met de belangstelling voor deze auto staat.
Cuffy, 87 km van St Marien…
Maar dit is dus wel bleu nuit:
Ree schreef:
104 km.
Deze lijkt me juist om wat er tussen de regels staat een goede reden om eens ff een lading Palm af te gaan leveren
Die Athena ziet er inderdaad erg mooi uit, voor zonder die rubbers. Het houdt de auto nog net iets puurder. De rechter voordeur moet wel een beetje worden bijgesteld lijkt mij.
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos
Tjerk schreef:Maar rotte deuren zijn vaak een slecht teken voor de bodem.
dat zegt gewoon helemaal niks, ik heb zat andere ervaring namelijk. Die naad ondraan het portier gaat bij elke cx uiteindelijk, omdat ze niet gelast is en dus aan beweging onderhevig is. Dan komt er een klein scheurtje in de kitnaad en krijg je vanzelf roest…..
CX GTi Turbo 2 - All Black



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
gompy58 schreef:
Deze lijkt me juist om wat er tussen de regels staat een goede reden om eens ff een lading Palm af te gaan leveren
Wil je een boodschappenlijstje? Ik heb maar één kratje Palm nodig, maar ook nog een paar andere dingen….






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Evan schreef:Tjerk schreef:Maar rotte deuren zijn vaak een slecht teken voor de bodem.
dat zegt gewoon helemaal niks, ik heb zat andere ervaring namelijk. Die naad ondraan het portier gaat bij elke cx uiteindelijk, omdat ze niet gelast is en dus aan beweging onderhevig is. Dan komt er een klein scheurtje in de kitnaad en krijg je vanzelf roest…..
Maar bij goed onderhouden CX-en zie je geen rotte deuren… Bij slecht onderhouden exemplaren dus wel. En dan is de bodem vaak ook slecht onderhouden.
Ik snap je punt wel, de deuren geven geen zekerheid over de bodem
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Evan heeft wel gelijk. Als je naar mijn auto kijkt zijn de deuren erg slecht, maar is de bodem goed.






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Ja klopt, rotte deuren betekent niet dat de bodem ook rot is… Maar er is wel een grotere kans op. Dat probeer ik te zeggen.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Klopt hoor. Zo’n dame moet toch goed nagekeken worden. Hoe je het ook wendt of keert.
portieren zijn ook niet spannend en evt zelfs nog prima te lassen een bodemrestauratie daarentegen…..!
ik koop liever een goedkope cx met goede bodem en rotte portiernaden, dan een cx waar de portieren nog goed van lijken voor veel geld. Een uiterlijk redelijke naad heeft een voorspellende waarde van zip.
De pallas diesel die we laatst gekocht hebben moet ook 4 nieuwe portieren. en dorpels. Kostte dan ook niet veel en is technisch geheel goed. Veel belangrijker dan een beetje roest. De bodem is verder helemaal goed! Opnieuw spuiten doe je toch vaak een keer en dan de portieren vervangen is niet te veel werk.
Maargoed
he Ree, heb je nu NOG geen cx?
CX GTi Turbo 2 - All Black
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Even naar buiten kijken hoor.
Nee…
Misschien zondag maar daarover ga ik wel in mijn draadje verder…
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
ook zo verwarrend al die zoekenden maar niet kopenden
CX GTi Turbo 2 - All Black












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Evan schreef:ik koop liever een goedkope cx met goede bodem en rotte portiernaden, dan een cx waar de portieren nog goed van lijken voor veel geld. Een uiterlijk redelijke naad heeft een voorspellende waarde van zip.
Zo heb ik het ook gedaan.
Inmiddels weet je dat het allemaal in redelijke staat is, al hoewel het wel aandacht nodig heeft Maar dat heeft elke CX denk ik in dit klimaat.