DS bouwdoos…
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 14 mei 2004 01:55 AM

Ik weet ik mag geen bouwdoos zeggen maar op deze manier weet iedereen waar ik het over heb…

Ik was vandaag in 1 van mijn tussenuren naar de plaatselijke modelbouw winkel geweest om eens een beetje rond te kijken voor nieuwe onderdelen voor mijn RC/nitro auto….
Naat een heel leuk rc model (die ik wellicht dit weekend ga aanschaffen ) zag ik ook een bouwdoos van een DS
Helaas weet ik niet meer precies in welke schaal die was..maar ik dacht iets van 1/14 ofzo, zeker gezien de grootte van de doos…
Helaas heb ik niet veel verstand van Ds’en ik weet alleen dat het een berline was met de oude neus…
Prijs was geloof ik iets van 54.95

Ik denk dat ik morgen na mijn werk maar eens terug ga kijken..en wellicht kopen…

Tevens kwam ik een bouwPLAAT tegen van een CX TiSSIER.
Dat was een bruine met presse stickers erop…
Erg mooi was ie niet maar ik kan het als Citrofiel niet maken dat ik hem laat liggen totdat 1 of ander stuk onverlaat dat ding meeneemt en niet deelt met het forum
Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 14 mei 2004 01:57 AM
  [ # 1 ]

Kan je een foto o.i.d. regelen? Dan wil ik hem eventueel wel hosten.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 14 mei 2004 01:59 AM
  [ # 2 ]

Helaas “nog” niet…
ook daarvoor ga ik morgen terug Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
robb
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-12-2003

Gepost: 14 mei 2004 03:46 AM
  [ # 3 ]

Zo te zien gaat het hier om de 1:16 DS Berline van Heller.
Heller heeft in dezelfde schaal ook een cabriolet gemaakt.

Ik heb beide in de kasten staan, ik kan er $%%*#%# alleen geen plaatje van vinden. Moet ik ff opnieuw schieten.

Het vergt wel enige vaardigheden dit model goed te bouwen. Gebruik Tamiya-spuitbussen voor de carrosserie. Als je alles goed doet ben je úren bezig met het motorblok. En daar moet je dan de motorkap opverheen lijmen Smile

Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.

http://www.citroenmodelcars.nl

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 18 mei 2004 01:09 AM
  [ # 4 ]

WAT?
Tamiejammie spuitbussen? ARGHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Eerst alle delen strakmaken, dus als je het verhipte goed wil doen alle gietdeuken en krimpvlakken vullen met autoplamuur (of als je duur wilt doen Tammiejammie putty), nat schuren met redelijk fijn schuurpapier, spuiten met grijze tammiejammie primer (als je toch met spuitbussen wilt werken), en kijken of alles ook inderdaad strak is. Is dat zo, dan nog een keertje lichtjes natschuren, daggie of wat laten drogen. Daarna ls het stof eraf blazen, en met een tammiejammie spuitbus in de door jou gewenste kleur spuiten. De kleine tammiejammie busjes zijn stevig aan de prijs, en reken erop dat je er eén per 1/16 model nodig hebt. Gioedkoper alternatief, vraag aan een kennis met modelbouw kennis en een airbrush of die het ding voor je strak wil spuiten, of desnoods bij de auto-schadehersteller. In dat laatste geval moet je er zekr van zijn dat er over je strak gemaakte plastic een goede laag kunststof primer zit. Doe je dat niet, vreet de verdunner uit de moderne “watergedragen” autolak je plastic compleet op…....... Evil or Very Mad
Hoe ver ben ik zelf met de DS 19? Inderdaad, strak maken….. komen steeds andere modellen tussen…. maar nu heb ik het 1op1 voorbeeld op de oprit, en dat scheelt een hoop Very Happy Nadeel, ik wil nu ook alle hydrauliek en andere ledingen erin gaan bouwen. Dus duurt de afbouw nog veel langer. Maar goed, ik heb wel in mijn hoofd zitten om het model dan ook mee te laten doen aan de IPMS nationals, oftwel het Euro Scale modelling event, om eens te zien of ik er dan een rpisje mee kan winnen Cool
Succes met de bouw, en met vragen meel je maar!
MVG, Peter

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 19 mei 2004 11:56 PM
  [ # 5 ]

Airbrush+compressor heb ik staan, tammiejammie spuitbussen weet ik ook te vinden(die gebruik ik soms voor mijn 1/10 modellen) maar ik moet eerst maar eens kijken of ik hem wel neem i.v.m. tijd enzo….

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
robb
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-12-2003

Gepost: 02 juni 2004 04:23 AM
  [ # 6 ]

Ik was vandaag toch met de camera en modellen in de weer,dus heb ik de 1:16 DS van Heller maar even voor de lens gezet.

Ziehier het resultaat:

Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.

http://www.citroenmodelcars.nl

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 02 juni 2004 03:47 PM
  [ # 7 ]

Ik ben geen DS-kenner, maar volgens mij kloppen die velgen/wieldoppen niet.

Ik ben wel altijd enorm kritisch ...

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
robb
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-12-2003

Gepost: 02 juni 2004 06:16 PM
  [ # 8 ]

Ik heb geen idee.  Surprisedops: 
Ik heb (jaren geleden) die bouwdoos opengemaakt en alles volgens de handleiding aan elkaar geplakt. Er zal best wel meer niet kloppen.
Probeer de 1:8 Trax van Heller eens te bouwen, daar klopt nog veel minder van (naar verluidt)........... Shocked

Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.

http://www.citroenmodelcars.nl

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 02 juni 2004 07:37 PM
  [ # 9 ]

Ik vind hem toch wel erg mooi….
eerst maar even mijn centen opzij zetten voor de opknapper, ik kan namelijk op het moment elke euro gebruiken.. Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 02 juni 2004 07:56 PM
  [ # 10 ]

Hé die heb ik nog niet gezien, ziet er erg aantrekkelijk uit, maar hoe zit dat met het “franse” kenteken?

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 03 juni 2004 03:34 AM
  [ # 11 ]

EDIT: topic gesplitst door SZ

We modelbouwen even hier verder

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook