terugroepactie
slalinksaf
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 03-04-2008

Gepost: 07 maart 2009 08:13 PM

Heb een C6 2.2 HDI van juni 2008, auto moet maandag naar de dealer ivm terugroepactie.
Iemand eerdere ervaring hiermee / een idee waarom ?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 maart 2009 09:11 PM
  [ # 1 ]

Ik neem aan dat ze je dat wel vertellen waarom..
Het is jouw auto, dan heb je toch het recht om te weten wat ermee gebeurt Wink

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 07 maart 2009 10:45 PM
  [ # 2 ]

Re: terugroepactie

slalinksaf schreef:

Heb een C6 2.2 HDI van juni 2008, auto moet maandag naar de dealer ivm terugroepactie.
Iemand eerdere ervaring hiermee / een idee waarom ?

Als je een brief hebt ontvangen,staat dit er duidelijk in.
Ik heb in begin ook een brief gekregen voor een terugroepactie,en dit was voor de retoour slangetjes op de injectoren na te zien en er een versteviging op te plaatsen. Wink

Profiel  
 
georgeskawa
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-07-2006

Gepost: 08 maart 2009 01:03 AM
  [ # 3 ]

niet altijd Blooper, ik kreeg ook zo’n brief, ga naar Citroën Ijzerplein Brussel, en daar zeggen ze dat de auto al hersteld is geweest. Ik verbaasd, ben de enige die ermee naar de garage gaat (ermee rijden doen nog andere liefhebbers in huis) dus ik zal wel weten of ze ‘m al hebben hersteld of niet, zij voet bij stuk houden dat mijn auto al binnen is geweest om die herstelling te laten gebeuren. Goed, ik maak mij niet gauw kwaad (helpt wel als je Citroën rijdt) en omdat ze de auto niet willen herstellen ga ik dus onverrichterzaken terug naar huis. Bellen ze me ‘s middags terug met de nodige verontschuldigingen omdat de terugroepactie ging over mijn vorige auto die ook van bij hun kwam (stond niet in de brief), en dat ik me geen zorgen moest maken, alles was in orde. Dan denk ik gewoon bij m’n eigen, stelletje amateurs.

Profiel  
 
slalinksaf
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 03-04-2008

Gepost: 08 maart 2009 01:55 AM
  [ # 4 ]

Als je een brief hebt ontvangen,staat dit er duidelijk in.

Heb geen brief ontvangen, had donderdag een onderhoudsbeurt en werd dan gebeld of ik de C6 een dagje extra kon missen in verband met terugroepaktie en het feit dat het onderdeel dat moest vervangen worden pas vrijdag geleverd werd…

Ga maandag uiteraard wel vragen wat er loos is.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 08 maart 2009 09:40 AM
  [ # 5 ]

Ohw! dat wist ik dus niet.
Ik heb tot op heden 2 brieven gekregen.
voor het hier boven genoemde, en 1 voor het gebruik van de stut voor de wielen,als de wagen moet op gekrikt worden. das alles dus.
Hou je ons op de hoogte?

Profiel  
 
slalinksaf
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 03-04-2008

Gepost: 09 maart 2009 12:06 PM
  [ # 6 ]

Ze hebben de MAQ vervangen, zou de computer zijn. Is een onderdeel onder de motorkap rechts (onder een afdekkap) met idd. zekeringen en chips waar er heel wat dataconnectoren op zijn aangesloten.

Dealer wist wel niet waarom dit moest vervangen worden en / of naar aanleiding van welke gebreken.

Profiel  
 
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 11 maart 2009 03:35 PM
  [ # 7 ]

Date: 15/01/2009

Product Make: Citroën

Product Model: Citroën C2, C3, C3 Pluriel, C4, C4 Picasso, C5, C6, Berlingo Vehicles


Model Years From: 

Consequences: This ECU may become damaged over time and cause operational faults with some equipment.

Campaign Number: MAQ

VIN Range: 

Serial Range: 

Product Info:

Defect Details:  Affected vehicles may have been fitted with a non-conforming engine relay unit.

Consumer action: Contact your Authorised Citroën Dealer. For any additional information and assistance, please call Citroën Customer Assist on the toll free number 1800

Market Coverage: National

Recall Coverage: National

Profiel  
 
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 11 maart 2009 10:05 PM
  [ # 8 ]

Dat gaat dus blijkbaar over meer dan alleen maar de C6 ! Wat is die ECU eigenlijk (ik ken de ECU alleen als muntkorf en voorloper van de EURO-munt Surprisedops: ) ?

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  
 
slalinksaf
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 03-04-2008

Gepost: 11 maart 2009 10:32 PM
  [ # 9 ]

heu, die MAQ die ik op het formulier zag staan zal dan idd niet de naam van het onderdeel maar de naam van de actie zijn Surprisedops:

Wat ecu betreft : Electronic Control Unit (ook Engine Control Unit, of ECU) is de naam voor verschillende ondersteunende systemen die in motorvoertuigen wordt toegepast (volgens wikipedia).

bedient naast delen van de motor blijkbaar ook zaken als de vering, de afil, het bewegen van de (stijlloze) ramen bij openen en sluiten van de deuren e.a. (waarvan sommige nu na het vervangen van dat stuk kuren gaan vertonen…)

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 12 maart 2009 12:02 AM
  [ # 10 ]

MAQ = is de BSM/BM34 of de zekeringbox onder de motorkap Smile

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook